2 Οκτωβρίου 2025

Η μέθοδος που ανεβάζει τη συγκέντρωση και τη μάθηση σε μόλις 5 λεπτά

Τελευταία Άρθρα

“Αν καταπιείς τσίχλα, μένει στο στομάχι 7 χρόνια” μας έλεγαν- Τι ισχύει τελικά

Το κατάπως ατύχημα ενός κομματιού τσίχλας είναι κάτι που ίσως σε κάνει να αναρωτηθείς για πόσο χρόνο θα παραμείνει στο στομάχι σου. Καθώς μεγαλώναμε, πολλο

Κόβεται το κάπνισμα σε 4 βήματα; Η μέθοδος που «δουλεύει»

Ο James Clear, συγγραφέας του βιβλίου «Προσωπικές συνήθειες», παρουσιάζει μια μέθοδο για να βοηθήσει τους ανθρώπους να απαλλαγούν από τις κακές συνήθειες τ

Ο Giorgio Armani και η αφοσίωσή του στη μόδα

Στα 89 του ο Giorgio Armani εξακολουθεί να είναι το απόλυτο αφεντικό στον κόσμο της μόδας. Με το μεγάλο του σόου με τίτλο "One Night Only Venice", ο διάσημ

Στην Kinsen-Europcar Greece το βραβείο «Network Development Award 2022»

Η εταιρεία Kinsen-Europcar Greece ανακήρυξεται νικήτρια του βραβείου «Network Development Award 2022» στο ετήσιο παγκόσμιο συνέδριο του Europcar Mobility G

Κοιμάστε με ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια; Υπάρχει λόγος (και καλά κάνετε)

Πολλοί άνθρωποι συνηθίζουν να κοιμούνται με ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια τους, προκαλώντας γέλιο ή και... θέμα με τον αριθμό των μαξιλαριών που χρειάζοντ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Όλοι έχουμε ζήσει την εμπειρία ενός μαθήματος στα σχολικά ή φοιτητικά μας χρόνια που δε θέλαμε να τελειώσει ποτέ, επειδή μας έφερνε αίσθηση πλήξης. Αν και τότε δεν είχαμε την επιλογή να μην το παρακολουθήσουμε, ίσως υπάρχει μια απλή πρακτική που μπορεί πλέον να εφαρμοστεί από μαθητές και φοιτητές ανάμεσα στις ώρες διδασκαλίας και ενισχύει τη διαδικασία της μάθησης απέναντι στην ανία.

Επιστήμονες από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Οχάιο υποστηρίζουν ότι ένα διάλειμμα με άσκηση ανάμεσα σε μεγάλες διαλέξεις ή μαθήματα θα μπορούσε να συμβάλει στην ενίσχυση της συγκέντρωσης και της προσοχής φοιτητών και καθηγητών. Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι πέντε λεπτά άσκησης μεταξύ των διαλέξεων δεν είναι μόνο εφικτά, αλλά μπορούν να έχουν θετική επίδραση στην προσοχή και την απόδοση των φοιτητών, καθώς και στην απόλαυση του μαθήματος.

Με βάση την έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Sports and Active Living, η μέθοδος αυτή δοκιμάστηκε σε μαθήματα ψυχολογίας του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο. Τα διαλείμματα άσκησης, διάρκειας πέντε λεπτών το καθένα, πραγματοποιούνταν ανάμεσα στις 80λεπτες διαλέξεις και συμπεριλάμβαναν ασκήσεις που ανέπτυξαν οι ίδιοι οι φοιτητές. Αν και αρχικά η μέθοδος ήταν αλλόκοτη και δυσανάλογη, οι φοιτητές σύντομα χαλάρωσαν και απόλαυσαν τις ασκήσεις. Στο τέλος του εξαμήνου, οι φοιτητές μίλησαν θετικά για την εμπειρία και το πόσο τους έβοηθήσε να συγκεντρωθούν. Ο καθηγητής επισημαίνει ότι αξίζει να δοκιμαστεί η προσέγγιση αυτή και από άλλους καθηγητές.

Το διάλειμμα με άσκηση φαίνεται να αυξάνει τη συγκέντρωση και την απόδοση των φοιτητών, ενώ ταυτόχρονα βοηθάει στη σύνδεση μεταξύ τους και στην απόλαυση του μαθήματος. Με την εφαρμογή αυτής της απλής μεθόδου, οι φοιτητές μπορούν να επιτύχουν ακόμη μεγαλύτερη παραγωγικότητα και επιτυχία στη μάθησή τους.