Στη μεγαλύτερη επιτυχία και ταυτόχρονα αποτυχία της στην ιστορία του διαδικτύου έχει εξελιχθεί η Yahoo. Μια εταιρεία που κάποτε ήταν κορυφαία και από τις πλέον επισκέψιμες ιστοσελίδες στον κόσμο, τώρα μπορεί να βρεθεί στη σκιά της Google. Η παρακμή της Yahoo αποτελεί ένα μάθημα για χαμένες ευκαιρίες, κακές στρατηγικές αποφάσεις και ανελέητο ανταγωνισμό
Η Yahoo ιδρύθηκε το 1994 από δύο φοιτητές της Στάνφορντ και αρχικά ξεκίνησε ως μια απλή ιστοσελίδα με τίτλο “Jerry and David’s Guide to the World Wide Web”. Όμως, αυτό το μικρό project εξελίχθηκε σε έναν παγκόσμιο τεχνολογικό γίγαντα. Αρχικά, η Yahoo είχε ως αποστολή να καταγράψει και να κατηγοριοποιήσει τον ταχέως αναπτυσσόμενο παγκόσμιο ιστό. Σε μια εποχή που οι μηχανές αναζήτησης ήταν σχεδόν ανύπαρκτες, η Yahoo οργάνωνε το χάος του διαδικτύου προσφέροντας στους χρήστες έναν δομημένο τρόπο εύρεσης πληροφοριών. Έτσι, γινόταν το σημείο εκκίνησης για αμέτρητους χρήστες του διαδικτύου
Ωστόσο, μετά την πτώση της Yahoo, αποκαλύφθηκαν αρκετά στρατηγικά λάθη που οδήγησαν στην αποτυχία της. Η πρώτη κρίσιμη στιγμή ήταν η αρνητική απάντηση στην πρόταση αγοράς της Google το 1998 με μόλις 1 εκατομμύριο δολάρια. Η Yahoo απέρριψε την ευκαιρία να αγοράσει μια εταιρεία που τώρα θεωρείται υπερδύναμη στην αναζήτηση και όχι μόνο. Επιπλέον, η εμφάνιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter αποσπάστηκαν την προσοχή των χρηστών και επηρέασαν τα διαφημιστικά έσοδα της Yahoo. Η συνεχής εναλλαγή διευθυντών συμβούλων και η έλλειψη συνέχειας στην ηγεσία επηρέασαν επίσης τη στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας
Η Yahoo υπέστη επίσης μια σειρά από παραβιάσεις δεδομένων υψηλού προφίλ. Το 2013 αποκαλύφθηκε ότι έχει παραβιαστεί πάνω από 3 δισεκατομμύρια λογαριασμοί χρηστών, εκθέτοντας ευαίσθητα δεδομένα. Το 2014, η παραβίαση αυξήθηκε και επηρέασε τουλάχιστον 500 εκατομμύρια λογαριασμούς χρηστών, με αποτέλεσμα να ρίξει τη φήμη της στα τάρταρα
Ως αποτέλεσμα των πολλών λαθών και αποτυχιών, η Yahoo τελικά πουλήθηκε στη Verizon Communications το 2017. Οι εναπομείναντες περιουσιακοί στοιχείο, όπως η συμμετοχή στην Alibaba, μετονομάστηκαν σε Altaba Inc. Ωστόσο, οι προσπάθειες για επαναφορά της επιτυχίας δεν έχουν αποδώσει αποτελέσματα
Σήμερα, η Yahoo έχει μειώσει το εργατικό δυναμικό της και επικεντρώνεται στα βασικά της προϊόντα και υπηρεσίες, όπως το Yahoo Mail, τα οικονομικά (Yahoo Finance) και τα αθλητικά. Η πολύτιμη συμμετοχή της στον όμιλο Alibaba αποδείχθηκε και απώλεια και χαμένη ευκαιρία, όπως φάνηκε μετά την επιτυχημένη είσοδο της Alibaba στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης
Η Yahoo σήμερα προσπαθεί να επανέλθει και να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό της υπό τη νέα ιδιοκτησία της. Με τη μεταστροφή της στην Apollo Global Management, η εταιρεία ελπίζει να βρει νέες ευκαιρίες και να ανακτήσει τον χαμένο κύρος της. Η Yahoo βρίσκεται σε μια κρίσιμη φάση, έχοντας προσπαθήσει να επανεφεύρει τον εαυτό της πολλές φορές. Είναι αναμφίβολα ένας από τους μεγαλύτερους επιτυχημένους/αποτυχημένους παίχτες στον κόσμο της τεχνολογίας, και η πορεία της σίγουρα παρέχει πολλά μαθήματα για τον επιχειρηματικό κόσμο.
