2 Οκτωβρίου 2025

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη – Αναδιαμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας για μείωση των ρύπων κατά 37%

Τελευταία Άρθρα

Αναμονή για χειρουργεία στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

Οι λίστες αναμονής των ασθενών που περιμένουν για προγραμματισμένες χειρουργικές επεμβάσεις αυξάνονται καθημερινά στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγε

Tips για ευκολότερη μετάβαση σε vegan διατροφή

Σκέφτεσαι να γίνεις vegan; Tips για πιο εύκολη μετάβαση Η μετάβαση σε μια plant-based διατροφή έχει πολλαπλά οφέλη γι

Η σημασία της προστασίας από τον ήλιο

Σε έναν κόσμο όπου όλα αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα, το καλοκαίρι παραμένει αναλλοίωτο και ο κώδικας του καλοκαιριού περιλαμβάνει τις λέξεις "ήλιος", "θά

Φαγητό και ποτό με θέα στο διάστημα – Όλα όσα φανταζόμασταν είναι σήμερα πραγματικότητα

Οι ταξιδιώτες στο διάστημα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν τροφή και ποτό με μια εκπληκτική θέα. Η εταιρεία Space Perspective δημιούργησε το εσωτερικό Space

5 Airbnb στα Ιωάννινα

Προσέχοντας τις γιορτές, η αναζήτηση καταλυμάτων για τις αποδράσεις μας γίνεται ολοένα και πιο εντατική. Τα Ιωάννινα αποτελούν έναν δημοφιλή προορισμό για

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Με την ανέγερση εργοστασίων παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, αναμένεται μια μείωση των ρύπων κατά 37%, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E). Αυτό το ποσοστό αυξάνεται στο 60% αν χρησιμοποιηθεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Η μείωση αυτή αναμένεται να οδηγήσει σε εξοικονόμηση περίπου 133 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030, κάτι που ισοδυναμεί με τις συνολικές εκπομπές της Τσεχίας σε ετήσια βάση.

Η κατασκευή εργοστασίων μπαταριών στην Ευρώπη αντιμετωπίζει ορισμένες προκλήσεις, αλλά ταυτόχρονα ανοίγει νέες προοπτικές για την ανάπτυξη του τομέα. Οι μεγάλες απαιτήσεις βιωσιμότητας απαιτούν την εφοδιαστική αλυσίδα να επενδύσει σε γιγαντιαία εργοστάσια παραγωγής μπαταριών. Μερικές χώρες της Ευρώπης, όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Ουγγαρία, έχουν ήδη κατασκευάσει τέτοια εργοστάσια. Ενδεικτικά, η ACC ξεκίνησε την παραγωγή της στην περιοχή Pas de Calais της Γαλλίας, ενώ η Verkor και η Northvolt είναι σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής των εργοστασίων τους στη Δουνκέρκη και στην Γερμανία αντίστοιχα. Παράλληλα, η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία και η Ισπανία διαθέτουν εργοστάσια με τη δυνατότητα μεγάλης παραγωγής.

Παρ’ όλα αυτά, η εφοδιαστική αλυσίδα των μπαταριών στην Ευρώπη εξαρτάται ακόμα σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει περίπου το 56% των μπαταριών που απαιτούνται έως το 2030, αλλά μόνο δύο εργοστάσια έχουν ξεκινήσει την εμπορική τους λειτουργία μέχρι στιγμής. Ωστόσο, μέσα στην επόμενη δεκαετία, η Ευρώπη μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες της για επεξεργασμένο λίθιο και να εξασφαλίσει ένα μεγάλο ποσοστό των ορυκτών μπαταριών από ανακύκλωση.

Ο ανταγωνισμός για την κατασκευή μπαταριών ανάμεσα στην Κίνα, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες εντείνεται. Για να εξασφαλίσει την επενδυτική ασφάλεια στα ευρωπαϊκά gigafactories, η ΕΕ πρέπει να θέσει σαφείς στόχους για την αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να εξαλείψει τις αβεβαιότητες σχετικά με το μέλλον της κινητήριας ισχύος. Όπως επισημαίνει η Julia Poliscanova, διευθύντρια για τις αλυσίδες εφοδιασμού οχημάτων και μετακίνησης της T&E, η Ευρώπη διαθέτει την τεχνογνωσία για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα πρέπει να εκμεταλλευτεί αυτήν την ευκαιρία.

Σε γενικές γραμμές, ο τομέας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη βρίσκεται σε μια σημαντική φάση αναδιαμόρφωσης. Η κατασκευή εσωτερικά εντός της Ένωσης των μπαταριών και η χρήση ανανεώσιμης ενέργειας για τη φόρτιση των αυτοκινήτων αποτελούν κρίσιμα βήματα προς την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών και την προστασία του περιβάλλοντος. Με την κατάλληλη επένδυση και την ενίσχυση της ευρωπαϊκής τεχνολογίας, η Ευρώπη μπορεί να γίνει ηγέτιδα δύναμη στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των ρύπων και τη βιωσιμότητα του μεταφορικού τομέα.