4 Δεκεμβρίου 2025

Ηλεκτρικά οχήματα: Η βιωσιμότητα πέρα από τον συμβατικό κόσμο

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχουν αποδειχθεί ότι είναι 40% πιο βιώσιμα από τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας (UBA), όπως αναφέρει ο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Αυτό το ποσοστό αναμένεται να αυξηθεί στο 55% έως το 2030, ενισχύοντας την προσπάθεια να διατηρηθεί το κλιματικό πλεονέκτημα των ηλεκτρικών οχημάτων, ακόμη και καθώς αυξάνεται το μερίδιό τους στην αγορά.

Σημαντικός παράγοντας για τη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η πηγή παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας. Η μελέτη της UBA επισημαίνει ότι η χρήση ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας συνεπάγεται αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, ειδικά στην ποιότητα του νερού και στην υγεία του εδάφους. Ωστόσο, η σταδιακή αύξηση του ποσοστού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθίσταται πλέον εφικτή η μείωση αυτών των αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον.

Επιπλέον, η έρευνα της UBA αναδεικνύει και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της επεξεργασίας των πρώτων υλών εξόρυξης, όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο και το λίθι, που απαιτούνται για την κατασκευή των μπαταριών των EV. Αναμένεται, ωστόσο, ότι η ανακύκλωση αυτών των υλικών από χρησιμοποιημένες μπαταρίες θα οδηγήσει στη μείωση των αρνητικών αυτών επιπτώσεων.

Πέραν αυτού, η μελέτη της UBA εξέτασε και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των ελαφρών φορτηγών που χρησιμοποιούν καύσιμο LNG. Καταδεικνύεται ότι αυτά τα οχήματα δεν προσφέρουν περιβαλλοντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά. Από την άλλη πλευρά, τα ηλεκτρικά φορτηγά που θα κυκλοφορήσουν το 2030 αναμένεται να είναι έως και 78% πιο βιώσιμα από τα συμβατικά φορτηγά που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα, παρά τη μεγάλη διανυθείσα απόσταση.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχικά μπορεί να έχουν μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω των μπαταριών, ωστόσο, μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση για την διάρκεια ζωής τους αποκαλύπτει τις μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα εσωτερικής καύσης. Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να διανύσει περίπου 90.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αρχικό του αποτύπωμα και να υπεραντισταθμίσει τα συμβατικά οχήματα ως προς την φιλικότητα προς το περιβάλλον. Μετά από 200.000 χιλιόμετρα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκπέμπει κατά μέσο όρο 24,2 τόνους CO2, σε αντίθεση με τα 33 τόνους που εκπέμπει ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Ωστόσο, η ανάλυση υπογραμμίζει ότι όταν τα ηλεκτρικά οχήματα βασίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από ορυκτά καύσιμα, μπορεί να χρειαστεί να διανύσουν περισσότερα χιλιόμετρα για να ξεπεράσουν τα οχήματα εσωτερικής καύσης, ενώ αν βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα θα ξεπεραστεί πολύ νωρίτερα.