10 Δεκεμβρίου 2025

Νέοι στόχοι για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα από φορτηγά και λεωφορεία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκρίθηκαν τα νέα μέτρα για την επίτευξη αυστηρότερων στόχων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Ο κανονισμός αφορά τις εκπομπές από νέα φορτηγά, λεωφορεία και ρυμουλκούμενα και εγκρίθηκε με μεγάλη πλειοψηφία. Συγκεκριμένα, οι νέοι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα προβλέπουν μείωση κατά 45% για το διάστημα 2030-2034, 65% για το 2035-2039 και 90% από το 2040 και έπειτα, για μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία. Αναμένεται, επίσης, η μείωση των εκπομπών για ρυμουλκούμενα κατά 7,5% και για ημιρυμουλκούμενα κατά 10% από το 2030.

Η επίτευξη αυτών των στόχων είναι κρίσιμης σημασίας για την προσπάθεια επίτευξης καθαρότερου αέρα στις πόλεις μας και της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Οι νέοι κανόνες παρέχουν σαφήνεια και ισχυρό κίνητρο για τις επενδύσεις στον εξηλεκτρισμό και το υδρογόνο στην μεγάλη μεταποιητική βιομηχανία της Ευρώπης.

Προκειμένου να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα και ο αντίκτυπος των νέων κανόνων, προβλέπεται λεπτομερής επανεξέταση από την Επιτροπή έως το 2027. Στην επανεξέταση αυτή θα πρέπει να εξεταστεί η εφαρμογή των κανόνων σε μικρά φορτηγά, η μεθοδολογία καταχώρισης των αεροβικών επαγγελματικών οχημάτων και ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει ένας διορθωτικός συντελεστής άνθρακα στη μετάβαση προς τα μηδενικά επίπεδα εκπομπών.

Η ψήφιση των νέων μέτρων αποτελεί σημαντικό βήμα για την Ευρωπαϊκή Ένωση προς την κατεύθυνση της αειφόρου και καθαρής οδικής μεταφοράς. Πλέον, αναμένεται η επίσημη έγκριση της συμφωνίας από το Συμβούλιο προτού τεθεί σε ισχύ. Οι νέοι στόχοι ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες ανησυχίες για τις κλιματικές αλλαγές και αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προς τη δημιουργία ενός πράσινου και βιώσιμου μέλλοντος για την Ευρώπη και τον κόσμο.