10 Οκτωβρίου 2025

Η Ε.Ε. αντιμετωπίζει την προκλητική ζήτηση φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα: Το μέλλον της υποδομής φόρτισης της Ε.Ε.”

Τελευταία Άρθρα

Ο Τζον Γουίλιαμς πριν από τον «Στόουνερ»

Ο Τζον Γουίλιαμς, λογοτέχνης αδικημένος από την αμερικανική λογοτεχνία, παρουσιάζει τις πρώτες του γραφές με το βιβλίο

Στρώμα στο πάτωμα αντί για κούνια: Μια μαμά ενός μωρού 8 μηνών εξηγεί γιατί το προτιμάει

Η μέθοδος Μοντεσσόρι έχει συστήσει σε πολλούς γονείς τρόπους για να μπορέσουν να διαμορφώσουν ένα ασφαλές περιβάλλον στο σπίτι που σέβεται τις ανάγκες των

Οι 5 λιχουδιές που δίνουν ενέργεια και κρατούν υγιή τον σκύλο σας

Οι κηδεμόνες θέλουν το καλύτερο για τους αγαπημένους τους σκύλους τους. Η διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στην υγεία του σκύλου και μπορεί να του προσφέρε

Παιδιά στην εφηβεία: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για τα όρια

Η περίοδος της εφηβείας είναι μια δύσκολη φάση για πολλά παιδιά, καθώς αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις και αντιλήψεις. Ένα από τα θέματα που πρέπει να μάθου

Τα μεγάλα μωρά… κάνουν μεγάλα μωρά

Σύμφωνα με μία νέα έρευνα από τη Νορβηγία, οι γονείς που έχουν είχαν υψηλό βάρος γέννησης έχουν πιθανότητες να αποκτήσουν μεγάλα μωρά. Το βάρος γέννησης τω

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) αντιμετωπίζει μια προκλητική κατάσταση στη ζήτηση φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα καθώς η ανάπτυξη των σημείων φόρτισης παραμένει πίσω από τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Βάσει των στοιχείων που δημοσίευτηκαν από τον βιομηχανικό όμιλο των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA), η Ε.Ε. πρέπει να εγκαταστήσει σχεδόν οχτώ φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ετησίως από ό,τι το 2023 για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση.

Το ACEA αναφέρει ότι πέρυσι εγκαταστάθηκαν περίπου 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., αυξάνοντας τον αριθμό των δημόσιων φορτιστών σε περισσότερους από 630.000. Αυτό το νούμερο, ωστόσο, παραμένει πολύ απομακρυσμένο από τον στόχο των 410.000 δημόσιων φορτιστών που πρέπει να εγκαθίστανται ετησίως προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι φιλόδοξοι στόχοι της Ε.Ε., για 3,5 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές έως το 2030.

Το βασικό πρόβλημα πηγάζει από το γεγονός ότι η ζήτηση ξεπέρασε τους στόχους, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν τρεις φορές γρηγορότερα από την εγκατάσταση σημείων φόρτισης, από το 2017 έως το 2023. Η γενική διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries, δήλωσε ότι “ανησυχούμε πολύ ότι η ανάπτυξη των υποδομών δεν έχει συμβαδίσει με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια”. Επιπλέον, η de Vries προειδοποίησε ότι αυτό το χάσμα υποδομής μπορεί να επιδεινωθεί στο μέλλον, καθώς η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις από το ACEA, η Ε.Ε. θα χρειαστεί τουλάχιστον 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030 για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση, η οποία αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 1,2 εκατομμύρια ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν εγκαταστάσεις οχτώ φορές περισσότερων φορτιστών σε σύγκριση με τον αριθμό που εγκαταστάθηκε το περασμένο έτος. “Οι επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές φόρτισης πρέπει να αυξηθούν επειγόντως εάν θέλουμε να κλείσουμε το χάσμα των υποδομών και να επιτύχουμε τον κλιματικό στόχο”, προειδοποίησε η de Vries.

Η αλλαγή του τίτλου και η επαναδιατύπωση του άρθρου επισημαίνουν την επείγουσα ανάγκη ανάπτυξης υποδομών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ε.Ε. Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η ζήτηση υπερβαίνει την παρούσα υποδομή, θέτοντας σε κίνδυνο την επίτευξη των κλιματικών στόχων. Η αύξηση των επενδύσεων στην υποδομή φόρτισης είναι αναγκαία για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και την επίτευξη μιας πιο ολοκληρωμένης και βιώσιμης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση στην Ε.Ε.