2 Οκτωβρίου 2025

Κλειδί για τη μάθηση: Μαθαίνουμε καλύτερα από αγαπημένα πρόσωπα

Τελευταία Άρθρα

Κόβεται το κάπνισμα σε 4 βήματα; Η μέθοδος που «δουλεύει»

Ο James Clear, συγγραφέας του βιβλίου «Προσωπικές συνήθειες», παρουσιάζει μια μέθοδο για να βοηθήσει τους ανθρώπους να απαλλαγούν από τις κακές συνήθειες τ

Ο Giorgio Armani και η αφοσίωσή του στη μόδα

Στα 89 του ο Giorgio Armani εξακολουθεί να είναι το απόλυτο αφεντικό στον κόσμο της μόδας. Με το μεγάλο του σόου με τίτλο "One Night Only Venice", ο διάσημ

Στην Kinsen-Europcar Greece το βραβείο «Network Development Award 2022»

Η εταιρεία Kinsen-Europcar Greece ανακήρυξεται νικήτρια του βραβείου «Network Development Award 2022» στο ετήσιο παγκόσμιο συνέδριο του Europcar Mobility G

Κοιμάστε με ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια; Υπάρχει λόγος (και καλά κάνετε)

Πολλοί άνθρωποι συνηθίζουν να κοιμούνται με ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια τους, προκαλώντας γέλιο ή και... θέμα με τον αριθμό των μαξιλαριών που χρειάζοντ

8 καταπληκτικά Airbnb για τη Βουδαπέστη

Η Βουδαπέστη είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός για city breaks, γνωστή για τον πολιτισμό, την εκπληκτική γαστρονομία και τη νυχτερινή διασκέδαση. Είναι

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Σε μια καινούργια έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Communications Psychology, αποκαλύπτεται ότι μάθετε καλύτερα από ανθρώπους που συμπαθείτε παρά από τους ανθρώπους που αντιπαθείτε. Ο εγκέφαλός μας είναι προγραμματισμένος να απορροφά περισσότερη γνώση από ανθρώπους που ανταποκρίνονται στις συμπάθειές μας, όπως ανακάλυψαν οι νευροεπιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Λουντ στη Σουηδία. Η μνήμη μας μας επιτρέπει να αποκτήσουμε νέες γνώσεις και να ενημερώνουμε την υπάρχουσα γνώση μας. Οι αποφάσεις μας για τον κόσμο προέρχονται από τις ατομικές εμπειρίες μας, καθώς και από την ικανότητα μας να διακρίνουμε συνδέσεις μεταξύ αυτών. Έτσι, μπορούμε να φτάσουμε σε συμπεράσματα ακόμη και χωρίς άμεση εμπειρία. Αυτή η διαδικασία, γνωστή ως ολοκλήρωση της μνήμης, καθιστά τη μάθηση γρήγορη και ευέλικτη.

Μια πειραματική μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Λουντ εξετάζει την ικανότητα μάθησης και μνήμης μας. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να θυμηθούν και να συσχετίσουν διάφορα αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως ένα μπολ, μια μπάλα, ένα κουτάλι, ένα ψαλίδι και πολλά άλλα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ικανότητα ολοκλήρωσης της μνήμης επηρεάζονταν από την πηγή της πληροφορίας. Όταν οι πληροφορίες προέρχονταν από άτομα που επρόκειτο να συμπαθούν, η σύνδεση γίνονταν πιο εύκολα σε σχέση με τα άτομα που αντιπαθούν. Αυτό σημαίνει ότι ο εγκέφαλός μας προτιμά να μαθαίνει από ανθρώπους που συμμεριζόμαστε τις απόψεις και τις ιδέες μας.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτά τα ευρήματα μπορούν επίσης να εξηγήσουν τη στάση που οι άνθρωποι έχουν απέναντι σε πολιτικές αποφάσεις που λαμβάνονται από την κυβέρνηση. Δοθέντος του παραδείγματος του ερευνητή Bramão, όταν ένα πολιτικό κόμμα υποστηρίζει την αύξηση των φόρων για τη βελτίωση της υγείας, η ολοκλήρωση της μνήμης μας μπορεί να μας οδηγήσει να αποδώσουμε αυτή τη βελτίωση στη στήριξη που έδειξαμε στο κόμμα. Αυτό σημαίνει ότι οι αποφάσεις και οι πεποιθήσεις μας σχετικά με τον κόσμο επηρεάζονται από τις προκαταλήψεις μας και τις πληροφορίες που επιλέγουμε να ακούσουμε.

Οι επιστήμονες πιστεύουν επίσης ότι αυτή η έρευνα μπορεί να αναδείξει τον ρόλο που παίζουν οι εγκεφαλικές λειτουργίες μας στην πόλωση και την απόρριψη της γνώσης. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η μνήμη μας, η ολοκλήρωση και η αξιολόγηση των πληροφοριών, επηρεάζουν τις συμπεριφορές και τις απόψεις μας. Αυτό μπορεί να εξηγήσει τον λόγο που οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται διαφορετικά τις ίδιες πληροφορίες ανάλογα με την πηγή τους. Η κατανόηση αυτών των εγκεφαλικών μηχανισμών μπορεί να αποκαλύψει περισσότερα για τη συμπεριφορά μας και να φωτίσει την πολυπλοκότητα του τρόπου που αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα πέρα ​​από τις φίλτρα φούσκες των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης.