Τα αυτοκίνητα plug-in υβριδικής τεχνολογίας εκπέμπουν πολύ περισσότερο CO2 κατά την πραγματική οδήγηση σε σχέση με τις εργαστηριακές δοκιμές τους, σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα συλλογής δεδομένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από ένα δείγμα 600.000 αυτοκινήτων το 2021 αποκάλυψαν ότι η πραγματική εκπομπή CO2 από τα plug-in υβριδικά ήταν ακόμα υψηλότερη από ό,τι είχε ανακοινωθεί αρχικά. Επιπλέον, τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είχαν εκπομπές που ήταν 20% υψηλότερες από τις επίσημες τιμές τους
Η Ένωση επισημαίνει ότι αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα δεν αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητές τους, κυρίως λόγω της έλλειψης φόρτισης και της μη πλήρους χρήσης της ηλεκτρικής κίνησης. Αν και αναφέρονται επίσης ως ένα εργαλείο για τη συμμόρφωση με τις εκπομπές, οι έρευνες δείχνουν ότι οι πραγματικές εκπομπές τους είναι πολύ υψηλότερες από τις επίσημες τιμές
Παρά την πρόβλεψη ότι οι καταναλωτές θα προτιμούσαν φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα plug-in υβριδικά διατηρούν ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά. Στην πραγματικότητα, τον Φεβρουάριο, τα plug-in υβριδικά είχαν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να εμπιστεύονται αυτή την τεχνολογία, καθυστερώντας το λανσάρισμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εστιάζοντας στα plug-in υβριδικά
Ωστόσο, οι κριτικοί υποστηρίζουν ότι η πραγματική χρήση των plug-in υβριδικών δεν αντιστοιχεί στις εργοστασιακές ανακοινώσεις, και η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φαίνεται να επιβεβαιώνει αυτήν την άποψη. Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν επίσης επικρίνει τα plug-in υβριδικά, αναφέροντας ότι οι πραγματικές εκπομπές τους είναι πολύ υψηλότερες από τις επίσημες ανακοινώσεις
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζει ότι η εισαγωγή του προτύπου WLTP έχει μειώσει το χάσμα μεταξύ των εργαστηριακών και των πραγματικών εκπομπών, αλλά είναι αναγκαία περαιτέρω προσαρμογή για την ακριβέστερη καταγραφή των εκπομπών των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. Η Ένωση επίσης καθιερώνει νέους κανόνες για τους συντελεστές χρησιμότητας των PHEV, προκειμένου να αντικατοπτρίζουν πιο ακριβώς την πραγματική χρήση αυτών των οχημάτων
Το ενδεχόμενο υπερεκτίμησης της επίδοσης των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων πρέπει να αποτελέσει αφορμή για περαιτέρω έρευνα και βελτιώσεις στην τεχνολογία αυτή. Μόνον έτσι θα μπορέσουμε να διασφαλίσουμε μια πραγματική μείωση των εκπομπών CO2 και να προχωρήσουμε προς μια πιο βιώσιμη μελλοντική κινητικότητα.