4 Οκτωβρίου 2025

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Οι πραγματικές εκπομπές των αυτοκινήτων είναι ανυπαρξίας

Τελευταία Άρθρα

Αγαπητή μαία, μη με πάρεις μακριά από τη μαμά μου μόλις γεννηθώ

Αγαπητή μαία, ελπίζω να είμαι ένα υγιές, τελειόμηνο μωρό και θα ήθελα να σου ζητήσω να μου μεταφέρεις τις εντολές που ακολουθεί η μαμά μ

Νέες άδειες κυκλοφορίας μόνο σε «καθαρά» φορτηγά!

Ετοιμάζεται να αλλάξει το τοπίο στην αγορά των φορτηγών, με την επιβολή νέων κανονισμών για τις άδειες κυκλοφορίας. Σύμφωνα με την τελευταία αντιρρυπαντικ

Αποκλειστικό: Έτσι θα είναι οι νέες Mercedes-AMG C 43 & C 63

Η Mercedes-AMG ετοιμάζεται να παρουσιάσει τις νέες εκδόσεις της C-Class, την C 43 και την C 63. Και οι δύο εκδόσεις θα διατίθενται σε σεντάν και βάγκον, κα

Πλατφόρμα υιοθεσίας και αναδοχής

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υιοθεσία και αναδοχή ξεκίνησε να λειτουργεί, μετά από δύο εβδομάδες έχουν υποβληθεί 450 αιτήσεις, με τις περισσότερες να αφ

Το νέο Renault Master θέλει να πρωταγωνιστήσει

Το βαν της Renault εμφανίζεται αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Ο όμιλος Renault έχει μια παράδοση 120 ετών στην αγορά των ελαφρών φορτηγών και παρουσιά

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Μια πρόσφατη αποκάλυψη σχετικά με τις πραγματικές εκπομπές καυσαερίων και την οικονομία καυσίμου των αυτοκινήτων έχει προκαλέσει έντονες ανησυχίες στην αυτοκινητοβιομηχανία, παρόμοιες με αυτές που προέκυψαν κατά το σκάνδαλο Dieselgate. Αναφορές από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν αποκαλύψει σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των επίσημων εργαστηριακών δεδομένων κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2, και των πραγματικών εκπομπών που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2022, η παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP) έχει παρουσιάσει ψευδείς αριθμούς κατανάλωσης καυσίμου. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση καυσίμου των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έχει υποτιμηθεί κατά 23,7% και η κατανάλωση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κατά 18,1%. Επιπλέον, έχει διαπιστωθεί ότι τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα έχουν κατά μέσο όρο 23% καλύτερες εκπομπές CO2 από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά οι μετρήσεις στον πραγματικό κόσμο δείχνουν ότι τα οχήματα αυτά δεν φορτίζονται όπως υποτίθεται σύμφωνα με το WLTP. Αποτέλεσμα αυτής της αποκάλυψης είναι ότι τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως τα SUV και τα πολυτελή αυτοκίνητα, καθώς και τα οχήματα με χαμηλή απόδοση κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα αντιμετωπίσουν πιέσεις από τις ευρωπαϊκές αρχές για αναθεώρηση της συμπεριφοράς τους.

Η αποκάλυψη αυτή έγινε μέσω της χρήσης ενσωματωμένων συσκευών παρακολούθησης της κατανάλωσης καυσίμου (OBFCM), που από το 2021 αποτελούν υποχρέωση για όλα τα αυτοκίνητα στην ΕΕ. Αυτές οι συσκευές παρέχουν δεδομένα για τις εκπομπές CO2 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, αμφισβητώντας έτσι την ακρίβεια των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από τις δοκιμές του WLTP. Ενώ η αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παραμένει προσεκτική μέχρι να γίνει μια εκτενέστερη ανάλυση των δεδομένων, το Ελεγκτικό Συνέδριο υποστηρίζει απόλυτα την ανάγκη για διαρθρωτικές αλλαγές στους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων έως το 2026. Οι επιπτώσεις αυτής της αποκάλυψης μπορεί να είναι σημαντικές, καθώς σηματοδοτεί μία ακόμη σεισμική αλλαγή στην αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη. Τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα βρίσκονται αντιμέτωπα με τον ανταγωνισμό των Κινέζων κατασκευαστών, οι οποίοι στοχεύουν να προσφέρουν τις λύσεις που αναζητούν οι ευρωπαϊκές αγορές, μέσω των ηλεκτρικών τους μοντέλων.