4 Οκτωβρίου 2025

Γιατί στην Αμερική επικράτησαν τα μουράτα φορτηγά;

Τελευταία Άρθρα

Γιατί στην Αμερική επικράτησαν τα μουράτα φορτηγά;

Πολλοί αναρωτιούνται γιατί τα φορτηγά στην Αμερική έχουν διαφορετικό σχεδιασμό από αυτόν που συναντάμε στην Ευρώπη. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν διαφορές σ

Νέο Range Rover

Αποκλειστικό: Έτσι θα είναι το επόμενο Range Rover H παρουσίαση του νέου μοντέλου της βρετανικής εταιρείας Range Rover α

Πόσο δύσκολο είναι να είσαι γονιός χωρίς καμιά βοήθεια από πουθενά

"Πάλι δεν θα το αφήσει ολοήμερο", μου είπε η συνάδελφος ένα πρωινό του Οκτώβρη, με το που διάβηκα το κατώφλι του σχολείου. Ήξερα πολύ καλά τι σήμαινε αυτό

Ρεπορτάζ: Ο πατέρας που αφήνει τα παιδιά να είναι ο εαυτός τους

Ένας πατέρας τεσσάρων παιδιών από το Μιζούρι των ΗΠΑ έγινε διάσημος στο διαδίκτυο με την ομιλία του σχετικά με τον αποκλεισμό των τρανς μαθητών από αθλητικ

Να γιατί τα μωρά δεν κοιμούνται όλη τη νύχτα

Η γέννηση ενός μωρού επηρεάζει σημαντικά τη ζωή των νέων γονιών. Εκτός από τις νέες ευθύνες, το άγχος και τη φροντίδα για το μωρό, ένα ζήτημα που απασχολεί

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Πολλοί αναρωτιούνται γιατί τα φορτηγά στην Αμερική έχουν διαφορετικό σχεδιασμό από αυτόν που συναντάμε στην Ευρώπη. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν διαφορές στη σχεδίαση των φορτηγών μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής. Στην Ευρώπη, κυριαρχούν τα “cabover” φορτηγά, με επίπεδη πρόσοψη και την καμπίνα πάνω από τον κινητήρα. Αντίθετα, στην Αμερική, τα φορτηγά ακολουθούν τον σχεδιασμό “long-nose”, όπου η πρόσοψη προεκτείνεται προς τα εμπρός για να χωρέσει τον κινητήρα.

Οι δύο αυτές σχολές σχεδιασμού φορτηγών προέκυψαν πολλές δεκαετίες πριν και ακολουθούσαν την ίδια φιλοσοφία. Ωστόσο, τη δεκαετία του 1970, οι νόμοι περιορισμού μήκους των φορτηγών αλλάχθηκαν στις ΗΠΑ, επιτρέποντας την αύξηση μόνο του ρυμουλκού και όχι του φορτηγού. Αυτή η αλλαγή έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να επιστρέψουν στον “long-nose” σχεδιασμό των φορτηγών στην Αμερική.

Το πλεονέκτημα των φορτηγών που επικράτησαν στην Αμερική είναι ο ευρύχωρος εσωτερικός χώρος της καμπίνας, που προσφέρει άνεση και απουσία κραδασμών. Επιπλέον, η πρόσβαση στην καμπίνα είναι ευκολότερη λόγω του μικρότερου συνολικού μήκους του φορτηγού. Τέλος, αυτά τα φορτηγά μπορούν να αναπτύξουν υψηλότερες ταχύτητες, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 130 χλμ/ώρα σε σύγκριση με τα 90 χλμ/ώρα των “cabover”.

Ωστόσο, αυτού του είδους τα φορτηγά υστερούν σε ευκινησία, κάτι που είναι σημαντικό σε στενούς και απαιτητικούς δρόμους στην Ευρώπη.
Γιατί στην Αμερική επικράτησαν τα μουράτα φορτηγά;

Γιατί στην Αμερική επικράτησαν τα μουράτα φορτηγά;

Προηγούμενο άρθρο