27 Απριλίου 2025

Νέα ματιά στην αυτοπεποίθηση: Πώς τα μηνύματα στα social media μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την εικόνα μας για τον εαυτό μας

Τελευταία Άρθρα

Ίαση της Ιδιοπαθούς Θρομβοπενικής Πορφύρας: Προκλήσεις και Οικουμενικές Λύσεις

ΝέοΗ Ιδιοπαθής Θρομβοπενική Πορφύρα (ΙΤΡ) είναι μια διαταραχή του ανοσοποιητικού συστήματος που προκαλεί μειωμένο αριθμό αιμοπεταλίων (θρομβοπενία) χωρίς προ

Ψηφίδες Cranberries: Μια Πρωτοχρονιάτικη Βασιλόπιτα χωρίς Περιττή Ζάχαρη

Ψάχνετε κι εσείς μια νόστιμη βασιλόπιτα χωρίς ζάχαρη για εσάς και τα παιδιά σας; Κι εμείς αναζητούσαμε αυτήν την επιλογή. Επειδή, όμως, δεν είναι και τόσο εύ

Πως να παραμείνετε πιστοί στις καλές σας συνήθειες κατά τις γιορτές

Η περίοδος των γιορτών είναι γεμάτη χαρά και ευγνωμοσύνη, αλλά επίσης είναι η πιο πολυάσχολη εποχή του χρόνου, με πολλά εορταστικά γεύματα, οικογενειακές υπο

Νέες μέθοδοι ντεμακιγιάζ για λαμπερή επιδερμίδα

Μπορεί να φαίνεται ότι το ντεμακιγιάζ είναι μια αχρείαστη διαδικασία, αλλά στην πραγματικότητα είναι απαραίτητο για την υγεία και τη νεανική εμφάνιση της επι

Ακτιβιστές συνεχίζουν την αντίδραση: Μπογιά στο χριστουγεννιάτικο δέντρο του οίκου Gucci”

Άκρως ανεπιθύμητη εκδήλωση εν μέσω χριστουγεννιάτικων γιορτινών εκδηλώσεων ήταν η ενέργεια ακτιβιστών που πέταξαν μπογιά στο χριστουγεννιάτικο δέντρο του οίκο

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Όταν περιηγούμαστε στα social media και συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τις φωτογραφίες και τις αναρτήσεις των φίλων και των γνωστών μας, η αυτοπεποίθησή μας κινδυνεύει να επηρεαστεί αρνητικά, ειδικά όταν τις συγκρίνουμε με τις φωτογραφίες των διάσημων ή των influencers. Αυτή είναι η συμπέραση που προκύπτει από έρευνες που διεξήχθησαν από τους ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Anglia Ruskin στην Ανατολική Αγγλία και το Πανεπιστήμιο Karl Landsteiner των Επιστημών Υγείας στην Αυστρία, και δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Body Image.

Η μελέτη βασίστηκε στο γεγονός ότι η απόκτηση της εικόνας ενός διάσημου προσώπου ή ενός influencer φαίνεται πιο απίθανη από την απόκτηση της εικόνας ενός απλού ανθρώπου που ζει δίπλα μας. Αυτή η σύγκριση μπορεί να δημιουργήσει πίεση και να επηρεάσει αρνητικά το άτομο που βλέπει την ανάρτηση. Ταυτόχρονα, οι χρήστες αντιλαμβάνονται ότι οι αναρτήσεις από μοντέλα και διάσημους είναι λιγότερο ρεαλιστικές, σύμφωνα με τον καθηγητή Viren Swami από το Πανεπιστήμιο Anglia Ruskin.

Μέχρι σήμερα, η πλειοψηφία των ερευνών περί απήχησης των κοινωνικών μέσων στην εικόνα του σώματος βασίζονταν σε εργαστηριακά τεστ ή έρευνες, και όχι σε πραγματική εμπειρία των χρηστών. Ωστόσο, οι ερευνητές αποφάσισαν να διερευνήσουν την επίδραση των social media σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας μια φορητή συσκευή που φορούσαν στον καρπό 50 ενήλικες από την Αυστρία και τη Γερμανία, με μέση ηλικία 23 ετών. Οι συμμετέχοντες πατούσαν ένα κουμπί για να δουν περιεχόμενο από φίλους ή γνωστούς και δύο φορές για να δουν περιεχόμενο από κάποιον που δεν γνώριζαν προσωπικά, όπως ένα διάσημο πρόσωπο ή ένα influencer. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι αναρτήσεις από γνωστούς προσώπους ήταν έως και δύο φορές πιο επιβλαβείς σε σχέση με αυτές από άγνωστους.

Τα ευρήματα αυτά ενισχύουν τα ήδη υπάρχοντα στοιχεία που δείχνουν ότι τα social media επηρεάζουν αρνητικά την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν αφορμές για αρνητικές συγκρίσεις και την εσωτερίκευση ενός ιδανικού εξωτερικού εμφανίσεως, που τελικά οδηγεί σε πιο αρνητικά αποτελέσματα για την εικόνα του σώματος, σύμφωνα με τον καθηγητή Viren Swami.

Οι νέες αυτές ερευνητικές εξελίξεις μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο που τα social media επηρεάζουν την αυτοπεποίθηση μας. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τις επιπτώσεις που έχουν στην εικόνα μας για τον εαυτό μας και να προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε ένα υγιές σχέση με τα social media. Κάνοντας αυτό, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που ενισχύει την αυτοπεποίθηση μας αντί να την καταστρέφει.