4 Οκτωβρίου 2025

Ο νέος τρόπος αναζήτησης εργασίας: Πώς το TikTok έγινε το Linkedin για τη Gen Z

Τελευταία Άρθρα

Περιοχές με 9θέσια Ταξί

Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχεδιάζει να εφαρμόσει μέτρα στήριξης για τους συγγενείς των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στις Τέμπες, που

Έτσι θα είναι οι λιμουζίνες του μέλλοντος

Η Audi παρουσιάζει το αναμενόμενο μοντέλο της, το Audi Grand Sphere. Αναμένεται να ενσωματώνει την κομψότητα, την άνεση και την ευρυχωρία σε μια λιμουζίνα

Η σημασία της ισότητας των φύλων

Αγαπητή μου κόρη, Σου γράφω αυτό το γράμμα γιατί ανησυχώ για τον επικίνδυνο κόσμο στον οποίο ζούμε, και για τον περιορισμένο ρόλο που αναμένεται να

Να πάρω συσκευή λευκού θορύβου για το μωρό μου;

Όταν η μωρό μου έγινε 4 μηνών είχα ήδη εξαντληθεί από την έλλειψη ύπνου καθώς δεν κοιμόταν πολύ. Αποφάσισα να δοκιμ

Ψάχνουν δύο εκατομμύρια οδηγούς…

Η έλλειψη οδηγών αποτελεί πραγματική απειλή για την κινητικότητα και τις αλυσίδες εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσίευμα του Economist, οι νεότερες γενιές, και ειδικότερα η Gen Z, αναζητούν νέους τρόπους για να βρουν εργασία και ο ένας από αυτούς είναι το TikTok. Η Gen Z περιμένει από τους εργοδότες να είναι πιο χαριτωμένοι και επιεικείς, και περιμένει επίσης πιο γενναιόδωρα προνόμια και μισθοδοσία. Ο τρόπος με τον οποίο αναζητούν εργασία είναι επίσης διαφορετικός από προηγούμενες γενιές. Αντί να βασίζονται στην οικογένεια και τους φίλους τους, ολοένα και περισσότεροι νέοι στρέφονται προς το TikTok για να βρουν συμβουλές που θα τους βοηθήσουν να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους ζωή.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι μέσω της πλατφόρμας του TikTok, οι χρήστες μπορούν να ανακαλύψουν διάφορους δημιουργούς που παρέχουν συμβουλές και εμπειρίες σχετικά με την αναζήτηση εργασίας. Λόρεν Σπίρμαν, Κένι Μπάκι και Μπρίτανι Πιτς είναι μερικοί από αυτούς τους δημιουργούς που έχουν αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα μέσω του hashtag #CareerTok.

Οι δημιουργοί αυτοί προέρχονται από διαφορετικά υπόβαθρα και προσφέρουν διαφορετικές συμβουλές. Έχουμε τους πρώην διευθύνοντες συμβούλους και επαγγελματίες που μοιράζονται τα λάθη τους στις αρχές της καριέρας τους και έχουμε επίσης τους νέους που μοιράζονται τις προσωπικές τους εμπειρίες και συμβουλές.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία αυτού του φαινομένου είναι ότι οι δημιουργοί αυτοί καλούν τις εταιρείες να βελτιώσουν τις πρακτικές τους και να είναι πιο διαφανείς και δίκαιες απέναντι στους εργαζομένους τους. Και φαίνεται ότι αυτές οι κλήσεις έχουν πιαστεί από πολλές εταιρείες. Μετά από κάποια έντονα και αρκετά αρνητικά βίντεο, εταιρείες όπως η Never Fully Dressed και η Cloudflare ανταποκρίθηκαν και έκαναν αλλαγές στην πολιτική τους.

Το CareerTok έχει δώσει στους δημιουργούς και τους θεατές μια αίσθηση αλληλεγγύης και ενότητας. Οι νέοι επαγγελματίες θέλουν να διασφαλίσουν ότι θα έχουν δίκαιη μεταχείριση και αξίζουν την αμοιβή που τους αξίζει. Με το CareerTok, έχουν τη δυνατότητα να επιβάλουν τις προσδοκίες τους στους εργοδότες και να εκφράσουν τα προβλήματα και τις ανάγκες τους.

Όμως, το CareerTok δεν είναι χωρίς αντιδράσεις. Κάποιοι κριτικοί έχουν χαρακτηρίσει αυτά τα βίντεο ως αφελή και ανόητα, ενώ άλλοι εκφράζουν ανησυχία για τυχόν νομικές επιπτώσεις. Παρόλα αυτά, η δύναμη και η επίδραση του CareerTok συνεχίζουν να αυξάνονται.

Οι νέες γενιές έχουν αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβάνονται την εργασία και απαιτούν περισσότερη διαφάνεια, δικαιοσύνη και αλληλεγγύη από τους εργοδότες τους. Αυτόαποτελεί μόνο την αρχή. Η γενιά Z έχει πολλά να πει και οι εταιρείες και οι εργοδότες πρέπει να ακούσουν και να προσαρμοστούν στις αλλαγές που φέρνει αυτή η νέα γενιά των επαγγελματιών.