4 Δεκεμβρίου 2025

«Η Αιώνια Μελωδία της Παρελθούσας Εποχής»

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

— Μια Μουσική Ιστορία

Το αριστούργημα του Μάνου Χατζιδάκι, με τον καινούργιο τίτλο «Η Αιώνια Μελωδία της Παρελθούσας Εποχής», αποτελεί έναν κύκλο τραγουδιών που είναι πραγματική μουσική αυτοβιογραφία του συνθέτη. Ο Χατζιδάκις αφιέρωσε αυτό το έργο στη μνήμη της αγαπημένης του μητέρας. Πρόκειται για μια καντάτα που περιλαμβάνει μια ώριμη γυναικεία φωνή, δύο νεανικές ανδρικές φωνές, χορωδία από κορίτσια και αγόρια, μια ορχήστρα δωματίου και στρατιωτική μπάντα, με το μπουζούκι να κατέχει τον κεντρικό ρόλο στη μουσική εκτέλεση. Η «Αιώνια Μελωδία της Παρελθούσας Εποχής» αποτελεί ένα βαθιά πολιτικό έργο με έντονη ποιητική αξία.

Στην επίλογο του ημερολογίου του, ο Χατζιδάκις γράφει: «Η περίοδος της Μελισσάνθης ολοκληρώθηκε. Σήμερα ζωντανώς αναπολώ την απώλεια της. Και ο κόσμος μας δεν σημειώνει σημαντική πρόοδο. Παρ’ όλα αυτά, δεν επιθυμώ να δοθεί ιστορική διάσταση στη Μελισσάνθη και στην εποχή της. Αντ’ αυτού, επιθυμώ να καταγράψω απλώς το προσωπικό μου ταξίδι και την συμμετοχή μου στην πρόσφατη ιστορία του κόσμου, ακριβώς όπως το έζησα από το σπίτι μου και μέσα από την πόλη που εξακολουθώ να ζω». Το θέμα της «Μελισσάνθης» αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον συνθέτη από το 1945. Ωστόσο, η πρώτη ιδέα για το έργο δομήθηκε τον Νοέμβριο του 1965, όταν ο Χατζιδάκις έγραψε το ποίημα με τίτλο «Μελισσάνθη», το οποίο συμπεριλήφθηκε στην ποιητική συλλογή του «Μυθολογία». Τα κύρια μέρη αυτού του ποιήματος αποτέλεσαν τον πυρήνα του μουσικού έργου, το οποίο ο συνθέτης ξεκίνησε να δημιουργεί το 1970 στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον απασχόλησε για μία δεκαετία – περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο έργο του, μετά την «Αμοργό». Η παρουσίαση της «Αιώνιας Μελωδίας της Παρελθούσας Εποχής» πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στις 2 Απριλίου 1980, στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, ως μέρος των εκδηλώσεων του προγράμματος «Πάσχα ’80» της ΕΡΤ, με τη Μαρία Φαραντούρη, τον Βασίλη Λέκκα και τον Γιώργο Μιχαλισλή ως ερμηνευτές. Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, κυκλοφόρησε ως διπλό άλμπουμ από την Lyra, με τη Μαρία Φαραντούρη, τον Βασίλη Λέκκα, τον Γιώργο Μιχαλισλή, τη Χορωδία του Γ’ Προγράμματος, υπό τη διεύθυνση του Αντώνη Κοντογεωργίου και τη Παιδική Χορωδία «Ροτόντα» Θεσσαλονίκης, υπό τον Σωκράτη Τουμπεκτσή.