28 Απριλίου 2025

Νεογέννητης Γκόλφως: Η πρωτοπορία του ελληνικού κινηματογράφου

Τελευταία Άρθρα

Στο «κόκκινο» κορωνοϊός και γρίπη στη Θεσσαλονίκη – Δείτε τα σχεδιαγράμματα

Νέα εύρηματα αναφέρουν υψηλή διασπορά του κορωνοϊού και αύξηση του ιικού φορτίου της γρίπης στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την Ομάδα Επιδ

Σκύλοι: Ανθρώπινες συμπεριφορές που προκαλούν σύγχυση

Μας αγαπούν, μας συντροφεύουν, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Οι σκύλοι είναι πραγματικά τα παιδιά μας. Ωστόσο, πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι ο

Πώς να γίνετε ένας εξαιρετικός γονιός χωρίς να έχετε απολαύσει απροϋπόθετη αγάπη στην παιδική σας ηλικία;

Στην πορεία της ανατροφής ενός παιδιού, η αγάπη αποτελεί αναγκαιότητα. Αγάπη που δεν λειψυδρίαζει, χωρίς προϋποθέσεις και αστυνομικά αυθαίρετα όρια. Αυτή η α

12 μοναδικές ιδέες για τα χτενίσματα σας κατά το πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν και τα πάρτι

Το καλύτερο δώρο για τα αγαπημένα σας πρόσωπα έχει ήδη παρθεί και τα σχέδια για το τι θα κάνετε το βράδυ της Πρωτοχρονιάς είναι έτοιμα. Όμως, τώρα πρέπει να

Παιδί: Μια προσέγγιση που διδάσκει τη νίκη και την ήττα

Όταν παρακολουθούμε τα παιδιά μας να αναμετρώνται σε ένα παιχνίδι ή σε ένα αθλητικό γεγονός, αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό είναι να μάθουν να ανταγωνίζοντα

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Το έργο του Σπυρίδωνα Περεσιάδη μετατράπηκε σε μια εντυπωσιακή ταινία, που αποτελεί μεγάλο ορόσημο για τον ελληνικό κινηματογράφο. Μετονομάσθηκε σε “Νεογέννητης Γκόλφως” και αυτή η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου ξεκίνησε μια εποχή επανάστασης.

Η πολύτιμη αυτή πρώτη “φουστανέλας” ταινία γυρίστηκε το 1914 στα στούντιο της οδού Χαλκοκονδύλη, στην όμορφη Αθήνα, από τον Σμυρνιό σκηνοθέτη και παραγωγό, Κώστα Μπαχατώρη. Η ταινία ανέδειξε αξιοθαύμαστους ελληνικούς ηθοποιούς της εποχής, μέλη των “μπουλουκιών”, οι οποίοι ταξίδεψαν σε πόλεις και χωριά παίζοντας το θεατρικό έργο του Περεσιάδη.

Η αγέρωχη Βιργινία Διαμάντη πρωταγωνιστεί ως Νεογέννητη Γκόλφω, με την Ολυμπία Δαμάσκου (1878-1951), τον Ζάχο Θάνο (1884-1946) και τον Γεώργιο Πλουτή να έχουν τους βασικούς ρόλους δίπλα της. Ο Μπαχατώρης επενδύει 100.000 δραχμές για την παραγωγή της ταινίας, ένα απίστευτο ποσό για την εποχή εκείνη, αλλά δυστυχώς δεν πέτυχε επιτυχία στο ταμείο. Παρ’ όλα αυτά, ο Μπαχατώρης θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους του ελληνικού κινηματογράφου.

Η πρεμιέρα της ταινίας έλαβε χώρα στις 22 Ιανουαρίου 1915, στον κινηματογράφο “Πάνθεον” στην πλατεία Ομονοίας (Πανεπιστημίου 73). Παρόλο που κάποιοι κριτικοί επισήμαναν πολλά τεχνικά λάθη, η ταινία απέσπασε θετικές κριτικές για την απόδοσή της.

Η “Νεογέννητης Γκόλφως” συνεχίζει να αποτελεί ένα μνημείο της πρώιμης ελληνικής κινηματογραφίας και αναγνωρίζεται για τη συνεισφορά της στην ανάπτυξη και πρόοδο του ελληνικού κινηματογράφου. Η θάρρος και η αφοσίωση του Μπαχατώρη αναμιγνύονται με τον θαυμασμό για την εκπληκτική επιτυχία της ταινίας, δίνοντας ένα νέο πνεύμα στην ελληνική κινηματογραφία.

Η “Νεογέννητης Γκόλφως” είναι ένα από τα σπουδαιότερα επιτεύγματα του ελληνικού κινηματογράφου και αξίζει να θαυμαστεί για την ιστορία που μας αφηγεί και την πρωτοπορία που εκπροσωπεί.