Στο πλαίσιο μιας νέας επικοινωνιακής εκστρατείας, τίτλος της οποίας είναι “Σκέψου ξανά το ποτό σου”, το Υπουργείο Υγείας και η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (Εν.Ε.Α.Π.) προασπίζουν την υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά όσον αφορά το αλκοόλ, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων. Στην ίδια εκδήλωση, το Υπουργείο Υγείας, η Εν.Ε.Α.Π., το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) υπέγραψαν το ανανεωμένο κείμενο των “Κατευθυντήριων Οδηγιών υπεύθυνης επικοινωνίας marketing των ποτών με αλκοόλη”, δείχνοντας τη δέσμευσή τους για υπεύθυνη επικοινωνία και διαφήμιση των αλκοολούχων ποτών.
Στην εκδήλωση, που προλόγισαν ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας, Δημήτρης Βαρτζόπουλος, παρευρέθηκαν επίσης οι πρόεδροι της Εν.Ε.Α.Π., Ισίδωρος Ρεβάχ και του ΣΕΑΟΠ, Χάρης Μαυράκης. Ο Γενικός Διευθυντής του spirits EUROPE, Ulrich Adam, απηύθυνε χαιρετισμό μέσω βίντεο. Ως ομιλήτριες συμμετείχαν επίσης η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΕ, Ελένη Δοντά, και η Γενική Διευθύντρια της Εν.Ε.Α.Π., Σοφίκα Παπανικολάου. Την εκδήλωση παρουσίασε ο δημοσιογράφος Απόστολος Μαγγηριάδης.
Η εκστρατεία, με τίτλο “Σκέψου ξανά το ποτό σου”, που υλοποιείται από την Εν.Ε.Α.Π. σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, επιδιώκει να προσεγγίσει με δημιουργικό και σύγχρονο τρόπο τους νέους και να τους ευαισθητοποιήσει σχετικά με την υπεύθυνη στάση και συμπεριφορά γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ. Η ενημερωτική καμπάνια θα ξεκινήσει στις αρχές του καλοκαιριού του 2024 με παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα, ψηφιακά και έντυπα μέσα ενημέρωσης, και στο μέλλον θα επεκταθεί και σε άλλα μέσα επικοινωνίας.
Το αλκοόλ και οι influencers
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, το Υπουργείο Υγείας, η Εν.Ε.Α.Π., το ΣΕΕ και ο ΣΕΑΟΠ συνυπέγραψαν την ανανεωμένη έκδοση των “Κατευθυντήριων Οδηγιών υπεύθυνης επικοινωνίας marketing των ποτών με αλκοόλη”. Οι οδηγίες αυτές λαμβάνουν υπόψη όλες τις σύγχρονες πρακτικές marketing και κανάλια επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών δικτύων και των influencers. Ο στόχος των οδηγιών είναι να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις που παράγουν και εμπορεύονται αλκοολούχα ποτά, καθώς και όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, στην εφαρμογή των κανόνων υπεύθυνης επικοινωνίας στη διαφήμιση και προώθηση των ποτών αυτών. Οι οδηγίες αντανακλούν τις αρχές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Spirits Europe και της Διεθνούς Συμμαχίας για την Υπεύθυνη Κατανάλωση Αλκοόλ (IARD).
Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, δήλωσε ότι η αλόγιστη κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και ζήτησε συντονισμένες προσπάθειες από την κοινωνία, την κυβέρνηση και τους φορείς υγείας. Εξέφρασε επίσης την υποστήριξή του στην εκστρατεία “Σκέψου ξανά το ποτό σου”, που επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει το κοινό, και ιδιαίτερα τους νέους, σχετικά με τους κινδύνους της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.
Ο Υφυπουργός Υγείας, Δημήτρης Βαρτζόπουλος, περιέγραψε τη συνεργασία αυτής της εκστρατείας ως πρωτοποριακή, τόσο σε θεσμικό όσο και σε δημιουργικό επίπεδο. Επισήμανε ότι η εκστρατεία προσπαθεί να μιλήσει στους νέους με τη δημιουργική της προσέγγιση και να τους προβληματίσει για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ.
Ο Πρόεδρος της Εν.Ε.Α.Π., Ισίδωρος Ρεβάχ, εξήγησε ότι ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών είναι αφοσιωμένος στον κοινό στόχο της υπεύθυνης κατανάλωσης και υπενθύμισε την υποχρέωση τους να ενημερώνουν, εκπαιδεύουν και προωθούν την υπεύθυνη κατανάλωση των προϊόντων τους. Επίσης, εκφράζει την ικανοποίησή του για την εκστρατεία “Σκέψου ξανά το ποτό σου” και την προσχώρηση τους σε αυτή.
Η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΕ, Ελένη Δοντά, χαρακτήρισε την πρωτοβουλία αυτή ως ένα παράδειγμα αυτορρύθμισης, όπου η αγορά ρυθμίζει τον εαυτό της και προστατεύει τους καταναλωτές. Επισημάνει επίσης τη σημασία της παρακολούθησης της τήρησης των κανόνων και της εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου από το ΣΕΕ.
Ο Πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ, Χάρης Μαυράκης, εκφράζει την αφοσίωση των Ελλήνων παραγωγών στον κοινό στόχο του κλάδου των αποσταγμάτων και αλκοολούχων ποτών να προάγουν τη γνώση και την υπεύθυνη κατανάλωση. Υπογραμμίζει επίσης τη σημασία της καμπάνιας “Σκέψου ξανά το ποτό σου”, η οποία προωθεί την υπεύθυνη κατανάλωση στο καταναλωτικό κοινό.
Η νέα επικοινωνιακή εκστρατεία για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας υγιής και ασφαλούς κοινωνίας, προωθώντας την υγεία και την ευεξία.