4 Δεκεμβρίου 2025

Οι Κινέζοι αναζητούν εργοστάσια στην Τουρκία για την κατασκευή αυτοκινήτων

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Τίποτα δεν φαίνεται να σταματά τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες από το να εξετάζουν νέους τρόπους επέκτασης. Έχουν ξεκινήσει να ψάχνουν χώρες στην Ευρώπη για την κατασκευή αυτοκινήτων όχι μόνο για την πώληση, αλλά και για τη δική τους παραγωγή. Και μια από τις πιθανές επιλογές που εκτιμώνται ως εδρα των κινεζικών εταιρειών είναι η Τουρκία. Η Τουρκία έχει ήδη αποδείξει την ικανότητά της στον τομέα της κατασκευής, καθώς διάφορα δημοφιλή μοντέλα έχουν την σήμανση “Made in Turkey”. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Τουρκία βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις τόσο με την BYD όσο και με την Chery. Ο υπουργός Βιομηχανίας της χώρας, Fatih Kadir Agun, δήλωσε ότι έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος με τις δύο εταιρείες. Πέρα από την BYD και τη Chery, οι Τούρκοι συζητούν και διαπραγματεύονται με την SAIC, που είναι η μητρική εταιρεία της MG, καθώς και με την Great Wall Motor.

Ο σημαντικός ρόλος που έχει η Τουρκία ως μέλος της τελωνειακής ένωσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στις κινεζικές μάρκες, ιδιαίτερα αν η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα οχήματα που προέρχονται από την Κίνα. Ωστόσο, ο δασμός που φθάνει το 40% για τα κινέζικα αυτοκίνητα στην Τουρκία μπορεί να αποτελέσει ένα εμπόδιο για την επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων στις διαπραγματεύσεις προς όφελος και των δύο πλευρών.

Ο ερχομός κινεζικών εργοστασίων στην Τουρκία θα μπορούσε να οδηγήσει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και να ενισχύσει την οικονομία της χώρας. Αυτή η συνεργασία θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε μια νέα εποχή για την αυτοκινητοβιομηχανία της Τουρκίας, ενισχύοντας τη θέση της ως ένας κορυφαίος παραγωγός στην περιοχή. Παράλληλα, οι κινεζικές εταιρείες θα είχαν τη δυνατότητα να επεκταθούν στην Ευρώπη και να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις ενδεχόμενες προκλήσεις που θα ανακύψουν από τους δασμούς και τις ρυθμίσεις της ΕΕ.

Συνολικά, αυτή η συνεργασία φαίνεται να είναι επωφελής και για τις δύο πλευρές. Η Τουρκία θα έχει την ευκαιρία να ενισχύσει τον τομέα της κατασκευής και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, ενώ οι κινεζικές εταιρείες θα έχουν πρόσβαση σε μια νέα αγορά και θα μπορούν να αποφύγουν πιθανούς περιορισμούς στην ΕΕ. Πρέπει να παρακολουθήσουμε πώς θα εξελιχθούν οι διαπραγματεύσεις αυτές και να δούμε αν η συνεργασία αυτή θα οδηγήσει σε νέες ευκαιρίες για την αυτοκινητοβιομηχανία και την οικονομία της Τουρκίας.