4 Δεκεμβρίου 2025

Καινοτόμο κρουαζιερόπλοιο ξεκινά το πρώτο του ταξίδι παρά τις ανησυχίες για τις εκπομπές μεθανίου

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Σε έναν κόσμο όπου η αειφορία και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν θέματα μείζονος σημασίας, το πρώτο ταξίδι του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο δημιουργεί ανησυχίες. Το Icon of the Seas, που ανήκει στην Royal Caribbean International, ξεκινά το πρώτο του ταξίδι από το Μαϊάμι σήμερα. Με χωρητικότητα 8.000 επιβατών σε 20 καταστρώματα, αυτό το κρουαζιερόπλοιο εκμεταλλεύεται την αυξανόμενη δημοτικότητα των κρουαζιέρων. Ωστόσο, περιβαλλοντικές οργανώσεις ανησυχούν για τις επιπτώσεις των εκπομπών μεθανίου που προέρχονται από την κίνησή του.

Το Icon of the Seas είναι κατασκευασμένο για να λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο, το οποίο είναι καθαρότερο από τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα. Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες για τη δυνητική διαρροή μεθανίου, που μπορεί να έχει βλαβερές επιπτώσεις στο κλίμα. Το μεθάνιο είναι 80 φορές χειρότερο από το διοξείδιο του άνθρακα σε βάθος 20 ετών όσον αφορά την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη.

Οι κύριοι λόγοι ανησυχίας είναι οι κινητήρες χαμηλής πίεσης του κρουαζιερόπλοιου, που καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο και προκαλούν τη διαρροή μεθανίου στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της καύσης. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν και άλλοι τύποι κινητήρων που εκπέμπουν λιγότερο μεθάνιο, αλλά αυτοί είναι πολύ ψηλοί για να χωρέσουν σε κρουαζιερόπλοια. Η Royal Caribbean ισχυρίζεται ότι το Icon of the Seas είναι 24% πιο αποτελεσματικό όσον αφορά τις εκπομπές CO2 από ό,τι απαιτεί ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).

Παρά τις ανησυχίες, η υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου στα κρουαζιερόπλοια αυξάνεται συνεχώς. Αναμένεται ότι το 63% από τα 54 νέα κρουαζιερόπλοια που θα κατασκευαστούν έως τον Δεκέμβριο του 2028 θα τροφοδοτούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Παράλληλα, μόνο το 6% των 300 κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως, που είναι σε λειτουργία αυτή τη στιγμή, χρησιμοποιούν αυτό τον τρόπο κίνησης.

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση με τις εκπομπές μεθανίου από τα κρουαζιερόπλοια στο μέλλον. Η πρόοδος στην τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών και στην εξεύρεση αειφόρων λύσεων για τον τομέα των κρουαζιερόπλοιων. Ωστόσο, η προστασία του περιβάλλοντος θα πρέπει να παραμείνει προτεραιότητα για να διασφαλιστεί ένα βιώσιμο και υγιές μέλλον για τον τομέα των κρουαζιερόπλοιων.