4 Δεκεμβρίου 2025

Γιατί στην Αμερική επικράτησαν τα μουράτα φορτηγά;

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Πολλοί αναρωτιούνται γιατί τα φορτηγά στην Αμερική έχουν διαφορετικό σχεδιασμό από αυτόν που συναντάμε στην Ευρώπη. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν διαφορές στη σχεδίαση των φορτηγών μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής. Στην Ευρώπη, κυριαρχούν τα “cabover” φορτηγά, με επίπεδη πρόσοψη και την καμπίνα πάνω από τον κινητήρα. Αντίθετα, στην Αμερική, τα φορτηγά ακολουθούν τον σχεδιασμό “long-nose”, όπου η πρόσοψη προεκτείνεται προς τα εμπρός για να χωρέσει τον κινητήρα.

Οι δύο αυτές σχολές σχεδιασμού φορτηγών προέκυψαν πολλές δεκαετίες πριν και ακολουθούσαν την ίδια φιλοσοφία. Ωστόσο, τη δεκαετία του 1970, οι νόμοι περιορισμού μήκους των φορτηγών αλλάχθηκαν στις ΗΠΑ, επιτρέποντας την αύξηση μόνο του ρυμουλκού και όχι του φορτηγού. Αυτή η αλλαγή έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να επιστρέψουν στον “long-nose” σχεδιασμό των φορτηγών στην Αμερική.

Το πλεονέκτημα των φορτηγών που επικράτησαν στην Αμερική είναι ο ευρύχωρος εσωτερικός χώρος της καμπίνας, που προσφέρει άνεση και απουσία κραδασμών. Επιπλέον, η πρόσβαση στην καμπίνα είναι ευκολότερη λόγω του μικρότερου συνολικού μήκους του φορτηγού. Τέλος, αυτά τα φορτηγά μπορούν να αναπτύξουν υψηλότερες ταχύτητες, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 130 χλμ/ώρα σε σύγκριση με τα 90 χλμ/ώρα των “cabover”.

Ωστόσο, αυτού του είδους τα φορτηγά υστερούν σε ευκινησία, κάτι που είναι σημαντικό σε στενούς και απαιτητικούς δρόμους στην Ευρώπη.
Γιατί στην Αμερική επικράτησαν τα μουράτα φορτηγά;

Γιατί στην Αμερική επικράτησαν τα μουράτα φορτηγά;