4 Δεκεμβρίου 2025

Νέα Εγκληματική Τάξη: Η Ανατροπή της Πληροφορίας στο Διαδίκτυο

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Πριν από μερικά χρόνια, ένας έρευνητής είχε αποκαλύψει ότι «το ένα τρίτο των κριτικών στο Διαδίκτυο είναι πλαστό». Αυτή η ανησυχητική δήλωση αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Η πρακτική του astroturfing, που αξιοποιεί την έμμεση συγκριτική διαφήμιση, έχει επέκταση και επικίνδυνες συνέπειες στην εποχή της κοινωνίας της πληροφορίας και του metaverse
Νέα Εγκληματική Τάξη: Η Ανατροπή της Πληροφορίας στο Διαδίκτυο
Το astroturfing αποτελεί μια συνηθισμένη πρακτική στον τομέα του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων, που χρησιμοποιεί τη χειραγώγηση της γνώμης του κοινού για να δημιουργήσει ψευδαίσθηση φυσικότητας και αυθορμητισμού. Αυτό γίνεται μέσω ψευδών συζητήσεων στο Διαδίκτυο, με σκοπό να κερδίσει υποστήριξη και δημοφιλία. Μεγάλες εταιρείες και πολιτικά κόμματα χρησιμοποιούν αυτήν την πρακτική για να παραπλανήσουν το κοινό και να επιτύχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της πρακτικής είναι η υπόθεση “Bavarian Beer” στο παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου του 2010. Η εταιρία μπύρας είχε πληρώσει κοπέλες να εισέλθουν στο γήπεδο φορώντας κάτω από τα ρούχα τους το πορτοκαλί φόρεμα παρόμοιο με αυτό της φανέλας της Ολλανδικής ομάδας. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, αποκάλυψαν το πορτοκαλί φόρεμα με το σήμα της μπύρας, προκαλώντας αναταραχή στο κοινό. Αυτή η πρακτική οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων της μπύρας και δημιούργησε νομικά ζητήματα σχετικά με τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας
Το astroturfing, όταν έχει ως στόχο την ανταγωνιστική προώθηση επιχειρήσεων, αποτελεί έναν επικίνδυνο ανταγωνιστικό πρακτική που υπονομεύει τη δράση σε μια ελεύθερη οικονομία. Παράλληλα, παραπλανά το καταναλωτικό κοινό με ψεύτικες πληροφορίες. Αυτό το πρόβλημα ενισχύεται περαιτέρω από την ανάπτυξη του Διαδικτύου και τη χρήση των ψηφιακών μέσων
Η εκμετάλλευση του καταναλωτή από το astroturfing έχει εκτεταμένες συνέπειες. Η πληροφορία, οι αντιδράσεις και τα συναισθήματα του κοινού είναι δύσκολο να επαληθευτούν, καθιστώντας αυτήν την αναλήθεια μια διαδεδομένη “οιονεί” αλήθεια. Τα προβλήματα που προκαλεί το astroturfing υπερβαίνουν την απλή παραπληροφόρηση και αθέμιτη πρακτική στο Διαδίκτυο και έχουν νομικές επιπτώσεις
Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη για αντικειμενική πληροφόρηση και επαλήθευση των πληροφοριών που λαμβάνουμε στο Διαδίκτυο. Ο καταναλωτής πρέπει να είναι προσεκτικός και να ψάχνει για αξιόπιστες πηγές. Μόνο έτσι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την εγκληματική τάξη του astroturfing και να προστατεύσουμε τον εαυτό μας από την παραπληροφόρηση και τις ψεύτικες εικόνες που προωθεί.
Πηγή