4 Δεκεμβρίου 2025

Νέες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά Ι.Χ.: Όλες οι λεπτομέρειες για το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Το παρασκήνιο για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών Ι.Χ. οχημάτων, γνωστή ως “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, έχει φέρει πολιτικές διαμάχες και αντικρουόμενες προτάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρχικά είχε προταθεί η αύξηση της επιδότησης από 8.000 ευρώ σε 9.000 ευρώ και την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου με ποσό 2.000 ευρώ. Ωστόσο, άλλη πρόταση που είχε υιοθετηθεί ήταν η αύξηση της επιδότησης κατά 5.000 ευρώ, φτάνοντας έτσι τα 13.000 ευρώ, αλλά αυτή δεν έγινε δεκτή.

Η πρόταση προκάλεσε αντιδράσεις από τις εταιρείες leasing, καθώς όσο μεγαλύτερη είναι η επιδότηση, τόσο μειώνεται η αξία του στόλου τους. Έτσι, η τελική απόφαση ήταν να μην περιληφθεί το bonus των 5.000 ευρώ, μετά από δικαιολογημένες επιφυλάξεις.

Σύμφωνα με τις νέες επιδοτήσεις για φυσικά πρόσωπα, το ύψος της επιδότησης για αγορά Ι.Χ. ηλεκτρικού οχήματος θα αυξηθεί από 8.000 ευρώ σε 9.000 ευρώ, επιπλέον 2.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιού οχήματος. Όσον αφορά τα ηλεκτρικά δίκυκλα ή τρίκυκλα, η επιδότηση θα φτάνει τα 3.000 ευρώ, με επιπλέον 2.000 ευρώ για απόσυρση, ενώ για τα ηλεκτρικά ποδήλατα η επιδότηση θα φθάνει τα 800 ευρώ, με επιπλέον 800 ευρώ για απόσυρση. Επιπλέον, η αγορά “έξυπνου” οικιακού σημείου επαναφόρτισης θα επιδοτείται με 500 ευρώ και θα είναι προαιρετική.

Για τις κατηγορίες ΑμΕΑ, προβλέπεται προσαύξηση του οικολογικού bonus κατά 1.000 ευρώ για ηλεκτρικά οχήματα κατηγορίας Μ και κατά 500 ευρώ για ηλεκτρικά οχήματα κατηγορίας L ή ποδήλατα, με την προσκόμιση των κατάλληλων δικαιολογητικών. Επίσης, οι οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα θα λαμβάνουν προσαύξηση κατά 1.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο από το τρίτο τέκνο και άνω, συνολικά 500 ευρώ για αγορά οχήματος κατηγορίας L ή ποδηλάτου.

Η διαδικασία για την απόκτηση του επιδοτούμενου οχήματος θα είναι απλοποιημένη και γρήγορη, με ευκολία στην κατάθεση ηλεκτρονικής αίτησης και ταχεία πληρωμή των δικαιούχων. Η κυβέρνηση έχει ως στόχο την κυκλοφορία 300.000 ηλεκτρικών Ι.Χ. οχημάτων στη χώρα μέχρι το 2030, αλλά ο δρόμος για την επίτευξη αυτού του στόχου φαίνεται μακρύς. Βασικό πρόβλημα αποτελεί η γήρανση του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα, καθώς το μέσο όρος ηλικίας αυτών υπερβαίνει τα 17 έτη.