4 Δεκεμβρίου 2025

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ανατροπή στη φορολογία καυσίμων, εναλλακτική επιβολή διοδίων ανά χιλιόμετρο

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο φόρος που επιβάλλεται στα καύσιμα σήμερα αναδύει νέους προβληματισμούς με την αυξημένη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους. Η ερώτηση είναι πώς μπορούν αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα να συνεισφέρουν στα δημόσια έσοδα, ενώ οι φόροι που συλλέγονται από τη βενζίνη συνεχίζουν να μειώνονται ανεξάρτητα από τα εσπευσμένα μέτρα. Στο παρόν σύστημα, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων πληρώνουν ετήσιο τέλος 100 δολαρίων, το οποίο όμως αποδεικνύεται ανεπαρκές σε σύγκριση με τα 300 δολάρια ετησίως που πληρώνουν οι οδηγοί καυσίμων εσωτερικής καύσης σε φόρους βενζίνης. Αυτά τα κεφάλαια είναι επιτακτικά για τη συντήρηση των αυτοκινητόδρομων της Καλιφόρνιας, οι οποίοι ανέρχονται σε 8-9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Ένα πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκινά από την 1η Ιουλίου αποφάσισε να ανατρέψει την κατάσταση, επιβάλλοντας ετήσια δίδραχμα βασισμένο στον αριθμό των χιλιομέτρων που διένυσαν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων. Ο κάθε συμμετέχων θα πρέπει να καταβάλλει ανάλογα τέλη κάθε μήνα, μέσω ενός συστήματος που θα είναι είτε εγκατεστημένο στο αυτοκίνητό τους είτε συνδεδεμένο με τα αυτοκίνητα που προέρχονται από τον κατασκευαστή τους. Εναλλακτικά, θα μπορούν επίσης να υποβάλλουν φωτογραφίες του χιλιομετρητή τους. Οι διαφορετικές μεθόδοι τιμολόγησης θα εφαρμοστούν προκειμένου να δοκιμαστούν ποια είναι η πιο αποδοτική.

Παρόλο που οι άνθρωποι γενικά δεν θέλουν την αίσθηση της παρακολούθησης, παρουσιάζοντας ήδη συσκευές που τους εντοπίζουν, όπως τα smartphones και τα smartwatches, η μηνιαία υποβολή φωτογραφιών αποτελεί ένα επιπλέον βάρος για τους οδηγούς και μπορεί να αποτρέψει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που ανησυχεί τις αρχές εξαιτίας της προσπάθειας της Καλιφόρνιας να απαγορεύσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035. Παρά ταύτα, η πολιτεία πιστεύει ότι είναι πιο δίκαιο να γίνεται επιβολή φόρου με βάση τα χιλιόμετρα, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα συντελούν στη φθορά των δρόμων όπως και τα οχήματα εσωτερικής καύσης, αλλά η μεγαλύτερη ωφέλεια τους μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερες ζημιές. Ωστόσο, η πρόκληση παραμένει να πείσουμε το κοινό να αποδεχθεί την παρακολούθηση των χιλιομέτρων, μια καίριας σημασίας προκλητική κατάσταση.