Ο ανταγωνισμός στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων οδηγεί τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να εστιάσουν την προσοχή τους στην Ευρώπη. Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να αυξάνει τους δασμούς εισαγωγής στα κινεζικά οχήματα, οι εταιρείες BYD, Chery, Dongfeng, Leapmotor και MG αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες και επεκτάσεις παραγωγής στην Ευρώπη.
Η BYD, η οποία στοχεύει στην επίτευξη μερίδιου 5% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, προγραμματίζει να ξεκινήσει την παραγωγή σε ένα νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία πριν από το 2026. Το εργοστάσιο αναμένεται να έχει ετήσια δυναμικότητα 150.000 μονάδων, με τη δυνατότητα διπλασιασμού της παραγωγής σε 300.000 μονάδες
Η εταιρεία Chery θα παράγει αυτοκίνητα με τη μάρκα Omoda στο πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη, σε συνεργασία με την ισπανική EV Motors. Επιπλέον, βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση για το άνοιγμα ενός δεύτερου εργοστασίου στην Ευρώπη. Η κυβέρνηση έχει προσφέρει στην Chery υπάρχοντα αχρησιμοποίητα εργοστάσια και μια τοποθεσία στη νότια Ιταλία για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου
Η Dongfeng Motor επίσης εξετάζει επεκτάσεις παραγωγής στην Ευρώπη και βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση για την κατασκευή ενός εργοστασίου με ετήσια παραγωγή άνω των 100.000 οχημάτων
Η Leapmotor, που ανήκει κατά 21% στη Stellantis, εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής των αυτοκινήτων της σε ένα από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της Stellantis. Συγκεκριμένα, προγραμματίζει την παραγωγή του ηλεκτρικού μίνι αυτοκινήτου T03 στο εργοστάσιο της Stellantis στην Πολωνία. Επιπλέον, η Stellantis εξετάζει την κατασκευή έως και 150.000 ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor ετησίως στο εργοστάσιο της στο Τορίνο
Τέλος, η μάρκα MG της SAIC εξετάζει επιλογές για την ευρωπαϊκή παραγωγή των αυτοκινήτων της εντός των επόμενων δύο έως τριών ετών, με το Ηνωμένο Βασίλειο να αποτελεί μια από τις επικρατέστερες επιλογές. Η SAIC ήταν ήδη κάτοχος τμήματος του εργοστασιακού συγκροτήματος στην Αγγλία, όμως η πώληση των χώρων συναρμολόγησης το 2021 έθεσε νέες προοπτικές για την επέκταση της παραγωγής MG στην Ευρώπη. Η MG είναι η κορυφαία κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, με εντυπωσιακό όγκο πωλήσεων των 231.684 οχημάτων πέρυσι, σύμφωνα με την Dataforce
Ο ανταγωνισμός στην αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να εντάσσεται, με τις κινεζικές εταιρείες να κινούνται γρήγορα προς την ευρωπαϊκή αγορά. Οι σχεδιασμένες επενδύσεις και επεκτάσεις παραγωγής αποτελούν ένα βήμα προς την ενίσχυση της παρουσίας τους στην Ευρώπη και την προσαρμογή στις απαιτήσεις της αγοράς. Η ανταγωνιστική πίεση είναι υψηλή, αλλά οι κινεζικές εταιρείες δείχνουν ότι είναι αποφασισμένες να κατακτήσουν μια θέση στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων.