5 Δεκεμβρίου 2025

Η εισβολή των Γερμανών στην Αθήνα: Ένα ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει το ανθρώπινο δράμα (Βίντεο)

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Νέομε δικό μου τίτλο: “Μνήμες κάτω από το έδαφος: Ένα ντοκιμαντέρ για την εισβολή των Γερμανών στην Αθήνα”

Ημίωρο ντοκιμαντέρ για την εισβολή των Γερμανών στην Αθήνα (video)

Σε μια σκοτεινή γωνιά της ιστορίας κρύβονται οι μνήμες των κρατουμένων της γερμανικής Κομαντατούρ (Διοικητηρίου) που βρίσκονταν υπό την κατοχή των Γερμανών στο κέντρο της Αθήνας. Ο σκηνοθέτης Γιάννης Οικονομίδης, μέσα από ένα ημίωρο ντοκιμαντέρ που ονομάζεται “Μόνο μυρίζοντας γιασεμί”, μας ξεναγεί σε αυτούς τους υπογείους χώρους, αποκαλύπτοντας το ανθρώπινο δράμα που αναπτύχθηκε εκεί.

Στα κρατητήρια που βρίσκονταν κάτω από το κτήριο της Εθνικής Ασφαλιστικής, έξι μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, οι τοίχοι σημαδεύτηκαν από τα χειρόγραφα των κρατουμένων. Οι ονόματα, οι ημερομηνίες, τα μηνύματα και τα σκίτσα με πορτραίτα μαρτυρούν την παρουσία τους και κρατούν ζωντανή την ιστορία τους. Η ταινία του Οικονομίδη ανασύρει αυτές τις μνήμες και αποτυπώνει το ανθρώπινο πάθος και την εξαθλίωση που υπέστησαν οι κρατούμενοι κατά τη διάρκεια της κατοχής.

Παράλληλα, το ντοκιμαντέρ εξετάζει και την επίδραση της θυσίας των κρατουμένων στη σύγχρονη Αθήνα. Μέσα από πλάνα της πόλης στη δεκαετία του ’90 και ειδικότερα από την πλατεία Κοραή, η οποία καθημερινά διασχίζεται από πολίτες που φαίνεται να μην γνωρίζουν την ιστορία που κρύβεται εκεί, η ταινία αποτυπώνει τον ελάχιστο απόηχο της θυσίας αυτής.

Προβάλλονται επίσης κινηματογραφικά πλάνα αρχείου και φωτογραφίες από την περίοδο της γερμανικής κατοχής, καθώς και αποσπάσματα από γνωστές ταινίες όπως το “Ψηλά τα χέρια Χίτλερ”, το “Ο Θρίαμβος της Θέλησης” και το “Ο Καιρός του Γκέτο”.

Το ντοκιμαντέρ τουρνουά “Μόνο μυρίζοντας γιασεμί” προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1994 στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας. Μέσα από την καμερά του Οικονομίδη, οι θεατές έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν μια συναρπαστική ιστορία που οδηγεί στην αύξηση της συνείδησης και της γνώσης για το παρελθόν της Αθήνας.

Συντακτική Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Τασιοπούλου

Περισσότερα στο: http://archive.ert.gr