5 Δεκεμβρίου 2025

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τέλη με το χιλιόμετρο για να αντισταθμίσουν τη μείωση των εσόδων από τους φόρους καυσίμων”

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Το φαινόμενο της αύξησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους έχει προκαλέσει σοβαρό προβληματισμό στις χώρες της Ευρώπης και κυρίως στην Βόρεια Ευρώπη. Ένα από τα κύρια ζητήματα που προκύπτουν είναι πώς θα συνεισφέρουν αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα στον κρατικό προϋπολογισμό, αφού οι φόροι που εισπράττονται από την πώληση βενζίνης συνεχώς μειώνονται.

Για να αντισταθμίσουν αυτές τις απώλειες εσόδων που προκαλούν τα ηλεκτρικά οχήματα, χώρες όπως η Καλιφόρνια εξετάζουν το ενδεχόμενο να αντικαταστήσουν τον φόρο βενζίνης με ένα σύστημα παρακολούθησης των χιλιομέτρων. Μέσω αυτού του συστήματος, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων θα καλούνται να πληρώνουν τέλη βάσει των χιλιομέτρων που διανύουν. Έτσι, η προϊόντα από την πώληση βενζίνης που θα μην προκύπτουν από τα ηλεκτρικά οχήματα θα ανακτώνται. Ένα παράδειγμα αυτού του συστήματος είναι το πιλοτικό πρόγραμμα “California Road Charge” που προσφέρει στους εθελοντές 400 δολάρια για να εγκαταστήσουν μια συσκευή εντοπισμού ή για να υποβάλουν φωτογραφίες με τα χιλιόμετρα που διανύουν. Με αυτόν τον τρόπο, επιδιώκεται η ανάκτηση των εσόδων από τον φόρο βενζίνης που δεν εισπράττουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Η Καλιφόρνια έχει ήδη περίπου 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους και για να διασφαλίσει τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων της, χρειάζεται τα αναγκαία κεφάλαια που ανέρχονται σε 8-9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Παρότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων πληρώνουν ήδη ένα ετήσιο τέλος 100 δολαρίων, αυτό αποδεικνύεται ανεπαρκές σε σύγκριση με τα 300 δολάρια κατά μέσο όρο που καταβάλλουν οι οδηγοί οχημάτων εσωτερικής καύσης ως φόρο βενζίνης. Τα εσόδα αυτά είναι απαραίτητα για την απαραίτητη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων, που αποτελούν ζωτικής σημασίας υποδομές για την καλή λειτουργία των μεταφορικών δικτύων της Καλιφόρνιας.

Οι αρχές εξετάζουν λοιπόν την πιθανότητα θέσπισης νέων τελών με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει κάθε ηλεκτρικό όχημα. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιστούν τα απαραίτητα έσοδα για την συντήρηση των οδικών υποδομών, ενώ ταυτόχρονα θα ενθαρρυνθεί η χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο εκτιμώμενος αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους αυξάνεται διαρκώς και οι κυβερνήσεις πρέπει να βρουν τον κατάλληλο τρόπο για να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις που εμφανίζονται. Η καθιέρωση τελών βάσει του χιλιομέτρου αποτελεί μια πιθανή λύση που θα εξασφαλίσει την οικονομική αναπτυξιακή βιωσιμότητα της βιομηχανίας των ηλεκτρικών οχημάτων, παρέχοντας τα απαραίτητα κεφάλαια για τη συντήρηση των οδικών υποδομών.