4 Δεκεμβρίου 2025

Η παλαιωμένη ηλικία των οχημάτων στην Ευρώπη: Προκλήσεις και ανάγκες για μετάβαση σε πράσινα μοντέλα”

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Τα οχήματα μας γερνούν, και είναι πλέον καιρός να αναλάβουμε δράση για να δημιουργήσουμε τον αναγκαίο κίνητρο για την μετάβαση σε πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα. Αυτή είναι η πρόσφατη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία εκπροσωπεί τους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με την ACEA, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να αναλάβουν περισσότερες πρωτοβουλίες για να δημιουργήσουν κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων. Η ετήσια έκθεση τους αποκαλύπτει ότι, παρά την αυξημένη δημοφιλία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, η πραγματική αναλογία τους στους δρόμους της Ευρώπης είναι μόνο το 1,2%. Αυτό δείχνει ότι θα χρειαστούν πολλά χρόνια, ακόμα και δεκαετίες, για να γίνει η μετάβαση σε πιο πράσινες τεχνολογίες.

Τα παλαιότερα οχήματα συχνά διαθέτουν λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες και προκαλούν μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να τα αντικαταστήσουμε γρήγορα με πιο πράσινα μοντέλα. Οι στατιστικές δείχνουν ότι η μέση ηλικία των οχημάτων στην Ευρώπη αυξήθηκε σε 12,3 έτη, ενώ σε ορισμένες χώρες, όπως η Ελλάδα και η Εσθονία, μπορεί να φτάνει μέχρι και τα 17 χρόνια.

Τα φορτηγά αποτελούν τον πιο παλαιότερο τύπο οχημάτων, με τη μέση ηλικία να ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά είναι 12,5 χρόνια. Από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο. Αυτή η αύξηση του αριθμού των παλαιών οχημάτων ενισχύει την ανάγκη για επιτάχυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών και μηδενικών εκπομπών μοντέλων στην Ευρώπη.

Εκτός από τους νομοθετικούς στόχους, χρειαζόμαστε ένα ευρύτερο πλαίσιο δράσης, όπως χρέωση υποδομών και φορολογικά κίνητρα, για να αυξηθεί η ζήτηση και να αντικατασταθούν τα παλαιά οχήματα με πιο πράσινα μοντέλα. Αυτή είναι η θέση της ACEA, η οποία υποστηρίζει την ανάγκη επιτάχυνσης της μετάβασης προς περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Είναι καιρός να συνειδητοποιήσουμε τη σημασία της αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων με πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα. Μόνο με την ανάπτυξη και υιοθέτηση πιο βιώσιμων τεχνολογιών μπορούμε να διασφαλίσουμε ένα πιο καθαρό και αειφόρο μέλλον για την αυτοκινητοβιομηχανία και το περιβάλλον μας. Όπως τονίζει η ACEA, η μετάβαση σε πράσινα μοντέλα αποτελεί μια πρόκληση και μια ανάγκη που πρέπει να αντιμετωπιστεί από κοινού, με πολιτικούς, κατασκευαστές και καταναλωτές να συνεργάζονται για ένα καλύτερο αύριο.