Η Βενετία αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της ανόδου της στάθμης της θάλασσας και του υπερτουρισμού. Η σουηδική εταιρεία Candela υποστηρίζει ότι μπορεί να παράσχει λύση με τα “ιπτάμενα” ηλεκτρικά σκάφη της. Αυτά τα σκάφη μπορούν να αντιμετωπίσουν το “moto ondoso” ή τις κυματικές διαταραχές που προκαλούνται από την κυκλοφορία των σκαφών στην πόλη. Η UNESCO έχει προσδιορίσει το moto ondoso ως επείγουσα ανάγκη, με την απαίτηση μείωσης των επιπτώσεων. Τα σκάφη της Candela παρέχουν ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό.
Το Candela C-8 και το Candela P-8 Voyager είναι τα πρώτα “ιπτάμενα” ταχύπλοα που δεν προκαλούν κυματισμό. Το P-8 Voyager σχεδιάστηκε ειδικά ώστε να μεταφέρει επιβάτες, με την ιδέα ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως θαλάσσιο ταξί στην πόλη. Οι σκάφη αυτά έχουν σχεδιαστεί από αεροναυπηγούς και μηχανικούς εξειδικευμένους στα drone, με αποτέλεσμα να προσφέρουν εξαιρετική επίδοση και να μειώνουν τον κυματισμό που προκαλείται κατά την κίνησή τους.
Οι ηλεκτρικές μπαταρίες των σκαφών της Candela καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια σε σχέση με τα συμβατικά πλοία. Χάρη στη χρήση υδροπτερυγίων, τα σκάφη αυτά μειώνουν την τριβή με το νερό και έτσι εξοικονομούν ενέργεια. Η Candela ισχυρίζεται ότι τα σκάφη της μπορούν να ταξιδέψουν μέχρι 150 μίλια χωρίς επαναφόρτιση.
Παρόλα αυτά, ειδικοί προειδοποιούν ότι η χρήση τέτοιων σκαφών υψηλής ταχύτητας μπορεί να είναι προβληματική και επικίνδυνη, ιδίως αν συνυπάρχουν με αργότερα πλοία στην περιοχή. Πριν αποφασιστεί η μεγάλη κλίμακα χρήσης τους, θα πρέπει να εξεταστεί εκ νέου ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός της πόλης.
Παρά τις προκλήσεις, η Candela έχει ήδη λάβει παραγγελίες για τα νέα της σκάφη και προορίζονται για πιλοτική χρήση στη Στοκχόλμη. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2022 και τα πρώτα ταξίδια αναμένονται το 2023.