Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Ένωση Μεταφορών και Περιβάλλοντος της Ευρώπης αποκαλύπτει μια ανησυχητική τάση αύξησης του μεγέθους των αυτοκινήτων, ιδίως των SUV, σε όλη την Ευρώπη. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι κάθε λίγα χρόνια, τα νέα επιβατικά οχήματα αυξάνονται κατά ένα εκατοστό σε πλάτος. Αυτή η αύξηση έχει ως αποτέλεσμα ένα στόλο αυτοκινήτων που είναι πλέον υπερβολικά φαρδιά για τους δρόμους και τους χώρους στάθμευσης. Ενώ οι SUV φαίνονται να είναι ο κύριος υπεύθυνος πίσω από αυτήν την αυξανόμενη τάση, τα κανονικά αυτοκίνητα επίσης έχουν αυξηθεί σε μέγεθος κατά τη διάρκεια των δεκαετιών. Για παράδειγμα, το Skoda Octavia, που θεωρείται ένα κανονικό αυτοκίνητο, έχει τώρα μήκος 4,68 μέτρα και πλάτος 1,82 μέτρα. Το δημοφιλές Volkswagen Golf έχει επίσης αυξηθεί, με το τρέχον μοντέλο να έχει μήκος 4,28 μέτρα σε σύγκριση με τα 3,7 μέτρα του αρχικού μοντέλου. Η αύξηση αυτού του μεγέθους δεν οφείλεται μόνο στη ζήτηση των καταναλωτών για μεγαλύτερα οχήματα, αλλά επηρεάζεται επίσης από τους αυστηρούς κανονισμούς ασφαλείας. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν πλέον ευρύτερες κολόνες, υιοθετώντας αυξημένα χαρακτηριστικά ασφαλείας που επιβάλλουν οι ρυθμιστικές αρχές. Ωστόσο, αυτή η αύξηση στο μέγεθος έχει αρνητικές επιπτώσεις, καθώς οδηγεί σε υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων λόγω του αυξημένου βάρους. Ένα ανησυχητικό πτυχή αυτής της τάσης είναι ο αντίκτυπος στην ασφάλεια των πεζών και των ποδηλατών. Μια έρευνα που διεξήχθη από το Βελγικό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας αποκάλυψε ότι η αύξηση του μπροστινού μέρους ενός οχήματος κατά 10% αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου των πεζών ή των ποδηλατών κατά 30%. Η Ένωση Μεταφορών και Περιβάλλοντος προτείνει ότι η μόνη αποτελεσματική λύση για τον περιορισμό αυτής της “δυσλειτουργίας” των αυτοκινήτων είναι η ρύθμιση από τους ευρωπαίους νομοθέτες. Αν δεν αντιμετωπιστεί, η τάση για ολοένα και μεγαλύτερα αυτοκίνητα είναι πιθανό να συνεχιστεί, με όλα τα προβλήματα που αυτό μπορεί να προκαλέσει.