4 Δεκεμβρίου 2025

Ο Ρωσικός Σοφός: Πώς η Ρωσία συνεχίζει να επικυρώνει την εξάρτηση της Ευρώπης από το αέριο

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η Ευρώπη, παρά τις προσπάθειες για απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο, συνεχίζει να βρίσκει τον εαυτό της στην προμηθεύτρια γραμμή του Βλαντιμίρ Πούτιν. Και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς η Ρωσία κατέχει σημαντικό μερίδιο στην εισαγωγή αερίου μέσω της Σιδηροκάστρου, καλύπτοντας σχεδόν το 44% των εισαγωγών στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Επίσης, έχει αναδειχθεί ως ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στην Ελλάδα, προκαλώντας τη μείωση των ποσοστώσεων άλλων παραγωγών όπως οι ΗΠΑ. Παρά ταύτα, οι ΗΠΑ παραμένουν οι κύριοι προμηθευτές με ποσοστό άνω του 65%, ενώ οι ποσότητες που δόθηκαν στην Ελλάδα μειώθηκαν το εξεταζόμενο διάστημα.

Οι τελευταίες εξελίξεις δείχνουν ότι οι μεγάλοι καταναλωτές επιστρέφουν στην κατανάλωση φυσικού αερίου λόγω της πτώσης των τιμών. Η ομαλότητα που παρατηρείται στην αγορά καθιστά το φυσικό αέριο ελκυστικό τόσο για την ηλεκτροπαραγωγή και τη βιομηχανία όσο και για τους σταθμούς ανεφοδιασμού οχημάτων με CNG (Compressed Natural Gas). Συγκεκριμένα, η ζήτηση στην ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε κατά 29,5%, ενώ από τις βιομηχανίες παρατηρήθηκε άλμα 237%. Στα δίκτυα διανομής, η ζήτηση ήταν οριακά αυξημένη, καλύπτοντας το 29% της αγοράς.

Παράλληλα, η Ρωσία συνεχίζει να εξάγει μεγάλες ποσότητες ρωσικού LNG στην Ευρώπη, αυξάνοντας το μερίδιο της στην προμήθεια της ηπείρου στο 47% από το 36% το 2022. Η μείωση των τιμών και οι εξαγωγές από νέους τερματικούς σταθμούς συνέβαλαν σε αυτήν την αύξηση. Για παράδειγμα, η Ισπανία αγόρασε ρωσικό αέριο με έκπτωση 1 ευρώ ανά μεγαβατώρα, αποκομίζοντας έτσι κέρδος 1 εκατ. ευρώ σε ένα τυπικό φορτίο αξίας 40 εκατ. ευρώ. Αυτή η εξέλιξη έχει οδηγήσει την Ελλάδα να μην κάνει πλέον διαμετακομίσεις, καθώς γειτονικές χώρες προτιμούν να προμηθεύονται αέριο απευθείας από τη Ρωσία, συχνά σε πιο φθηνές τιμές.

Εν τέλει, η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων προβλέπεται να επενδύσει περισσότερα από 1 τρισ. δολάρια στην Ευρώπη για την παραγωγή φυσικού αερίου τα επόμενα χρόνια. Οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες όπως η Shell, η TotalEnergies, η ExxonMobil, η Equinor και η Eni θα συμβάλουν σημαντικά σε αυτές τις επενδύσεις, διαθέτοντας ένα συνολικό ποσό ύψους 144 δισ. δολαρίων. Αυτό καταδεικνύει ότι παρά τις προειδοποιήσεις για τις κλιματικές επιπτώσεις, η Ευρώπη εξακολουθεί να εξαρτάται από τα ορυκτά καύσιμα και να επενδύει σε αυτά για την ενεργειακή της ανεξαρτησία.