Ο Ολλανδός πρωταθλητής αντιμετώπισε έντονη πίεση από τον Νόρις στα τελευταία γύρισματα του αγώνα και με επιδεξιότητα κατάφερε να παραμείνει στην πρώτη θέση. Το Grand Prix της Έμιλια Ρομάνα ήταν πλούσιο σε δράση, με δύο διακριτές φάσεις: Η πρώτη, όπου οι οδηγοί δεν προσπερνούσαν ο ένας τον άλλον, και η δεύτερη, όπου οι διαφορετικές στρατηγικές φάνηκαν τις αδυναμίες των μονοθεσίων και οδήγησαν σε ένα δραματικό φινάλε. Δεκαπέντε οδηγοί ξεκίνησαν τον αγώνα με μεσαία ελαστικά, τρεις επέλεξαν τα σκληρά, ενώ δύο ρίσκαραν με τα μαλακά. Ως αναμενόμενο, ήταν ένας αγώνας με μία στάση, με τα μεσαία και τα σκληρά ελαστικά να είναι οι προτιμώμενες επιλογές. Η διαδικασία με τα μαλακά ελαστικά δεν προσέφερε τους αναμενόμενους αποτελέσματα και οι περισσότεροι οδηγοί χρειάστηκαν μια πρόσθετη στάση. Στο τέλος, βρέθηκε στην πρώτη θέση ο Φερστάπεν, προσφέροντας στη Mercedes έναν επιπλέον πόντο. Ο αγώνας ολοκληρώθηκε με τον Φερστάπεν να διατηρεί την προβολή, με τη Ferrari και τη McLaren να κατακτούν την δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα: Νόρις, Λεκλέρκ, Σάινθ, Πιάστρι. Ο Λεκλέρκ άλλαξε ελαστικά στον 25ο γύρο, ενώ ο Φερστάπεν προσπάθησε να βρει την ιδανική ρύθμιση για τον αγώνα και τελικά επιλέγει τα μεσαία ελαστικά. Ολοκληρώνοντας τον αγώνα ο Φερστάπεν δήλωσε: “Έπρεπε να δώσω τα πάντα για να δημιουργήσω διαφορά. Τα σκληρά ελαστικά ήταν λίγο πιο δύσκολα στη διαχείριση, ιδιαίτερα στους τελευταίους γύρους. Είχα περιορισμένη πρόσφυση και γύριζα πολλά. Είδα τον Νόρις να πλησιάζει και γι’ αυτό τους τελευταίους 10 γύρους οδηγούσα με όλη μου τη δύναμη. Είναι πολύ δύσκολο όταν τα ελαστικά δεν δίνουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ευτυχώς δεν έκανα λάθη και είμαι πολύ ευχαριστημένος που κέρδισα σήμερα. Πιστεύω ότι αυτή η εμπειρία κρίνεται από το πού ξεκινήσαμε το Σαββατοκύριακο και ότι μπορούμε να είμαστε πολύ υπερήφανοι για την πόλη και τη νίκη. Έκαναν πολλές αλλαγές στο μονοθέσιο και δεν είχαμε πολλές πληροφορίες πριν τον αγώνα, ίσως αυτό εξηγεί τη δυσκολία με τα σκληρά ελαστικά. Αλλά γενικά, από το Σαββατοκύριακο μέχρι τώρα, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την pole position και τη νίκη. Αποδέχομαι τα πάντα “. Από την πλευρά του, ο Νόρις που αναδείχθηκε ως ο “Οδηγός της Ημέρας”, δήλωσε: “Είναι δύσκολο να το πω, αλλά νομίζω ότι αν υπήρχαν ακόμα λίγοι γύροι, θα κατάφερνα να τον προσπεράσω. Ήταν ένα συναρπαστικό αγώνα… λυπάμαι για αυτό. Πάλεψα σκληρά μέχρι τον τελευταίο γύρο, αλλά έχασα λίγο περισσότερο από ό, τι θα ήθελα στην αρχή. Ήταν ένα δύσκολο πρώτο μισό και ένα πολύ καλύτερο δεύτερο μισό. Ήταν θαυμάσιο να βρίσκομαι στο πόδιο του βάθρου στην Ίμολα, με όλους τους οπαδούς. Πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε ένα σημείο όπου μπορούμε να πούμε ότι βρισκόμαστε μεταξύ της Ferrari και της Red Bull. ” ομάδα κάνει καλή δουλειά και όλοι τα πηγαίνουμε πολύ καλά. Είναι πρόωρο ίσως να πω ότι είμαι απογοητευμένος που δεν κερδίσαμε, αλλά μετά τις βελτιώσεις που έχουμε κάνει, πρέπει να ξεκινήσουμε να πιστεύουμε “. Ο Λεκλέρκ ήταν απογοητευμένος στο τέλος και δήλωσε: “Τουλάχιστον ανέβασα στο βάθρο. Χαίρομαι πραγματικά μόνο όταν κερδίζω και σήμερα δεν τα κατάφερα. Ήμασταν πολύ γρήγοροι στην αρχή του δεύτερου μέρους, αλλά αργότερα ο Νόρις ήταν απίστευτα γρήγορος. Γενικά, πιστεύω ότι είχαμε έναν καλό ρυθμό στον αγώνα σήμερα. Είχαμε καθυστέρηση στις κατατακτήριες δοκιμές και λείπουν κάποιες ταχύτητες στην ευθεία. Πρέπει να το εξετάσουμε. Γενικά όμως, είμαι συχνά γρήγορος και οι υπόλοιποι γύροι ήταν δυνατοί. Είναι φυσικά όμορφο να είμαι στο πόδιο του βάθρου στην Ίμολα, με όλους τους οπαδούς. Αυτό το Μονακό θα είναι ιδιαίτερο και ελπίζω να μας πηγαίνει ακόμη καλύτερα εκεί “. Το Grand Prix του Μονακό θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Κυριακή, 26 Μαΐου. Στην βαθμολογία των οδηγών, πρώτος βρίσκεται ο Φερστάπεν με 161 βαθμούς, ακολουθούν ο Λεκλέρκ με 113 βαθμούς και ο Πέρεζ με 107. Στη βαθμολογία των κατασκευαστών, πρώτη είναι η Red Bull με 268 βαθμούς, ακολουθεί η Ferrari με 212 βαθμούς και η McLaren με 154 βαθμούς. Ο τελικός κατάταξη του σημερινού αγώνα ήταν: