3 Οκτωβρίου 2025

Οι traders εκφράζουν ανησυχία για τη μελλοντική τιμή του φυσικού αερίου ενόψει του επερχόμενου χειμώνα”

Τελευταία Άρθρα

Γιατί δεν στεριώνει με τίποτα η μικροκινητικότητα στην Αθήνα;

Βρισκόμασταν στα μέσα του Οκτωβρίου του 2022 όταν η γνωστή υπηρεσία μετακίνησης Beat αλλάξε την επωνυμία της σε Free Now. Μαζί με την αλλαγή της ονομασίας

Αυτοκίνητο: Μειώθηκαν οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση νερού στην ΕΕ

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουν καταγραφεί σημαντικές μειώσεις τόσο στην κατανάλωση νερού όσο και στις συνολικές εκπομπές CO2 ανά επιβατικό αυτοκίνητο από το 2

Το μουστακαλίδικο τσολιαδάκι με την ηπειρώτικη ντοπιολαλιά

Ο μεγαλύτερος πλούτος μίας χώρας είναι η ποικιλομορφία της. Σε αυτήν την πολυμορφία περιλαμβάνονται και οι ντοπιολαλιές, εκφράσεις που αντικατοπτρίζουν τη

Ανταρκτική: Οι πάγοι συρρικνώθηκαν φέτος περισσότερο από ποτέ

Η έκταση των πάγων στην Ανταρκτική φέτος έχει φθάσει σε νέο αρνητικό ρεκόρ, σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Δεδομένων Χιονιού και Πάγου (NSIDC) στις ΗΠΑ. Συγκε

Lego: Απέτυχε το σχέδιό της να κατασκευάσει τουβλάκια από πλαστικά μπουκάλια

Η εταιρεία παιχνιδιών, Lego, αποφάσισε τελικά να εγκαταλείψει το σχέδιό της να κατασκευάζει τουβλάκια από ανακυκλώσιμα μπουκάλια, καθώς ανακάλυψε ότι δεν μ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η ανησυχία για το μέλλον του φυσικού αερίου καθώς πλησιάζουμε τον επόμενο χειμώνα έχει αρχίσει να απασχολεί τους traders. Μετά από μια περίοδο χαμηλών τιμών που διήρκεσε πάνω από έναν χρόνο, το φετινό ράλι τονίζεται ως μακρινή ανάμνηση, με τις τιμές του φυσικού αερίου να κυμαίνονται περίπου στα 28 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Ωστόσο, στο πλαίσιο συνεδρίου που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στο Άμστερνταμ, οι ειδικοί αναφέρουν ότι οι κίνδυνοι αυξάνονται και προβλέπουν ότι οι τιμές για την επόμενη χειμερινή σεζόν μπορεί να φτάσουν τα 35 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Οι ανησυχίες των traders οφείλονται σε διάφορους παράγοντες. Ένας από αυτούς είναι η αβεβαιότητα σχετικά με τις ροές του ρωσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας, οι οποίες συνεχίζονται μετά το κλείσιμο του αγωγού Nord Stream το καλοκαίρι του 2022. Επιπλέον, υπάρχει η φόβος ότι ο επερχόμενος χειμώνας θα είναι ψυχρότερος από τους προηγούμενους, κάτι που θα οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης. Με την πρόσφατη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Ευρώπη έχει αναγκαστεί να αντικαταστήσει τις ρωσικές ροές με υγροποιημένο φυσικό αέριο από άλλες πηγές όπως οι ΗΠΑ, η Μέση Ανατολή και η Αφρική. Ωστόσο, ορισμένες χώρες εξακολουθούν να εξαρτώνται από την παραδοσιακή διαδρομή μέσω της Ρωσίας, όπως η Αυστρία και η Σλοβακία.

Η επερχόμενη αλλαγή στις ρωσικές ροές ανακατεύει τα χαρτιά και αυξάνει την αβεβαιότητα στην αγορά του φυσικού αερίου. Παρόλο που οι traders δεν αποκλείουν πλήρως το ενδεχόμενο νέων ρωσικών ροών, οι δηλώσεις των Ουκρανών αποτελούν μεγάλο ερωτηματικό. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της μεταβλητότητας, όπως συνέβη το 2022 κατά τη διάρκεια του ράλι των τιμών. Παράλληλα, η ανταγωνιστική ένταση μεταξύ Ευρώπης και Ασίας για το LNG αποτελεί έναν παράγοντα που προβληματίζει τους traders. Η Κίνα, για παράδειγμα, έχει αυξήσει τις εισαγωγές LNG κατά 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ η ζήτηση από τις αγορές της Ταϊλάνδης και της Αιγύπτου επίσης φαίνεται να αυξάνεται.

Συνολικά, η αβεβαιότητα γύρω από την τιμή και τη διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου για τον επόμενο χειμώνα αυξάνει τις ανησυχίες των traders. Η εξάρτηση από τις ρωσικές ροές και ο ανταγωνισμός για το LNG αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που προοιωνίζουν μια πιθανή αύξηση των τιμών. Αυτό επιβεβαιώνει ότι η αγορά του φυσικού αερίου παραμένει αβέβαιη και ότι οι κίνδυνοι εξακολουθούν να υπάρχουν, ανεξαρτήτως των πρόσφατων εξελίξεων.