4 Δεκεμβρίου 2025

Η επίδραση του κορωνοϊού στη σχέση μας με τα κατοικίδια: Μια νέα προοπτική

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο κορωνοϊός άλλαξε τη ζωή μας και σε πολλούς τομείς, αλλά μεταξύ όλων των αρνητικών επιπτώσεων υπήρξαν και θετικές πτυχές. Ένα από αυτά τα θετικά είναι ότι η πανδημία ώθησε περισσότερους ανθρώπους να υιοθετήσουν κατοικίδια, άνοιξε τα σπίτια και τις ζωές μας σε νέα τρόπο ζωής και συνείδησης και αλλάξε τελείως τον τρόπο που νιώθουμε και συμπεριφερόμαστε απέναντί τους. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο αριθμός των ανθρώπων που αποφάσισαν να υιοθετήσουν ένα κατοικίδιο αυξήθηκε σημαντικά, με τους νέους της γενιάς των millennials να καταγράφουν ρεκόρ υιοθετήσεων, ξεπερνώντας τους baby boomers.

Μελετητές στην Αμερική έχουν διεξάγει έρευνες που συγκρίνουν την κηδεμονία ζώων συντροφιάς ανάλογα με τη γενιά. Ας δούμε πρώτα πώς χαρακτηρίζονται ηλικιακά οι γενιές στις δυτικές κοινωνίες: Οι baby boomers είναι όσοι γεννήθηκαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι Gen-X είναι όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1964-1980, οι millennials είναι όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1981-1996 και μεγάλωσαν κατά τη μετάβαση στη νέα χιλιετία, ενώ η Gen Z είναι όσοι γεννήθηκαν μετά το 1997.

Οι millennials βλέπουν τα κατοικίδιά τους σαν “παιδιά” τους ή ως προετοιμασία για τα μελλοντικά τους παιδιά. Πολλοί από αυτούς ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για τη φροντίδα των κατοικιδίων τους από ό,τι η μέση αξία. Επισκέπτονται κέντρα ημερήσιας φροντίδας, τους διοργανώνουν πάρτι γενεθλίων και γεμίζουν τα κοινωνικά δίκτυα με χαριτωμένα βίντεο. Από την άλλη μεριά, οι γονείς των millennials, οι baby boomers, αγαπούν τα κατοικίδιά τους καθώς συχνά γίνονται η κύρια συντροφιά τους μετά την αποχώρηση των παιδιών από το σπίτι. Παλαιότερα, οι γάτες και οι σκύλοι ζούσαν κυρίως στην αυλή και όχι στο σπίτι. Τέλος, άνθρωποι από την γενιά των gen-X θεωρούν τα κατοικίδιά τους μέλη της οικογένειας και νιώθουν ότι χρειάζονται την παρέα άλλων ζώων. Συχνά έχουν περισσότερα από ένα κατοικίδια.

Οι πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από το ManyPets αναλύουν πώς επηρεάστηκε η κηδεμονία των ζώων συντροφιάς από την πανδημία και πώς αλλάζει ο τρόπος που οι κήδεμονες ξοδεύουν για τα κατοικίδια τους. Αρχικά, φαίνεται ότι οι millennials κατέχουν το 32% των κατοικιδίων, οι gen-X το 24% και οι baby boomers το 27%. Όσον αφορά τις προτιμήσεις σε κατοικίδια, το 61% των millennials επιλέγει σκύλους, το 29% γάτες, το 9% ψάρια, το 5% πτηνά, το 4% χάμστερ, το 3% κουνέλια και το 2% ερπετά ή αμφίβια. Ως προς τους gen-X, το 52% προτιμά σκύλους, το 41% γάτες, το 14% ψάρια, το 9% πτηνά, το 4% χάμστερ, το 3% κουνέλια και το 5% ερπετά ή αμφίβια. Τέλος, το 37% των baby boomers επιλέγει σκύλους, το 29% γάτες, το 6% ψάρια, το 2% πτηνά και το 1% ερπετά ή αμφίβια.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά, οι millennials ξοδεύουν κατά μέσο όρο 1.195 δολάρια ετησίως για τα κατοικίδιά τους, οι gen-X περίπου 1.100 δολάρια, ενώ οι baby boomers περίπου 926 δολάρια. Το 45% των κήδεμονων δηλώνουν ότι αν προκύψει κάποια ξαφνική ανάγκη, θα είναι έτοιμοι να ξοδέψουν αναγκαία ποσά, ενώ το 8% δηλώνει ότι ήδη χρωστά για τις ανάγκες των κατοικιδίων τους που όφειλε να καλύψει.

Συμφωνούμε όλοι ότι τα κατοικίδια είναι σαν τα παιδιά μας. Το 75% των millennials, το 80% των gen-X και το 75% των baby boomers συμφωνούν με αυτή την άποψη. Το 50% των millennials λένε ακόμα ότι αγαπάνε το κατοικίδιό τους περισσότερο από τον αδερφό ή την αδερφή τους, το 50% το ίδιο για τη μητέρα τους και το 30% για τον σύντροφό τους. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το 25% των millennials θα ήταν πρόθυμοι να πουλήσουν το αυτοκίνητό τους για να καλύψουν κτηνιατρικά έξοδα που θα βοηθούσαν να σωθεί η ζωή του κατοικιδιού τους.

Συνοψίζοντας, τα στοιχεία δείχνουν ότι όλες οι γενιές συμφωνούν ότι τα κατοικίδια κατέχουν σημαντική θέση στις καρδιές και στις οικογένειές μας. Πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε διαφορετικά; Στο τέλος, αυτά τα χνουδωτά μικρά πλασματάκια είναι οι πιστότεροι σύντροφοί μας και μας προσφέρουν απλόχερα την αγάπη και την παρηγοριά τους
Η επίδραση του κορωνοϊού στη σχέση μας με τα κατοικίδια: Μια νέα προοπτική
Πηγή: Προσαρμογή από το ManyPets
Η επίδραση του κορωνοϊού στη σχέση μας με τα κατοικίδια: Μια νέα προοπτική

Η επίδραση του κορωνοϊού στη σχέση μας με τα κατοικίδια: Μια νέα προοπτική