5 Δεκεμβρίου 2025

Η μέθοδος που ανεβάζει τη συγκέντρωση και τη μάθηση σε μόλις 5 λεπτά

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Όλοι έχουμε ζήσει την εμπειρία ενός μαθήματος στα σχολικά ή φοιτητικά μας χρόνια που δε θέλαμε να τελειώσει ποτέ, επειδή μας έφερνε αίσθηση πλήξης. Αν και τότε δεν είχαμε την επιλογή να μην το παρακολουθήσουμε, ίσως υπάρχει μια απλή πρακτική που μπορεί πλέον να εφαρμοστεί από μαθητές και φοιτητές ανάμεσα στις ώρες διδασκαλίας και ενισχύει τη διαδικασία της μάθησης απέναντι στην ανία.

Επιστήμονες από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Οχάιο υποστηρίζουν ότι ένα διάλειμμα με άσκηση ανάμεσα σε μεγάλες διαλέξεις ή μαθήματα θα μπορούσε να συμβάλει στην ενίσχυση της συγκέντρωσης και της προσοχής φοιτητών και καθηγητών. Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι πέντε λεπτά άσκησης μεταξύ των διαλέξεων δεν είναι μόνο εφικτά, αλλά μπορούν να έχουν θετική επίδραση στην προσοχή και την απόδοση των φοιτητών, καθώς και στην απόλαυση του μαθήματος.

Με βάση την έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Sports and Active Living, η μέθοδος αυτή δοκιμάστηκε σε μαθήματα ψυχολογίας του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο. Τα διαλείμματα άσκησης, διάρκειας πέντε λεπτών το καθένα, πραγματοποιούνταν ανάμεσα στις 80λεπτες διαλέξεις και συμπεριλάμβαναν ασκήσεις που ανέπτυξαν οι ίδιοι οι φοιτητές. Αν και αρχικά η μέθοδος ήταν αλλόκοτη και δυσανάλογη, οι φοιτητές σύντομα χαλάρωσαν και απόλαυσαν τις ασκήσεις. Στο τέλος του εξαμήνου, οι φοιτητές μίλησαν θετικά για την εμπειρία και το πόσο τους έβοηθήσε να συγκεντρωθούν. Ο καθηγητής επισημαίνει ότι αξίζει να δοκιμαστεί η προσέγγιση αυτή και από άλλους καθηγητές.

Το διάλειμμα με άσκηση φαίνεται να αυξάνει τη συγκέντρωση και την απόδοση των φοιτητών, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει στη σύνδεση μεταξύ τους και στην απόλαυση του μαθήματος. Με την εφαρμογή αυτής της απλής μεθόδου, οι φοιτητές μπορούν να επιτύχουν ακόμη μεγαλύτερη παραγωγικότητα και επιτυχία στη μάθησή τους.