Πολλά σχολεία παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, έχουν υιοθετήσει την πρακτική της τοποθέτησης των δίδυμων παιδιών σε ξεχωριστές τάξεις. Σύμφωνα με αυτήν την προσέγγιση, η διαχωριστική αυτή πρακτική είναι προς όφελος της ανάπτυξης ξεχωριστών ταυτοτήτων για τα δίδυμα παιδιά. Επιπλέον, επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς και τα υπόλοιπα παιδιά να τα αναγνωρίζουν ευκολότερα. Ωστόσο, ερωτήματα αρχίζουν να ανακύπτουν σχετικά με την αποτελεσματικότητα αυτής της πρακτικής.
Σύμφωνα με την Κάθριν Γουντ, κλινική ψυχολόγο και επίκουρη καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Σουίνμπερν, η πρακτική αυτή βασίζεται σε μη αποδεδειγμένες εμπειρίες, λανθασμένες αντιλήψεις και περιορισμένη έρευνα. Μελέτες έχουν δείξει ότι η απόσταση μεταξύ των διδύμων δεν είχε επιπτώσεις στην ανάπτυξή τους ή τις σχολικές τους επιδόσεις. Παράλληλα, η έρευνα έχει αναδείξει ότι η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ των διδύμων στην ίδια τάξη έχει θετικές επιπτώσεις στην συμπεριφορά τους και στη σχέση τους με τα υπόλοιπα παιδιά.
Οι έρευνες δείχνουν επίσης ότι η κοινή παρακολούθηση εκπαιδευτικής διαδρομής μπορεί να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας και σταθερότητας των διδύμων. Καθώς πολλά δίδυμα έχουν περιορισμένη επαφή μεταξύ τους πριν την έναρξη του σχολείου, η κοινή τάξη μπορεί να προσφέρει ένα αίσθημα ευκολίας και ασφάλειας για τη μετάβασή τους στο σχολείο.
Ωστόσο, οι γονείς είναι αυτοί που θα πρέπει να αποφασίσουν τι είναι καλύτερο για τα παιδιά τους. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Ένα παιδί μπορεί να εκφράζει την επιθυμία να είναι σε ξεχωριστή τάξη από το δίδυμο αδερφάκι του, αλλά η πραγματική επιθυμία του μπορεί να είναι να είναι μαζί του. Είναι σημαντικό να συλλέξουν οι γονείς όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες και να έχουν συζητήσεις μεταξύ των μελών της οικογένειας προτού λάβουν μια απόφαση για την εκπαίδευση των διδύμων.
Για τα σχολεία, είναι σημαντικό να έχουν υπόψη τους ότι δεν υπάρχει μια σωστή απάντηση όταν πρόκειται για το τι είναι καλύτερο για τα δίδυμα παιδιά. Κάθε περίπτωση είναι μοναδική και απαιτεί μια προσεκτική αξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι ανοιχτοί στην εξέταση διάφορων προσεγγίσεων και να συνεργάζονται με τις οικογένειες για να βρουν την καλύτερη λύση για κάθε δίδυμο.
Συνοψίζοντας, η τοποθέτηση των διδύμων παιδιών στην ίδια τάξη μπορεί να είναι η βέλτιστη επιλογή για την εκπαίδευσή τους. Οι έρευνες έχουν δείξει τις θετικές επιπτώσεις της κοινής παρακολούθησης εκπαιδευτικής διαδρομής στη συμπεριφορά και τη σχέση των διδύμων με τους συμμαθητές τους. Ωστόσο, η τελική απόφαση πρέπει να ληφθεί με βάση τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των παιδιών και να συνεργαστούν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς για να βρουν την καλύτερη λύση.