4 Δεκεμβρίου 2025

Νέο Παρατηρητήριο για το Gaming Disorder: Έρευνα και ευαισθητοποίηση για την κατάσταση εθισμού στα βιντεοπαιχνίδια

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Στην ενημερωτική εκδήλωση “Παιδί και Διαδίκτυο: Safe Surf” που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη από το Noesis και τον δήμο Θέρμης, ανακοινώθηκε η λειτουργία του πρώτου εθνικού παρατηρητηρίου για το gaming disorder (διαταραχή ηλεκτρονικού παιχνιδιού) στην Ελλάδα. Αυτό το νέο πρόγραμμα θα πραγματοποιεί έρευνες και διερευνήσεις σε τακτικά χρονικά διαστήματα για το ζήτημα του εθισμού στα βιντεοπαιχνίδια.

Μιλώντας στην εκδήλωση, ο μαθητής Α’ Γυμνασίου, Χρήστος Τατσιόπουλος, μοιράστηκε την προσωπική του εμπειρία από τον εθισμό του στα βιντεοπαιχνίδια. Αναφέροντας ότι αρχικά ανοίχθηκε ένας καινούργιος κόσμος για εκείνον, σύντομα ο εθισμός άλλαξε τον χαρακτήρα του και προκάλεσε δυσαρμονία στις σχέσεις του με την οικογένειά του. Ωστόσο, έχοντας ξεπεράσει αυτή την περίοδο, ανέφερε ότι πλέον παίζει παιχνίδια με μέτρο και χρησιμοποιεί γονικό έλεγχο για να διαχειριστεί την πρόσβαση του.

Ο Κωνσταντίνος Σιώμος, καθηγητής ψυχίατρος και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Μελέτης Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο, επεσήμανε την καταπληκτική σύνδεση που υπάρχει μεταξύ του χρόνου παιχνιδιού και των οικογενειακών και σχολικών σχέσεων των παιδιών. Σύμφωνα με τα δεδομένα, τα παιδιά που αφιερώνουν 2-3 ώρες την ημέρα στο gaming έχουν καλύτερες σχέσεις με την οικογένειά τους, καλύτερες σχολικές επιδόσεις και περισσότερες ψυχαγωγικές δραστηριότητες σε σύγκριση με όσα παιδιά παίζουν για πάνω από 3 ώρες.

Επιπλέον, ο υπαστυνόμος Χρήστος Παπαδόπουλος από την Yποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος ανέφερε στατιστικά στοιχεία για την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο. Παρατήρησε ότι ένα στα τρία παιδιά έχει δει σεξουαλικό περιεχόμενο ατύχημα στο διαδίκτυο, ενώ το 6% έχει μοιραστεί ανάλογο περιεχόμενο και το 17% έχει βιώσει σεξουαλική παρενόχληση μέσω διαδικτύου, εκ των οποίων περισσότερο από το 30% δεν το έχει αναφέρει σε κανέναν.

Για την προστασία των παιδιών, ο κ. Παπαδόπουλος συμφώνησε ότι πρέπει να αλλάζουμε συχνά τους κωδικούς μας στο ρούτερ και να είμαστε προσεκτικοί κατά την κοινή χρήση αυτού. Τονίζοντας την ασφάλεια των συσκευών, πρότεινε την ενημέρωση του λογισμικού, την αγορά προγραμμάτων προστασίας από ιούς και τη χρήση κωδικών κλειδώματος. Σε περίπτωση κλοπής μιας συσκευής, η Google και η Apple παρέχουν καταργήσιμες δυνατότητες για την απομακρυσμένη διαγραφή περιεχομένου. Τέλος, ενθάρρυνε τους γονείς να μην δημοσιεύουν προσωπικά δεδομένα των παιδιών τους στα κοινωνικά δίκτυα.

Με το νέο εθνικό παρατηρητήριο για το gaming disorder και την ευαισθητοποίηση του κοινού, η Ελλάδα βρίσκεται σε μια καλή θέση για να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα και να προστατεύσει την νεότερη γενιά από τυχόν εθισμό στα βιντεοπαιχνίδια. Μέσω επιστημονικής έρευνας και ευαισθητοποίησης, μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά έναν υγιή και ισορροπημένο τρόπο ζωής στην ψηφιακή εποχή.