Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Μάρτιο του 2024 φέρνουν ανατροπές, με ορισμένες μεγάλες εταιρείες να ανεβαίνουν και άλλες να δυσκολεύονται. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce, οι πωλήσεις της BMW αυξήθηκαν κατά 8,2%, φτάνοντας τις 77.912 μονάδες και την αναδείκνυουν ως μία από τις μεγάλες νικήτριες του μήνα. Το μοντέλο που της χάρισε αυτή την επιτυχία ήταν η Σειρά 1, με αύξηση των πωλήσεών της κατά 13%
Αντίθετα, η Audi και η Tesla αντιμετώπισαν δυσκολίες. Οι πωλήσεις της Audι μειώθηκαν κατά 20%, φθάνοντας τις 63.688 μονάδες και στριμώχνοντάς την στην έβδομη θέση των συνολικών πωλήσεων. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 36%, φτάνοντας τις 37.937 μονάδες και ρίχνοντάς την στην 16η θέση συνολικά
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν επίσης μια επιτυχημένη εμφάνιση, αφού αυξήθηκαν στο συνδυασμένο μερίδιο αγοράς τους κατά 4,3%, φθάνοντας για πρώτη φορά πάνω από το 4%. Μοναδικές νικήτριες ήταν η BYD και η Xpeng, με αύξηση των πωλήσεών τους κατά 507% και 4107% αντίστοιχα. Αν και βρίσκονται πίσω από την κορυφαία κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, την MG της SAIC, η οποία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 10%, η BYD και η Xpeng κάνουν εντυπωσιακή πρόοδο και αποτελούν έναν δυναμικό ανταγωνισμό
Εκτός από αυτές τις εξελίξεις, πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσίασαν αντιστροφή της τάσης με αύξηση των πωλήσεών τους. Η Jaguar αύξησε τις πωλήσεις της κατά 75%, η Honda κατά 65% και η Lexus κατά 57%. Η αγορά των αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρουσιάζει ένα ποικίλο τοπίο, με μερικές εταιρείες να ανεβαίνουν και άλλες να παρουσιάζουν δυσκολίες, δημιουργώντας έναν ανταγωνιστικό χώρο που δείχνει άλλα πρόσωπα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
