Αυτό το αυτοκίνητο, που κατασκευάστηκε το 1928, συνδέεται με πρωτοποριακές καινοτομίες που εφαρμόστηκαν μετά από πολλές δεκαετίες. Με τον τίτλο “Το “Χρυσαφένιο Βέλος”: Ένα αυτοκίνητο εποχής που έφερε το μέλλον πιο κοντά”, αυτόπαρουσιάζει ένα αυτοκίνητο που ήταν πραγματικά προχωρημένο για την εποχή του.
Ο σχεδιασμός του “Χρυσαφένιου Βέλους” εισήγαγε πολλές καινοτομίες που επηρέασαν σημαντικά την απόδοσή του, ειδικά σε σχέση με την ταχύτητα. Αυτές οι καινοτομίες αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν σε συμβατικά αυτοκίνητα πολλά χρόνια αργότερα. Το αεροδυναμικό σχήμα του αυτοκινήτου το καθιστά πιο σύγχρονο και κοντά στην εποχή μας, παρά στη δεκαετία του 1920.
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του “Χρυσαφένιου Βέλους” ήταν ο νέος κινητήρας Νάπιερ-Λάιον, ο οποίος ήταν ο ισχυρότερος της εποχής του με μια ιπποδύναμη 925 ίππους. Αυτός ο κινητήρας είχε μόλις αρχίσει να χρησιμοποιείται σε μαχητικά αεροπλάνα.
Στις 11 Μαρτίου 1929, στην παραλία της Ντεϊτόνα των ΗΠΑ, ο οδηγός Χένρι Σέγκρεϊβ κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με όχημα στη ξηρά. Με το “Χρυσαφένιο Βέλος”, έφτασε τελική ταχύτητα 372,46 χιλιόμετρα την ώρα, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ κατά 39 χιλιόμετρα την ώρα που κατείχε ο αμερικανός οδηγός Κίτς.
Δυστυχώς, ο Χένρι Σέγκρεϊβ έχασε τη ζωή του το 1930, καθώς προσπαθούσε να καταρρίψει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με ένα ταχύπλοο σκάφος. Μετά το 1929, το “Χρυσαφένιο Βέλος” δεν χρησιμοποιήθηκε ξανά και σήμερα εκτίθεται στο Εθνικό Μουσείο Κινητήρων στο Χάμσαϊαρ της Μεγάλης Βρετανίας.
Το άρθρο συνοδεύεται από δύο αρχικές φωτογραφίες του “Χρυσαφένιου Βέλους” που έχουν πηγή το Reddit, καθώς και μια λήψη χωρίς ήχο από την κατάρριψη του παγκόσμιου ρεκόρ ταχύτητας από τον Χένρι Σέγκρεϊβ με το “Χρυσαφένιο Βέλος”.