12 Μαρτίου 2025

Νέα Εγκληματική Τάξη: Η Ανατροπή της Πληροφορίας στο Διαδίκτυο

Τελευταία Άρθρα

Νοσοκομείο ΥΓΕΙΑ: Πρωτοπόρα της ανάπτυξης στην Ελλάδα

Το Νοσοκομείο ΥΓΕΙΑ αναδείχθηκε ως μία από τις πιο δυναμικές εταιρείες στην Ελλάδα, κερδίζοντας τον τίτλο του Growth Pioneer στα φετινά «Growth Awards». Τα β

Παιδί: Προς μια υγιεινή διατροφή

Η διατροφή είναι ένας σπουδαίος παράγοντας για την υγεία των παιδιών μας. Όμως, πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι τα παιδιά μας θα τρώνε υγιεινά; Η απάντηση

Ο Χορός των Πουλιών: Ένα Φάρμακο για την Ψυχή μας”

Σε μία εποχή όπου ζούμε στη βιαστική και αγχωτική αστική ζωή, συχνά παραμελούμε τις απλές χαρές που μας προσφέρει η φύση. Ωστόσο, αν κοιτάξουμε γύρω μας, θα

Ανησυχία στην Ιταλία: Επιδείνωση της κατάστασης με τον κορονοϊό

Η Ιταλία βρίσκεται αντιμέτωπη με αυξητική τάση στα περιστατικά κορονοϊού, προκαλώντας ανησυχία στις αρχές της χώρας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το

Απάτη με επιθέματα στον ΕΟΠΥΥ – Εμπλέκονται 227 εταιρείες, ζημιά 8 εκατ. ευρώ

Νέοι και αποκαλυπτικοί όροι για την απάτη με επιθέματα που διαπράχθηκε κατά του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) ήρθαν στο φως της δημοσιό

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Πριν από μερικά χρόνια, ένας έρευνητής είχε αποκαλύψει ότι «το ένα τρίτο των κριτικών στο Διαδίκτυο είναι πλαστό». Αυτή η ανησυχητική δήλωση αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Η πρακτική του astroturfing, που αξιοποιεί την έμμεση συγκριτική διαφήμιση, έχει επέκταση και επικίνδυνες συνέπειες στην εποχή της κοινωνίας της πληροφορίας και του metaverse
Νέα Εγκληματική Τάξη: Η Ανατροπή της Πληροφορίας στο Διαδίκτυο
Το astroturfing αποτελεί μια συνηθισμένη πρακτική στον τομέα του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων, που χρησιμοποιεί τη χειραγώγηση της γνώμης του κοινού για να δημιουργήσει ψευδαίσθηση φυσικότητας και αυθορμητισμού. Αυτό γίνεται μέσω ψευδών συζητήσεων στο Διαδίκτυο, με σκοπό να κερδίσει υποστήριξη και δημοφιλία. Μεγάλες εταιρείες και πολιτικά κόμματα χρησιμοποιούν αυτήν την πρακτική για να παραπλανήσουν το κοινό και να επιτύχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της πρακτικής είναι η υπόθεση “Bavarian Beer” στο παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου του 2010. Η εταιρία μπύρας είχε πληρώσει κοπέλες να εισέλθουν στο γήπεδο φορώντας κάτω από τα ρούχα τους το πορτοκαλί φόρεμα παρόμοιο με αυτό της φανέλας της Ολλανδικής ομάδας. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, αποκάλυψαν το πορτοκαλί φόρεμα με το σήμα της μπύρας, προκαλώντας αναταραχή στο κοινό. Αυτή η πρακτική οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων της μπύρας και δημιούργησε νομικά ζητήματα σχετικά με τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας
Το astroturfing, όταν έχει ως στόχο την ανταγωνιστική προώθηση επιχειρήσεων, αποτελεί έναν επικίνδυνο ανταγωνιστικό πρακτική που υπονομεύει τη δράση σε μια ελεύθερη οικονομία. Παράλληλα, παραπλανά το καταναλωτικό κοινό με ψεύτικες πληροφορίες. Αυτό το πρόβλημα ενισχύεται περαιτέρω από την ανάπτυξη του Διαδικτύου και τη χρήση των ψηφιακών μέσων
Η εκμετάλλευση του καταναλωτή από το astroturfing έχει εκτεταμένες συνέπειες. Η πληροφορία, οι αντιδράσεις και τα συναισθήματα του κοινού είναι δύσκολο να επαληθευτούν, καθιστώντας αυτήν την αναλήθεια μια διαδεδομένη “οιονεί” αλήθεια. Τα προβλήματα που προκαλεί το astroturfing υπερβαίνουν την απλή παραπληροφόρηση και αθέμιτη πρακτική στο Διαδίκτυο και έχουν νομικές επιπτώσεις
Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη για αντικειμενική πληροφόρηση και επαλήθευση των πληροφοριών που λαμβάνουμε στο Διαδίκτυο. Ο καταναλωτής πρέπει να είναι προσεκτικός και να ψάχνει για αξιόπιστες πηγές. Μόνο έτσι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την εγκληματική τάξη του astroturfing και να προστατεύσουμε τον εαυτό μας από την παραπληροφόρηση και τις ψεύτικες εικόνες που προωθεί.
Πηγή