Μια σημαντική αποκάλυψη έχει έρθει στο φως σχετικά με την πραγματική κατανάλωση καυσίμου των αυτοκινήτων και έχει προκαλέσει σοκ στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή η αποκάλυψη, παρεμπιπτόντως, αναφέρεται στα γεγονότα του Dieselgate. Οι εκθέσεις του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αποκαλύπτουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των επίσημων εργαστηριακών μετρήσεων κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 και των πραγματικών επιδόσεων των βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων τύπου plug-in. Κατά το 2022, οι πρώτες διαθέσιμες πληροφορίες δείχνουν ότι η παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP) αναφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 23,7% για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και 18,1% για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Επιπλέον, παρατηρήθηκε ότι τα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα έχουν μέσο όρο 23% καλύτερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, οι μετρήσεις στον πραγματικό κόσμο αποκάλυψαν ότι τα PHEV δεν φορτίζονται τόσο συχνά όσο υποδεικνύει το σύστημα WLTP. Αυτή η αποκάλυψη προέρχεται από τη χρήση των ενσωματωμένων συσκευών παρακολούθησης της κατανάλωσης καυσίμου (OBFCM), την οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει από το 2021. Ενώ η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι επιφυλακτική, αναμένοντας μια ευρύτερη ανάλυση των δεδομένων, το Ελεγκτικό Συνέδριο απαιτεί αλλαγές στους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων έως το 2026. Οι πιθανές επιπτώσεις αυτής της αποκάλυψης είναι σημαντικές, σηματοδοτώντας μια ακόμη σεισμική αλλαγή στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και δημιουργώντας ανησυχία για το γεγονός ότι οι Κινέζοι είναι έτοιμοι να παρέχουν τις απαραίτητες λύσεις στις ευρωπαϊκές αγορές με τα ηλεκτρικά τους οχήματα.