Σήμερα βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου οι δρόμοι μας κατακλύζονται από όλο και περισσότερα οχήματα. Οι κίνδυνοι και τα ατυχήματα είναι αναπόφευκτα, αλλά πρέπει να βρούμε τρόπους να αντιμετωπίσουμε αυτήν την κατάσταση, ειδικά όσον αφορά τις περιπτώσεις που εμπλέκονται μοτοσικλέτες. Η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) μπορεί να αποτελέσει μια τολμηρή πρόταση για να βελτιωθεί η κατάσταση και να εξαλειφθούν οι κίνδυνοι.
Σύμφωνα με τον εκπαιδευτή ασφαλούς οδήγησης και ιδρυτή του Riding School, Θανάση Χούντρα, το 45% των ατυχημάτων με μοτοσικλέτες οφείλεται σε λανθασμένο χειρισμό. Οι οδηγοί συνήθως είναι απρόσεκτοι και πολλές φορές υπερεκτιμούν τις ικανότητές τους, πιστεύοντας ότι τίποτα άσχημο δεν θα συμβεί. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι οι κίνδυνοι υπάρχουν και χρειάζεται να αντιμετωπιστούν με σοβαρότητα.
Όσον αφορά την οδηγική κουλτούρα του ελληνικού οδηγού, η πρώτη εντύπωση είναι ότι διαφέρει αρκετά από την ευρωπαϊκή. Οι Γερμανοί, για παράδειγμα, είναι περισσότερο τακτοποιημένοι και προσεκτικοί στην οδήγηση τους. Ωστόσο, όταν βρίσκονται σε χώρες όπως η Ελλάδα, είναι πιο επιρρεπείς σε σφάλματα, καθώς αντιδρούν στο έντονο κυκλοφοριακό και οδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Από την άλλη πλευρά, ο έλληνας οδηγός μοτοσικλέτας έχει μάθει να επιβιώνει σε πιο απαιτητικούς δρόμους και έχει αναπτύξει μια εξαιρετική ικανότητα προσαρμογής στις δυσκολίες. Κατά συνέπεια, μπορούμε να πούμε ότι ο Έλληνας οδηγός μοτοσικλέτας είναι ένας από τους καλύτερους στην Ευρώπη.
Ένας καλός οδηγός αυτοκινήτου μπορεί να γίνει και καλός οδηγός μοτοσικλέτας, αλλά χρειάζεται να εξοικειωθεί με την ιδιαιτερότητα της οδήγησης μοτοσικλέτας. Οι οδηγοί αυτοκινήτων συχνά αδιαφορούν για τους μικρότερους όγκους οχημάτων, όπως ποδήλατα και μοτοσικλέτες, και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερα ατυχήματα. Από την άλλη πλευρά, οι οδηγοί μοτοσικλέτας προσέχουν περισσότερο το περιβάλλον τους, καθώς αντιμετωπίζουν κινδύνους από όλες τις πλευρές. Έτσι, ένας οδηγός αυτοκινήτου που έχει εμπειρία οδήγησης και με μοτοσικλέτα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να γίνει γνώστης και πιο αποδοτικός στην οδήγηση γενικά.
Όσον αφορά τη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), η πρόταση είναι να επιτραπεί η κυκλοφορία των μοτοσικλετών σε αυτήν. Αυτό θα αυξήσει την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών, καθώς θα έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο έναν προορισμό κυκλοφορίας. Επιπλέον, θα δημιουργηθεί μια συνεχής ροή των μοτοσικλετών, αρκεί να τηρηθεί η σωστή ταχύτητα. Με αυτόν τον τρόπο, οι μοτοσικλετιστές δεν θα βρίσκονται ανάμεσα στα αυτοκίνητα, αλλά θα δίνουν προτεραιότητα στα οχήματα που χρειάζονται τη ΛΕΑ. Η ΛΕΑ θα καθαρίζεται από τα φαινόμενα που δυσκολεύουν την οδική κυκλοφορία και θα βοηθήσει στη διευκόλυνση της κίνησης.
Η πρόταση για τη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) για τους μοτοσικλετιστές είναι μια τολμηρή, αλλά θετική προοπτική για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Πρέπει να εξεταστεί πιο σοβαρά αυτή η πρόταση, προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα και σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, προκειμένου να βρεθεί η καλύτερη λύση για όλους. Η ασφάλεια των οδηγών είναι υψίστης σημασίας και πρέπει όλοι να συνεργαστούμε για να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές οδικό περιβάλλον.