Η εφηβεία είναι μια περίοδος πολύπλοκη τόσο για τους εφήβους όσο και για τους γονείς τους. Οι γονείς ανησυχούν για τις αλλαγές που βιώνουν τα παιδιά τους – τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά – καθώς και για την επιδότησή τους, την κοινωνικότητά τους και την απόδοσή τους στο σχολείο. Προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα αυτή τη δύσκολη μετάβαση, η αμερικανίδα καθηγήτρια Emily Brisse αποφάσισε να ακούσει τις απόψεις των ίδιων των εφήβων.
Συμμετέχοντας σε συζητήσεις με πολλούς γονείς που εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις δυσκολίες στην επικοινωνία με τους εφήβους τους, η Brisse ζήτησε από μαθητές της πρώτης λυκείου να γράψουν τι θα ήθελαν οι γονείς τους να γνωρίζουν για τη μετάβαση από το γυμνάσιο στο λύκειο. Τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματα τους, την επιθυμία για κατανόηση και την ανάγκη να αισθάνονται πιο ασφαλή και βοηθητικά από τους γονείς τους.
Οι εφήβοι πιστεύουν ότι οι γονείς τους πρέπει να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις συζητήσεις μαζί τους. Αισθάνονται ότι χρειάζονται χρόνο για να προσαρμοστούν και νιώθουν πιεσμένοι, ακόμη κι αν δεν το δείχνουν ανοικτά. Μερικές ανησυχίες που έχουν είναι η πολλή εργασία που έχουν και η αίσθηση ότι πρέπει να επιδεικνύουν μεγαλύτερη απόδοση. Επίσης, θα ήθελαν οι γονείς τους να γνωρίζουν ποια βιβλία διαβάζουν ώστε να μπορούν να κάνουν συζητήσεις επ’ αυτών.
Επίσης, τα παιδιά θα ήθελαν οι γονείς τους να κατανοούν ότι οι φίλοι τους μπορεί να αλλάξουν. Εκφράζουν την επιθυμία τους οι γονείς να είναι “πιο cool” με αυτό και να κατανοούν ότι οι φιλίες αλλάζουν κατά τη διάρκεια του λυκείου.
Τελικά, τα παιδιά θέλουν να νιώθουν ασφαλή και στηριγμένα. Αν και είναι ανεξάρτητα, η εφηβεία φέρνει πολλές προκλήσεις και πίεση. Έχοντας περισσότερη συμπόνια και κατανόηση από τους γονείς τους, τα παιδιά αισθάνονται ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις προκλήσεις που τους περιμένουν.