Ο ιταλικός οίκος μόδας Armani έχει ανακοινώσει την απόφασή του να απαγορεύσει τη χρήση μαλλιού ανκορά στις μελλοντικές συλλογές του, αρχίζοντας από τη συλλογή φθινόπωρο/χειμώνας 2022-23. Με αυτήν την κίνηση, ο οίκος Armani προστίθεται στη λίστα εταιρειών που έχουν αποφασίσει να αποκλείσουν το μαλλί ανκορά από τα προϊόντα τους, με βάση την πολιτική τους κατά της χρήσης γούνας.
Το μαλλί ανκορά, που προέρχεται από ζωντανά κουνέλια, έχει αποκτήσει αμφιλεγόμενη φήμη λόγω των βάναυσων μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την αφαίρεσή του. Ο οίκος Armani, ανταποκρινόμενος στην αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση και τις ανησυχίες των οργανώσεων που υπερασπίζονται τα δικαιώματα των ζώων και των καταναλωτών, αποφάσισε να απαγορεύσει τη χρήση αυτού του υλικού.
Η απόφαση του οίκου Armani αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την προώθηση της βιωσιμότητας στη βιομηχανία της μόδας. Το 2016, ο οίκος απαγόρευσε τη χρήση γούνας ζώων στα προϊόντα του, ενώ το 2019 υπέγραψε τη συμφωνία “Fashion Pact” μαζί με άλλους σημαντικούς παράγοντες της βιομηχανίας, με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Με αυτήν την απόφαση, ο οίκος Armani επιβεβαιώνει την προσήλωσή του στην προστασία του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη παραγωγή.
Πρόσφατα, η οργάνωση PETA ανακοίνωσε ότι η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Farfetch θα σταματήσει να πωλεί μαλλί ανκορά από τον Απρίλιο του 2022. Η PETA εδώ και χρόνια προωθεί την απαγόρευση αυτού του υλικού, αποκαλύπτοντας τις άθλιες συνθήκες και τις βάναυσες μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την απόκτησή του. Η απόφαση της Farfetch να αποσύρει το μαλλί ανκορά από τις πωλήσεις της αποτελεί σημαντικό βήμα προς την υιοθέτηση πιο βιώσιμων πρακτικών στον κλάδο της μόδας.
Η απόφαση του οίκου Armani να απαγορεύσει το μαλλί ανκορά στις μελλοντικές συλλογές του αποδεικνύει ότι η βιομηχανία της μόδας μπορεί να εξελιχθεί προς μια πιο βιώσιμη κατεύθυνση. Με την αναγνώριση της ανάγκης για αλλαγή και την εφαρμογή ηθικών πρακτικών, η μόδα μπορεί να γίνει ένα μέσο που προωθεί όχι μόνο το στιλ και την εκφραστικότητα, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος και των ζώων. Ας ελπίσουμε ότι θα υπάρξουν και άλλες εταιρείες που θα ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα, ώστε η μόδα να γίνει πραγματικά βιώσιμη και ηθική.