Όλοι έχουμε ζήσει την εμπειρία ενός μαθήματος στα σχολικά ή φοιτητικά μας χρόνια που δε θέλαμε να τελειώσει ποτέ, επειδή μας έφερνε αίσθηση πλήξης. Αν και τότε δεν είχαμε την επιλογή να μην το παρακολουθήσουμε, ίσως υπάρχει μια απλή πρακτική που μπορεί πλέον να εφαρμοστεί από μαθητές και φοιτητές ανάμεσα στις ώρες διδασκαλίας και ενισχύει τη διαδικασία της μάθησης απέναντι στην ανία.
Επιστήμονες από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Οχάιο υποστηρίζουν ότι ένα διάλειμμα με άσκηση ανάμεσα σε μεγάλες διαλέξεις ή μαθήματα θα μπορούσε να συμβάλει στην ενίσχυση της συγκέντρωσης και της προσοχής φοιτητών και καθηγητών. Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι πέντε λεπτά άσκησης μεταξύ των διαλέξεων δεν είναι μόνο εφικτά, αλλά μπορούν να έχουν θετική επίδραση στην προσοχή και την απόδοση των φοιτητών, καθώς και στην απόλαυση του μαθήματος.
Με βάση την έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Sports and Active Living, η μέθοδος αυτή δοκιμάστηκε σε μαθήματα ψυχολογίας του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο. Τα διαλείμματα άσκησης, διάρκειας πέντε λεπτών το καθένα, πραγματοποιούνταν ανάμεσα στις 80λεπτες διαλέξεις και συμπεριλάμβαναν ασκήσεις που ανέπτυξαν οι ίδιοι οι φοιτητές. Αν και αρχικά η μέθοδος ήταν αλλόκοτη και δυσανάλογη, οι φοιτητές σύντομα χαλάρωσαν και απόλαυσαν τις ασκήσεις. Στο τέλος του εξαμήνου, οι φοιτητές μίλησαν θετικά για την εμπειρία και το πόσο τους έβοηθήσε να συγκεντρωθούν. Ο καθηγητής επισημαίνει ότι αξίζει να δοκιμαστεί η προσέγγιση αυτή και από άλλους καθηγητές.
Το διάλειμμα με άσκηση φαίνεται να αυξάνει τη συγκέντρωση και την απόδοση των φοιτητών, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει στη σύνδεση μεταξύ τους και στην απόλαυση του μαθήματος. Με την εφαρμογή αυτής της απλής μεθόδου, οι φοιτητές μπορούν να επιτύχουν ακόμη μεγαλύτερη παραγωγικότητα και επιτυχία στη μάθησή τους.