5 Δεκεμβρίου 2025

«Νέοι πολιτισμοί, νέοι ταξιδιώτες: Πολιτισμός και τουρισμός στην εποχή του σήμερα»

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Μια συναρπαστική συζήτηση για τη σχέση του πολιτισμού και του τουρισμού πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο συνέδριο του Travel.gr. Ο διευθυντής του Μουσείου Uffizi, Eike Schmidt και η Γενική Διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Άννα-Βασιλική Καραπαναγιώτου, απάντησαν στις ερωτήσεις της Τίνας Μανδηλαρά και προσέφεραν τη δική τους σκοπιά για το πώς μπορούν δύο από τα πιο αξιοσημείωτα μουσεία παγκοσμίως να διατηρήσουν την αξία τους και να ελκύσουν νέους ανθρώπους.

«Συνεργαζόμενοι με νέους ταξιδιώτες»

Το 2021, η γκαλερί Uffizi ανέβηκε στην κορυφή του πολιτιστικού πανθεώνα στην Ιταλία, χαρίζοντας σε αυτούς που την επισκέφθηκαν αξέχαστες εμπειρίες, ξεπερνώντας ακόμα και τα αρχαιολογικά αξιοθέατα της χώρας, όπως το Κολοσσαίο. Απαντώντας στην ερώτηση της Τίνας Μανδηλαρά σχετικά με το πώς κατάφερε αυτή η τεράστια αλλαγή στο προφίλ του μουσείου Uffizi να συμβεί μέσα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα, ο κ. Schmidt εξήγησε: «Θεωρώ ότι το σημαντικότερο ήταν η απόφαση να συνεργαστούμε με νέους ταξιδιώτες για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους. Ξεκινήσαμε την παρουσία μας στο TikTok κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με στόχο να φέρουμε πιο κοντά τα νέα παιδιά στον πολιτισμό. Ανακαλύψαμε ότι αν και αρχικά είχαν αμφιβολίες για την επίσκεψη σε ένα μουσείο, μπορούσαν να γίνουν παθιασμένοι επισκέπτες. Τα μέλη της νέας γενιάς έχουν πολλές ιδιαιτερότητες και κάθε μία είναι ένας ευκαιρία να ανακαλύψουμε τις προτιμήσεις τους. Προσπαθούμε να συνεργαστούμε μαζί τους, ακόμα και με νεαρούς influencers και σεφ, ένα πράγμα που ίσως φαινόταν εκκεντρικό πριν. Ωστόσο, η εξωτικότητα αποτελεί την καλύτερη πύλη για να βρούμε αυτό που τους αρέσει. Επιπλέον, μέσα στα τελευταία χρόνια, καταφέραμε να διπλασιάσουμε σχεδόν την έκταση της γκαλερί Uffizi, εκμεταλλευόμενοι τους υπάρχοντες χώρους και μεταφέροντας γραφεία και αποθήκες σε νέες τοποθεσίες. Αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να έχουμε περισσότερες αίθουσες με περισσότερα έργα τέχνης. Επίσης, δημιουργήσαμε έναν όμορφο καφέ χώρο, όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν ένα ποτό ή ένα γεύμα και να ξεκουραστούν πριν συνεχίσουν την περιήγησή τους στο μουσείο».