28 Απριλίου 2025

Κι όμως αυτό το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1928. Οι καινοτομίες του εφαρμόστηκαν μετά από πολλές δεκαετίες

Τελευταία Άρθρα

Νέα Έρευνα: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Epidemiology από ερευνητές του Πανεπιστημίου Loma Linda αναφέρει ότι η κατανάλωση γάλακτος

Μοίρασε τη γιορτινή χαρά με τον αγαπημένο σου σκύλο

Καθώς πλησιάζουν οι γιορτές, το να μοιραζόμαστε την χαρά και τα φαγητά με τον αγαπημένο μας σκύλο είναι ακόμα πιο συνηθισμένο. Ωστόσο, πρέπει να είμαστε προσ

Τα παιδιά μας μαθαίνουν την αληθινή ευτυχία: Μια νέα οπτική προοπτική

Έχοντας τη δυνατότητα να δούμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, μπορούμε να ανακαλύψουμε μια ευκαιρία για να αποκτήσουμε μια πιο απλή, χαρούμενη και

Έτσι θα καταλάβετε αν η γάτα σας είναι χαρούμενη

Αποκρυπτογραφώντας τη χαρά της γάτας σας: Πώς να αναγνωρίσετε τα σημάδια ευτυχίας του αγαπημένου σας κατοικίδιου" Ποιος δεν θέλει το κατοικίδιό του να είναι

Νέα αυξητική τάση στα οδικά τροχαία ατυχήματα τον Οκτώβριο – Αύξηση των θυμάτων σε ένα μήνα στους δρόμους

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), ο αριθμός των οδικών τροχαίων ατυχημάτων αυξήθηκε κατά 5,5% τον περασμένο Οκ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Αυτό το αυτοκίνητο, που κατασκευάστηκε το 1928, συνδέεται με πρωτοποριακές καινοτομίες που εφαρμόστηκαν μετά από πολλές δεκαετίες. Με τον τίτλο “Το “Χρυσαφένιο Βέλος”: Ένα αυτοκίνητο εποχής που έφερε το μέλλον πιο κοντά”, αυτόπαρουσιάζει ένα αυτοκίνητο που ήταν πραγματικά προχωρημένο για την εποχή του.

Ο σχεδιασμός του “Χρυσαφένιου Βέλους” εισήγαγε πολλές καινοτομίες που επηρέασαν σημαντικά την απόδοσή του, ειδικά σε σχέση με την ταχύτητα. Αυτές οι καινοτομίες αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν σε συμβατικά αυτοκίνητα πολλά χρόνια αργότερα. Το αεροδυναμικό σχήμα του αυτοκινήτου το καθιστά πιο σύγχρονο και κοντά στην εποχή μας, παρά στη δεκαετία του 1920.

Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του “Χρυσαφένιου Βέλους” ήταν ο νέος κινητήρας Νάπιερ-Λάιον, ο οποίος ήταν ο ισχυρότερος της εποχής του με μια ιπποδύναμη 925 ίππους. Αυτός ο κινητήρας είχε μόλις αρχίσει να χρησιμοποιείται σε μαχητικά αεροπλάνα.

Στις 11 Μαρτίου 1929, στην παραλία της Ντεϊτόνα των ΗΠΑ, ο οδηγός Χένρι Σέγκρεϊβ κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με όχημα στη ξηρά. Με το “Χρυσαφένιο Βέλος”, έφτασε τελική ταχύτητα 372,46 χιλιόμετρα την ώρα, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ κατά 39 χιλιόμετρα την ώρα που κατείχε ο αμερικανός οδηγός Κίτς.

Δυστυχώς, ο Χένρι Σέγκρεϊβ έχασε τη ζωή του το 1930, καθώς προσπαθούσε να καταρρίψει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με ένα ταχύπλοο σκάφος. Μετά το 1929, το “Χρυσαφένιο Βέλος” δεν χρησιμοποιήθηκε ξανά και σήμερα εκτίθεται στο Εθνικό Μουσείο Κινητήρων στο Χάμσαϊαρ της Μεγάλης Βρετανίας.

Το άρθρο συνοδεύεται από δύο αρχικές φωτογραφίες του “Χρυσαφένιου Βέλους” που έχουν πηγή το Reddit, καθώς και μια λήψη χωρίς ήχο από την κατάρριψη του παγκόσμιου ρεκόρ ταχύτητας από τον Χένρι Σέγκρεϊβ με το “Χρυσαφένιο Βέλος”.