Η ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας ξεκινά τη δεκαετία του ’50, όταν ο επιχειρηματίας Αριστοτέλης Ωνάσης και ο συνεργάτης του, Σταύρος Νιάρχος, κλήθηκαν να επενδύσουν στον τομέα των αεροπορικών συγκοινωνιών. Ο Ωνάσης, επέλεξε να εξαγοράσει την χρεωκοπημένη ΤΑΕ και η σύμβαση για την αποκλειστική εκμετάλλευση των αεροπορικών συγκοινωνιών της χώρας υπογράφηκε στις 30 Ιουλίου 1956. Ένα από τα θέματα που απασχολούσαν τους εμπλεκόμενους ήταν η χρήση των ολυμπιακών κύκλων στα φτερά των αεροπλάνων, τα οποία ήταν κατοχυρωμένο σήμα. Ο Ωνάσης απλά πρόσθεσε έναν έκτο κύκλο και έτσι η Ολυμπιακή Αεροπορία είδε το φως της ημέρας στις αρχές του 1957.
Οι πρώτες πτήσεις της Ολυμπιακής ήταν επιτυχημένες και σύντομα απέκτησε διεθνή καταξίωση. Ο σχεδιαστής μόδας Γιάννης Ντεσσές ντύσε τις αεροσυνοδούς της εταιρείας, δημιουργώντας μια παράδοση που συνεχίστηκε για πολλά χρόνια με άλλους αναγνωρισμένους σχεδιαστές. Η Ολυμπιακή Αεροπορία γίνεται ένας προορισμός για τις νεαρές κοπέλες που ονειρεύονται μια θέση ως αεροσυνοδοί.
Οι επόμενες δεκαετίες ήταν αλματώδεις για την Ολυμπιακή Αεροπορία. Αναπτύχθηκε και διεύρυνε το δίκτυο της, ενώ κέρδισε διεθνή φήμη. Το όνομά της ακούστηκε ακόμα και σε διάσημες ταινίες, όπως η “Για τα μάτια σου μόνο” όπου ο Τζέιμς Μποντ ταξιδεύει με την Ολυμπιακή Αεροπορία. Ωνάσης ήταν υπερήφανος για την επιτυχία της εταιρείας και αστειευόταν λέγοντας ότι παίρνει τα χρήματα από τη γυναίκα του για να τα δώσει στην ερωμένη του, την Ολυμπιακή Αεροπορία.
Ωστόσο, η δεκαετία του ’70 σηματοδοτεί έναν φθίνοντα έρωτα για την Ολυμπιακή. Ο θάνατος του γιού του Ωνάση, Αλέξανδρου, και η αύξηση του κόστους λειτουργίας της εν μέσω πετρελαϊκής κρίσης, ήταν μερικοί από τους λόγους που ο Ωνάσης έχασε το ενδιαφέρον για την Ολυμπιακή. Το 1975, η εταιρεία περνά στον έλεγχο του κράτους και η απαξίωση της αρχίζει.
Η Ολυμπιακή Αεροπορία θα αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα στις επόμενες δεκαετίες, όπως αθρόες προσλήψεις και συχνές απεργίες υπαλλήλων. Προσπάθειες για διάσωση και ιδιωτικοποίηση θα ακολουθήσουν, αλλά δεν θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στις αρχές του 2009, η Ολυμπιακή Αεροπορία, υπό την κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή, θα πάψει να υφίσταται στην μορφή που τη γνωρίζαμε.
Παρά το τέλος της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η ιστορία της παραμένει ζωντανή. Τα επιτεύγματά της και η κληρονομιά της στον τομέα της αεροπορίας παραμένουν αξέχαστα. Οι υπόλοιπες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Aegean και η Ryanair, συνεχίζουν να προσφέρουν υπηρεσίες και να εκπροσωπούν την ελληνική αεροπορία σε διεθνές επίπεδο.
Η ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας έχει πολλά να μας διδάξει. Από την επιτυχία και την πτώση της, μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά μαθήματα για την επιχειρηματικότητα και τη διαχείριση εταιρειών. Ας θυμόμαστε την Ολυμπιακή Αεροπορία και τις υψηλές της πτήσεις, και ας ελπίζουμε ότι ολόκληρη η ελληνική αεροπορία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να ευοδώνεται στο μέλλον.