4 Δεκεμβρίου 2025

Η ανθεκτικότητα και η «κρυμμένη υπεραξία» του ελληνικού τουρισμού

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, λέει ο λαός. Και αυτή η παροιμία ισχύει και για τον ελληνικό τουρισμό. Αν και η περσινή χρονιά ήταν αναμφίβολα μία από τις δυσκολότερες για τον τομέα λόγω της πανδημίας, η ετήσια έκθεση του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για το 2022 αποκαλύπτει την ανθεκτικότητα και τη δυναμική του τουρισμού μας
Η ανθεκτικότητα και η «κρυμμένη υπεραξία» του ελληνικού τουρισμού
Το έτος 2022 δεν ήταν μία συνηθισμένη τουριστική χρονιά. Με τους περιορισμούς και τις αβεβαιότητες που επέφερε η πανδημία, ο τουρισμός κατάφερε να ξεπεράσει τα εμπόδια και να προσφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με την έκθεση, η άμεση συμβολή του τουρισμού στο ελληνικό ΑΕΠ το 2022 ανήλθε στα 24 δισ. ευρώ, δηλαδή το 11,5% του ΑΕΠ. Σημαντικά νούμερα που καταδεικνύουν την επιτυχημένη ανάκαμψη του τομέα μας
Η ανθεκτικότητα και η «κρυμμένη υπεραξία» του ελληνικού τουρισμού
Οι πέντε Περιφέρειες που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 90% των εισπράξεων της χώρας είναι το Νότιο Αιγαίο (27%), η Κρήτη (21%), η Αττική (17%), τα Ιόνια νησιά (15%) και η Κεντρική Μακεδονία (9%). Οι υπόλοιποι προορισμοί σε όλη την Ελλάδα κρύβουν μία «κρυμμένη υπεραξία» που πρέπει να αναδειχθεί. Η πολιτιστική κληρονομιά, τα αξιοθέατα, ο θαλάσσιος τουρισμός, οι ορεινοί προορισμοί, οι παραδοσιακοί οικισμοί, η γαστρονομία, ο οινοτουρισμός, αποτελούν μόνο μερικά από τα στοιχεία που προσδίδουν αξία στους προορισμούς μας
Η ανθεκτικότητα και η «κρυμμένη υπεραξία» του ελληνικού τουρισμού
Σε ό,τι αφορά τις αφίξεις των τουριστών, η πλειοψηφία τους επιλέγει να έρθει στην Ελλάδα με αεροπλάνο, ενώ ακολουθούν οι οδικές αφίξεις. Το αεροπλάνο έχει αυξήσει το ποσοστό του από 66% το 2019 σε 76% το 2022, ενώ άλλες μεταφορικές μέθοδοι έχουν μειωθεί. Αυτό αποδεικνύει ότι οι τουρίστες εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο τα αεροπορικά ταξίδια και την ελληνική αεροπορία
Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τουριστικός τομέας, η ετήσια έκθεση του ΙΝΣΕΤΕ αποδεικνύει ότι ο ελληνικός τουρισμός είναι ανθεκτικός και παρουσιάζει αξιοσημείωτη ανάκαμψη. Η μετάβαση σε μία πιο βιώσιμη και ανταγωνιστική μορφή του τουρισμού είναι αναγκαία για την μελλοντική ανάπτυξή του. Οι δημόσιος και ιδιωτικός τομείς πρέπει να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν μία στρατηγική που θα περιλαμβάνει τις υποδομές, τις επενδύσεις, την αποτελεσματική διαχείριση των προορισμών, την αγορά εργασίας και τη βιωσιμότητα
Η ανθεκτικότητα και η «κρυμμένη υπεραξία» του ελληνικού τουρισμού είναι σαν μία άσπρη μουστάρδα που απαιτεί προσοχή και αναγνώριση. Πρέπει να εστιάσουμε στις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματά μας, προωθώντας τους πολιτιστικούς μας πόρους, την πανέμορφη φύση μας, τη γαστρονομία μας και όλα όσα κάνουν την Ελλάδα μοναδική. Μόνο έτσι μπορούμε να διασφαλίσουμε την ανταγωνιστικότητά μας και την αειφόρο ανάπτυξη του τουρισμού μας.