2 Οκτωβρίου 2025

Ηλεκτρικά οχήματα: Η βιωσιμότητα πέρα από τον συμβατικό κόσμο

Τελευταία Άρθρα

Πως να αποφύγετε την αφυδάτωση το καλοκαίρι

Το σώμα μας αποτελείται σε ποσοστό περίπου 70% από νερό και το καλοκαίρι χρειαζόμαστε περίπου 2 λίτρα υγρά την ημέρα για να αντιμετωπίσουμε τις απώλειες μέ

Αναμονή για χειρουργεία στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

Οι λίστες αναμονής των ασθενών που περιμένουν για προγραμματισμένες χειρουργικές επεμβάσεις αυξάνονται καθημερινά στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγε

Tips για ευκολότερη μετάβαση σε vegan διατροφή

Σκέφτεσαι να γίνεις vegan; Tips για πιο εύκολη μετάβαση Η μετάβαση σε μια plant-based διατροφή έχει πολλαπλά οφέλη γι

Η σημασία της προστασίας από τον ήλιο

Σε έναν κόσμο όπου όλα αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα, το καλοκαίρι παραμένει αναλλοίωτο και ο κώδικας του καλοκαιριού περιλαμβάνει τις λέξεις "ήλιος", "θά

Φαγητό και ποτό με θέα στο διάστημα – Όλα όσα φανταζόμασταν είναι σήμερα πραγματικότητα

Οι ταξιδιώτες στο διάστημα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν τροφή και ποτό με μια εκπληκτική θέα. Η εταιρεία Space Perspective δημιούργησε το εσωτερικό Space

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχουν αποδειχθεί ότι είναι 40% πιο βιώσιμα από τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας (UBA), όπως αναφέρει ο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Αυτό το ποσοστό αναμένεται να αυξηθεί στο 55% έως το 2030, ενισχύοντας την προσπάθεια να διατηρηθεί το κλιματικό πλεονέκτημα των ηλεκτρικών οχημάτων, ακόμη και καθώς αυξάνεται το μερίδιό τους στην αγορά.

Σημαντικός παράγοντας για τη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η πηγή παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας. Η μελέτη της UBA επισημαίνει ότι η χρήση ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας συνεπάγεται αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, ειδικά στην ποιότητα του νερού και στην υγεία του εδάφους. Ωστόσο, η σταδιακή αύξηση του ποσοστού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθίσταται πλέον εφικτή η μείωση αυτών των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον.

Επιπλέον, η έρευνα της UBA αναδεικνύει και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της επεξεργασίας των πρώτων υλών εξόρυξης, όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο και το λίθι, που απαιτούνται για την κατασκευή των μπαταριών των EV. Αναμένεται, ωστόσο, ότι η ανακύκλωση αυτών των υλικών από χρησιμοποιημένες μπαταρίες θα οδηγήσει στη μείωση των αρνητικών αυτών επιπτώσεων.

Πέραν αυτού, η μελέτη της UBA εξέτασε και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ελαφρών φορτηγών που χρησιμοποιούν καύσιμο LNG. Καταδεικνύεται ότι αυτά τα οχήματα δεν προσφέρουν περιβαλλοντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά. Από την άλλη πλευρά, τα ηλεκτρικά φορτηγά που θα κυκλοφορήσουν το 2030 αναμένεται να είναι έως και 78% πιο βιώσιμα από τα συμβατικά φορτηγά που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα, παρά τη μεγάλη διανυθείσα απόσταση.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχικά μπορεί να έχουν μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω των μπαταριών, ωστόσο, μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση για την διάρκεια ζωής τους αποκαλύπτει τις μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα εσωτερικής καύσης. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να διανύσει περίπου 90.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αρχικό του αποτύπωμα και να υπεραντισταθμίσει τα συμβατικά οχήματα ως προς την φιλικότητα προς το περιβάλλον. Μετά από 200.000 χιλιόμετρα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκπέμπει κατά μέσο όρο 24,2 τόνους CO2, σε αντίθεση με τα 33 τόνους που εκπέμπει ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Ωστόσο, η ανάλυση υπογραμμίζει ότι όταν τα ηλεκτρικά οχήματα βασίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από ορυκτά καύσιμα, μπορεί να χρειαστεί να διανύσουν περισσότερα χιλιόμετρα για να ξεπεράσουν τα οχήματα εσωτερικής καύσης, ενώ αν βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα θα ξεπεραστεί πολύ νωρίτερα.