2 Οκτωβρίου 2025

Μια ξεχωριστή γενιά που μαγεύτηκε από την πλοκή του Πολ Όστερ

Τελευταία Άρθρα

ΜΙΚΙΟ: Ένα εντυπωσιακό σπίτι στο Ρέθυμνο μόλις 53 τετραγωνικά

Το "Μικιό" είναι ένα μικροσκοπικό σπίτι που βρίσκεται στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου. Ανήκει στον κτιριακό όγκο του 19ου αιώνα και έχει ανακαινισ

Κοριοί: Ταξιδεύουν, κρύβονται και απειλούν – Τα τσιμπήματα, τα συμπτώματα, η θεραπεία

Το Παρίσι βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού για τους κοριούς και η ζοφερή κατάσταση αρχίζει να προκαλεί ανησυχία και στη χώρα μας. Αν και είχαμε να ασχοληθ

Πώς να βγάζετε καλύτερες φωτογραφίες στα ταξίδια σας

Για να αφομοιώσετε πλήρως έναν προορισμό που ονειρευόσασταν, θα πρέπει να αφιερώσετε πολλές ώρες και μέρες ταξιδιού με αεροπλάνα, τρένα ή πλοία, οδηγώντας

7 υπέροχα Αirbnb για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Το επερχόμενο τριήμερο του Αγίου Πνεύματος είναι η ιδανική ευκαιρία για απόδραση και χαλάρωση. Αν εξακολουθείς να αναζητείς κατάλυμα, δεν χρειάζεται να ανη

“Αν καταπιείς τσίχλα, μένει στο στομάχι 7 χρόνια” μας έλεγαν- Τι ισχύει τελικά

Το κατάπως ατύχημα ενός κομματιού τσίχλας είναι κάτι που ίσως σε κάνει να αναρωτηθείς για πόσο χρόνο θα παραμείνει στο στομάχι σου. Καθώς μεγαλώναμε, πολλο

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Ο άνθρωπος που ερωτεύτηκε το λογοτεχνικό Brooklyn, κατάφερε να καθηλώσει μια ολόκληρη γενιά με την πολυπλοκότητα των ιστοριών του. Ο Πόλ Όστερ έγινε διάσημος με την συλλογή του “The New York Trilogy”, η οποία κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1987. Το βιβλίο που ξεχώρισε, “City of Glass”, απορρίφθηκε 17 φορές προτού εκδοθεί ως ανεξάρτητο μυθιστόρημα το 1985. Ο Όστερ, λοιπόν, καθιερώθηκε στο χώρο και καθε χρόνο κυκλοφόραγε ένα βιβλίο έως ότου το τελευταίο του έργο, “Baumgartner”, για έναν γέρο συγγραφέα, δημοσιεύτηκε στο τέλος του περασμένου έτους. Το έργο του Όστερ ξεχώριζε για την ευελιξία και την έξυπνη γραφή του. Ήταν ικανός να κινηθεί με φειδωλότητα ανάμεσα σε μη μυθοπλασία, μετάφραση, ποίηση και σενάρια.
Όπως δηλώνει η Αμερικανίδα συγγραφέας Rachel Kushner, «από τη μετάφραση του Maurice Blanchot στην αρχή της καριέρας του, μέχρι τη διαμόρφωση της μυθοπλασίας στην τριλογία της Νέας Υόρκης – την οποία κάθε συγγραφέας της γενιάς μου διάβασε και εμπνεύστηκε – ο Auster μας έδειξε τη σημασία της περιέργειας, της φιλοδοξίας και πάνω απ’ όλα της λογοτεχνίας».
Ο Όστερ κατέκτησε τη φήμη του ως ένας από τους πιο δημιουργικούς Αμερικανούς συγγραφείς της γενιάς του, αφού συνδύασε τον ευρωπαϊκό μεταμοντερνισμό με την αμερικάνικη νουάρ αισθητική. Αυτή η συνύπαρξη δημιούργησε κάτι πρωτότυπο και καινοτόμο. Τα έργα του Όστερ πλημμύριζαν από περιέργους χαρακτήρες και γρίφους, σε μια ένταση θρίλερ με την ελαφρότητα μιας κωμωδίας.

Ως συγγραφέας, ο Όστερ ήταν ακούραστος στο να πειραματίζεται με νέα είδη και στυλ γραφής. Στο “A Life in Words”, που εκδόθηκε το 2017, έγραψε: “Πάντα επιθυμούσα να γράψω αυτό που για μένα ήταν όμορφο, αληθινό και καλό, αλλά επίσης ήταν πάντα μέσα στο πνεύμα μου να εφεύρω νέους τρόπους αφήγησης ιστοριών. Ήθελα να αλλάξω τα πάντα από μέσα προς τα έξω”. Και ακριβώς αυτό έκανε. Συνένωσε με επιτυχία το δύσκολο ευρωπαϊκό μεταμοντερνισμό με το απαιτητικό αμερικάνικο νουάρ, δημιουργώντας κάτι εξαιρετικά καινοτόμο. Με δοσείς αστείων, γρίφων και αντιήρωων, το έργο του είχε την ένταση ενός θρίλερ και την ελαφρότητα μιας κωμωδίας.