4 Δεκεμβρίου 2025

Ανακαλύπτοντας τους πραγματικούς λόγους πίσω από τη μη ακρόαση του παιδιού σας

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Οι γονείς αποτελούμε το κλειδί για την επιτυχή ανάπτυξη των παιδιών μας. Μέσω της στήριξης και της καθοδήγησης που προσφέρουμε, τα προετοιμάζουμε και τα εφοδιάζουμε με τα απαραίτητα “εργαλεία” για να πετύχουν μια συμπεριφορά ή να επιτύχουν κάποια δραστηριότητα. Αντιπροσωπεύουμε την υποστηρικτική κλίμακα που τους επιτρέπει να προχωρήσουν προς τα εμπρός και να μάθουν να χρησιμοποιούν τα διάφορα αντικείμενα, όπως ένα ποτήρι, ένα κουτάλι, την κούνια στην παιδική χαρά και άλλα παρόμοια. Ωστόσο, δεν είναι πάντα απαραίτητη αυτή η “κλίμακα”. Όταν το παιδί μας καταφέρει να κάνει κάτι και αποκτήσει αυτοπεποίθηση, πρέπει να του δώσουμε τη δυνατότητα να το επαναλάβει μόνο του, χωρίς την υποστήριξή μας. Για αυτόν τον λόγο, όταν δίνουμε οδηγίες, δεν πρέπει να τις επαναλαμβάνουμε περισσότερες από δύο φορές. Αν το παιδί δεν ακούει αυτές τις δύο φορές, δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι δεν μας προσέχει, ότι δεν τον ενδιαφέρει ή ότι δεν θέλει να συμμετέχει. Ίσως απλά τους μεταφέρουμε την πληροφορία λανθασμένα, ενώ μπορεί να υπάρχει και κάποιο άλλο βαθύτερο πρόβλημα που δυσκολεύει το παιδί. Όταν πρώτον του λέμε κάτι και μας αγνοεί, πιθανότητα υπάρχει να μην του το επικοινωνούμε σωστά. Ίσως το λέμε φωνάζοντας από απόσταση ή όπως τα λέμε τον μπερδεύουν και δεν κατανοεί ακριβώς τι πρέπει να κάνει. Γι’ αυτόν τον λόγο, τη δεύτερη φορά που αναγνωρίζουμε ότι δεν ακολουθούν τις οδηγίες, πρέπει να προσεγγίσουμε το παιδί με περισσότερη συνδεσιμότητα. Πρέπει να επικοινωνήσουμε μαζί του, βρίσκοντας στο ίδιο οπτικό πεδίο, μιλώντας κατανοητά και δίνοντας επιλογές. Αν παρά ταύτα το παιδί δεν αποκρίνεται, πιθανότητα υπάρχει να αντιμετωπίζει κάποιο άλλο πρόβλημα. Μπορεί να μην έχει καλή σωματική ή συναισθηματική κατάσταση, γι’ αυτό το να επαναλαμβάνουμε για τρίτη φορά την οδηγία δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Η λύση είναι να παρέχουμε στο παιδί με την έλλειψη ακοής συναισθηματική στήριξη και ταυτόχρονα να το βοηθήσουμε να πραγματοποιήσει το αίτημα πιο εύκολα. Για παράδειγμα, αν του ζητήσουμε να φροντίσει τα παιχνίδια του, μπορούμε να του προτείνουμε να μαζέψει πρώτα τις κούκλες και μετά τα βιβλία ή ακόμη και να μοιράσουμε τις ευθύνες μεταξύ μας. Όταν ένα παιδί δεν ακολουθεί, δεν σημαίνει πάντα ότι μας αγνοεί. Είναι δική μας ευθύνη να ανακαλύψουμε γιατί βρίσκεται σε αυτήν την θέση και να αναδείξουμε οτιδήποτε τον ταλαιπωρεί σιωπηλά!