4 Δεκεμβρίου 2025

Οι πλαστικές επεμβάσεις στο Χόλιγουντ: Όταν η τέχνη στρέφεται εναντίον του εαυτού της”

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ στούντιο ταινιών ή μία τηλεοπτική σειρά, συχνά αντιμετωπίζουμε την εντύπωση πως βλέπουμε μια θάλασσα από ίδια, “τραβηγμένα” πρόσωπα, που έχουν περάσει από διάφορες πλαστικές επεμβάσεις. Είναι ενοχλητικό και ασταιρέυτο, συγχρόνως αντικρούει αυτά που ήδη ξέρουμε για τους χαρακτήρες και πολλές φορές παραπλανητικό από ιστορικής άποψης. Δυστυχώς, όμως, αυτός ο διάλογος δεν διεξάγεται δημοσίως, εκτός από καταστηματικά blogs. Φαίνεται να υπάρχει ένας κανόνας σιωπής που ισχύει στον σημερινό κριτικό λόγο, καθώς οι συζητήσεις για την πλαστική χειρουργική συνδέονται αδικαιολόγητα με την εμφάνιση και το βάρος. Όμως, πώς μπορούμε να παραβλέπουμε το γεγονός ότι ένα πρόσωπο που έχει υποστεί παρεμβάσεις με μπότοξ αποσπά σημαντικά από την ικανότητα ενός ηθοποιού να εκφράσει συναισθήματα, αποσπώντας ταυτόχρονα την προσοχή του θεατή; Το 2007, η διάσημη κριτικός κινηματογράφου Stephanie Zacharek παρατήρησε κάτι παρόμοιο όταν παρακολούθησε την κομεντί του Νόα Μπάουμπαχ “Margot at the Wedding”. Το κύριο ερώτημα που διατυπώθηκε στην κριτική της στο Salon ήταν το εξής: “Τι έχει κάνει η Νικόλ Κίντμαν στο πρόσωπό της;”. Η Zacharek σχολίασε την προσπάθεια της ηθοποιού να υποστηρίξει ότι “δεν έχει κάνει τίποτα” και παραμένει “φυσική”, γράφοντας: “Είναι ανειλικρινές να παραποιεί κανείς το γεγονός ότι δεν παρατηρεί καμία αλλαγή. Το δέρμα της Κίντμαν είναι όμορφο, αλλά έχει μετατραπεί σε έναν περιορισμό για την ηθοποιό, θέτοντας ένα όριο στην εκφραστικότητά της”.

Δεν υπάρχει τίποτα πιο καταστροφικό για την αξιοπιστία μιας ταινίας – και συχνά για το ταλέντο ενός ηθοποιού – από το να επιδιώκει να φανεί μέσω στρωμάτων κολλαγόνου. Κατά τη γνώμη μου, αυτή η πληθώρα πλαστικών επεμβάσεων στους διάσημους έχει ως αποτέλεσμα μια ομίχλη ασάφειας που περιβάλλει αυτό το θέμα. Έχουμε την αίσθηση ότι κάτι είναι διαφορετικό στο πρόσωπο κάποιου που παρακολουθούμε εδώ και χρόνια, αλλά δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε ακριβώς τι είναι αυτό. Η πλαστική χειρουργική και άλλες μεθόδοι ομορφιάς δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να αισθάνονται ντροπή οι διάσημοι. Θα μας βοηθούσε, ωστόσο, ως θεατές, να γνωρίζουμε αν κάποιος έχει υποβληθεί σε επέμβαση, ώστε να μην αναρωτιόμαστε στην ώρα της ταινίας. Το να παραδεχτεί κάποιος ότι το πρόσωπό του δεν χαράχθηκε από τους θεούς, αλλά από έναν πλαστικό χειρούργο, δεν απομυθοποιεί τη λάμψη του Χόλιγουντ. Έχει περάσει η ώρα να αντιμετωπίσουμε αυτή τη συζήτηση με ανοικτό μυαλό και αποδοχή.