Νέες τροπολογίες έχουν κατατεθεί από το υπουργείο Υγείας, με στόχο να αλλάξει ο τρόπος διορισμού γιατρών στα νοσοκομεία της χώρας. Η προτεινόμενη τροπολογία περιλαμβάνει αλλαγές στα Συμβούλια Κρίσεων γιατρών, με σκοπό την επιτάχυνση των διαδικασιών διορισμού. Η τροπολογία αυτή θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για τις νέες Μονάδες Εγκεφαλικών.
Ο στόχος του υπουργείου Υγείας είναι να μειωθεί ο χρόνος που απαιτείται για τον διορισμό των γιατρών. Σήμερα, η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει έως και ένα χρόνο, κάτι που οδηγεί σε ανεπαρκή κάλυψη των αναγκών στα νοσοκομεία. Με την προτεινόμενη τροπολογία, στόχος είναι οι γιατροί να διορίζονται σε ένα τρίμηνο στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ).
Οι αλλαγές που προτείνονται αφορούν κυρίως τη σύνθεση των Συμβουλίων Κρίσεων. Σύμφωνα με την τροπολογία, τα συμβούλια θα αποτελούνται από πενταμελή σύνθεση, μεταξύ των οποίων θα βρίσκεται ένας διοικητής νοσοκομείου και ένας γιατρός κλάδου ΕΣΥ πρόεδρος επιστημονικού συμβουλίου των νοσοκομείων της Υγειονομικής Περιφέρειας. Επιπλέον, στα συμβούλια θα συμμετέχουν τρεις γιατροί κλάδου ΕΣΥ με βαθμό Συντονιστή ή Διευθυντή.
Η διαδικασία κρίσης και επιλογής για τις θέσεις κάθε ιατρικής ειδικότητας θα γίνεται με τη συμμετοχή διαφορετικού μέλους για κάθε περίπτωση. Μέσω κλήρωσης που διενεργείται στην Υγειονομική Περιφέρεια, θα καθορίζεται σε ποιο συμβούλιο κρίσης θα συμμετέχουν τα μέλη του Συμβουλίου Κρίσης ανά ειδικότητα. Εάν ο διαθέσιμος αριθμός μελών είναι μικρότερος από τον αριθμό των ιατρικών ειδικοτήτων, μπορεί να επιτραπεί σε κάποιο μέλος να συμμετέχει σε περισσότερες από μία διαδικασίες κρίσης.
Τα κριτήρια επιλογής για τις θέσεις θα βασίζονται στην προϋπηρεσία/κλινική εμπειρία, το επιστημονικό και εκπαιδευτικό έργο, καθώς και τις διοικητικές ικανότητες στις περιπτώσεις υποψήφιων για διοικητικές θέσεις. Ειδικά για τις θέσεις ιατρικού προσωπικού του ΕΚΑΒ, θα συγκροτείται ένα πενταμελές Συμβούλιο Κρίσης και επιλογής, το οποίο θα είναι αρμόδιο για τον έλεγχο των δικαιολογητικών, τη μοριοδότηση, την αναμοριοδότηση, τη διεξαγωγή της συνέντευξης και τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας.
Για να υποβάλουν υποψηφιότητα, οι γιατροί θα μπορούν να υποβάλλουν μία ηλεκτρονική αίτηση ανά έγκριση προκήρυξης θέσεων. Στην αίτηση θα μπορούν να δηλώσουν μέχρι πέντε θέσεις της ειδικότητάς τους σε νοσοκομεία και γενικά νοσοκομεία-Κέντρα Υγείας, μία διοίκηση Υγειονομικής Περιφέρειας και έως πέντε θέσεις της ειδικότητάς τους σε δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
Οι υποψηφιότητες υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής εφαρμογής, η οποία ορίζεται με απόφαση του υπουργείου Υγείας. Μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων, θα καταρτίζεται ένας κατάλογος υποψηφίων βάσει των προσόντων και των προτιμήσεών τους. Οι διαδικασίες που ακολουθούν θα πρέπει να ολοκληρωθούν σε συντομότερο χρονικό διάστημα, ώστε να επιτευχθεί η γρήγορη και αποτελεσματική ανάπληρωση των θέσεων.
Συνολικά, οι προτεινόμενες αλλαγές στον τρόπο διορισμού γιατρών στα νοσοκομεία αποσκοπούν στην επιτάχυνση της διαδικασίας και τη βελτίωση της κάλυψης των αναγκών στον τομέα της υγείας. Η προτεινόμενη τροπολογία θα παράσχει μια πιο αποτελεσματική και αξιοκρατική διαδικασία διορισμού, προάγοντας έτσι την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της παροχής υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα.