Η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) αντιμετωπίζει μια προκλητική κατάσταση στη ζήτηση φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα καθώς η ανάπτυξη των σημείων φόρτισης παραμένει πίσω από τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Βάσει των στοιχείων που δημοσίευτηκαν από τον βιομηχανικό όμιλο των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA), η Ε.Ε. πρέπει να εγκαταστήσει σχεδόν οχτώ φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ετησίως από ό,τι το 2023 για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση.
Το ACEA αναφέρει ότι πέρυσι εγκαταστάθηκαν περίπου 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., αυξάνοντας τον αριθμό των δημόσιων φορτιστών σε περισσότερους από 630.000. Αυτό το νούμερο, ωστόσο, παραμένει πολύ απομακρυσμένο από τον στόχο των 410.000 δημόσιων φορτιστών που πρέπει να εγκαθίστανται ετησίως προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι φιλόδοξοι στόχοι της Ε.Ε., για 3,5 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές έως το 2030.
Το βασικό πρόβλημα πηγάζει από το γεγονός ότι η ζήτηση ξεπέρασε τους στόχους, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν τρεις φορές γρηγορότερα από την εγκατάσταση σημείων φόρτισης, από το 2017 έως το 2023. Η γενική διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries, δήλωσε ότι “ανησυχούμε πολύ ότι η ανάπτυξη των υποδομών δεν έχει συμβαδίσει με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια”. Επιπλέον, η de Vries προειδοποίησε ότι αυτό το χάσμα υποδομής μπορεί να επιδεινωθεί στο μέλλον, καθώς η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις από το ACEA, η Ε.Ε. θα χρειαστεί τουλάχιστον 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030 για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση, η οποία αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 1,2 εκατομμύρια ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν εγκαταστάσεις οχτώ φορές περισσότερων φορτιστών σε σύγκριση με τον αριθμό που εγκαταστάθηκε το περασμένο έτος. “Οι επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές φόρτισης πρέπει να αυξηθούν επειγόντως εάν θέλουμε να κλείσουμε το χάσμα των υποδομών και να επιτύχουμε τον κλιματικό στόχο”, προειδοποίησε η de Vries.
Η αλλαγή του τίτλου και η επαναδιατύπωση του άρθρου επισημαίνουν την επείγουσα ανάγκη ανάπτυξης υποδομών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ε.Ε. Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η ζήτηση υπερβαίνει την παρούσα υποδομή, θέτοντας σε κίνδυνο την επίτευξη των κλιματικών στόχων. Η αύξηση των επενδύσεων στην υποδομή φόρτισης είναι αναγκαία για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και την επίτευξη μιας πιο ολοκληρωμένης και βιώσιμης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση στην Ε.Ε.