13 Δεκεμβρίου 2025

Αναβάθμιση της ενέργειας: Προσαρμογή 50 ελληνικών σχολείων προς την κλιματική ουδετερότητα

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Τα ελληνικά σχολεία παίρνουν τα ηνία στην προσπάθεια ενεργειακής αναβάθμισης με τη μετατροπή τουλάχιστον 50 σχολείων του Δήμου της Αθήνας σε κλιματικά ουδέτερα οικοδομήματα. Μια νέα εκπαιδευτική πρωτοβουλία θα ξεκινήσει τον επόμενο Σεπτέμβριο, σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, και θα ενεργοποιήσει τη σταδιακή εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις ταράτσες των σχολείων, μαζί με τη δημιουργία κήπων στις αυλές τους. Παράλληλα, θα συνεχιστεί η διαδικασία ενεργειακής αναβάθμισης των σχολικών κτιρίων, παράλληλα με τη διαδικασία αποκατάστασής τους, καθώς πολλά από αυτά υποφέρουν από φθορές και προβλήματα στη συντήρησή τους.

Όπως δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Κλιματικής Διακυβέρνησης και Κοινωνικής Οικονομίας, Νίκος Χρυσόγελος, σε συνεργασία με τους αρμόδιους αντιδημάρχους, αυτήν τη στιγμή συντονίζουν τις προσπάθειες και μελετούν ιδέες και εμπειρίες από παρόμοια προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί στο παρελθόν, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ένα από αυτά τα προγράμματα, το «Κλιματικά Σχολεία Αθήνα-Βερολίνο», εφαρμόστηκε ήδη κατά την περίοδο 2017-2020.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας και άλλων φορέων με εμπειρία στον τομέα θα επανενεργοποιήσουν αυτήν την δομημένη παρέμβαση που εφαρμόστηκε σε 72 σχολεία της Αθήνας κατά την περίοδο 2017-2020. Το πρόγραμμα περιλάμβανε εκπαίδευση 20 εκπαιδευτών, περίπου 240 εκπαιδευτικών και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή, καθώς και διαδραστικά εκπαιδευτικά εργαλεία.

Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στο να μετατραπεί το σχολείο σε έναν πυρήνα μιας πιθανής ενεργειακής κοινότητας, ενώ οι μαθητές θα λάβουν εκπαίδευση για να γίνουν “κλιματικοί ειδικοί” και “ενεργειακοί επιθεωρητές”. Οι μαθητές θα αναλάβουν έρευνες σχετικά με τα περιβαλλοντικά θέματα του σχολείου τους και θα προτείνουν λύσεις σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν το πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα εκπαιδεύει τους μαθητές να πραγματοποιούν ενεργειακές επιθεωρήσεις στα σχολικά κτίρια, αναλύοντας ακόμα και τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και αερίου. Αυτό τους παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για να προτείνουν μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση πόρων που μπορούν να κατευθυνθούν σε άλλες δραστηριότητες. Η επιτυχία του προγράμματος έγκειται στην ομαδική και συνεργατική δουλειά των μαθητών, που βασίζεται στην αξιοποίηση των ατομικών τους δεξιοτήτων και ικανοτήτων. “Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν η ιδιαίτερα δυναμική συμμετοχή των παιδιών και η δυνατότητα να παράγουν αποτελέσματα μέσα από ομαδικές δραστηριότητες”, δήλωσε ο κ. Χρυσόγελος.

Το πρόγραμμα “Κλιματικά Σχολεία” θα επεκταθεί σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, παρέχοντας ένα περιβάλλον όπου οι μαθητές μπορούν να ερευνήσουν και να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με την ενέργεια και το περιβάλλον.