2 Οκτωβρίου 2025

Παιδιά: Σε ποια ηλικία μας… ανατρέπουν περισσότερο;

Τελευταία Άρθρα

Το κρασί με απλά λόγια: Το καλύτερο οινοφιλικό podcast ήρθε στη LiFO

Πώς επιλέγουμε τι κρασί θα πιούμε σε ένα εστιατόριο και πώς το δοκιμάζουμε; Γιατί στριφογυρίζουμε το ποτήρι του κρασιού και μετά το μυρίζουμε; Πώς γίνεται

Το TikTok ο νέος οδηγός των ταξιδιών

Στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο Stuart Flint, Επικεφαλής Παγκόσμιων Επιχειρηματικών λύσεων του TikTok, συνομίλησε με την δημοσιογράφο Αλεξάνδρα Γούτ

Το σούπερ γιοτ που θα «πετάει» πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας

Το Lazzarini Design Studio παρουσιάζει ένα καινοτόμο σκάφος, το Plectrum, το οποίο ξεχωρίζει για το μοναδικό σύστημα κίνησής του. Αυτό το ηλεκτρικό σούπερ

Οι πανοπλίες της ελληνικής ιστορίας

Αυτό το άρθρο παρουσιάζει την έκθεση "Πανοπλίες, η τέχνη του οπλισμού στην Αρχαία Ελλάδα" που πραγματοποιείται στο Μουσείο Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολ

Το στυλ και η προσωπικότητα του Ckye

Σήμερα συναντήσαμε τον Ckye και τον ρωτήσαμε για το στυλ του και το τι τον εμπνέει. Ο Ckye είναι μουσικός και μοντέλο και έχει ασχοληθεί με αυτές τις δραστ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η πρόκληση της ανατροφής ενός παιδιού είναι παρούσα από την αρχή. Ωστόσο, υπάρχει μια ηλικία που έχει την τάση να “ταλαιπωρεί” λίγο περισσότερο τους γονείς. Αναφερόμαστε στην περίοδο μεταξύ του ενός και τριών ετών, όπου τα παιδιά αναζητούν την ανεξαρτησία τους. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, παρόλο που ακόμα θεωρούνται μωρά, αρχίζουν να εξερευνούν περισσότερο και να δοκιμάζουν να κάνουν πράγματα μόνα τους. Οι γονείς τους πρέπει να είναι στη διάθεσή τους, τρέχοντας πάντα πίσω τους και παίρνοντας από τα χέρια τους αυτά που κρατούν. Σε αυτή την ηλικία παρατηρούνται σημαντικές αλλαγές στην ανάπτυξη του παιδιού. Η διάθεσή τους χαρακτηρίζεται από σκαμπανεβάσματα και έναν βαθμό αρνητικότητας. Έχουν πολλή ενέργεια που πρέπει να εκτονωθεί και επομένως χρειάζονται έναν ασφαλή χώρο για να δοκιμάσουν την ανεξαρτησία τους. Επιπλέον, σε αυτή την ηλικία, δυσκολεύονται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, κάτι που δυσκολεύει την επικοινωνία μας μαζί τους.

Κατά την περίοδο του πρώτου έτους, τα μωρά συχνά βρίσκουν δύσκολο να μοιραστούν τα παιχνίδια τους. Είναι κτητικά και θέλουν να κάνουν πράγματα μόνα τους, αγνοώντας εύκολα τους κανόνες που τους έχουν δοθεί. Σε συναισθηματικό επίπεδο, οι φόβοι τους αυξάνονται και η διάθεσή τους αλλάζει συχνά και ξαφνικά, αν και διαρκούν για σύντομο χρονικό διάστημα. Απολαμβάνουν το παιχνίδι μόνα τους και συχνά νιώθουν ότι είναι το κέντρο του κόσμου. Διανοητικά, μπορούν να εκφράσουν μερικές λέξεις όπως “μπαμπάς”, “μαμά”, “παππούς”, “γιαγιά” και μπορούν να μιμηθούν ήχους. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν αντωνυμίες όπως “εγώ” και “εσύ”.

Στην ηλικία των δύο ετών, τα παιδιά αρχίζουν να προσπαθούν να φροντίσουν τον εαυτό τους. Μπορεί να βρίσκουν διασκεδαστικό να μιμούνται τη συμπεριφορά των ενηλίκων και συχνά επιθυμούν να βοηθήσουν στις δουλειές του σπιτιού. Σε συναισθηματικό επίπεδο, είναι συνηθισμένο να αντιδρούν και να κάνουν το αντίθετο από αυτό που τους ζητείται. Αυτή η ηλικία σηματοδοτεί αύξηση της αυτοπεποίθησής τους, αλλά εξακολουθούν να χρειάζονται αίσθηση ασφάλειας. Διανοητικά, στην ηλικία των δύο ετών, μπορούν να ακολουθήσουν απλές οδηγίες, αν και με περιορισμένη προσοχή. Μπορούν να απομνημονεύουν, να τραγουδήσουν σύντομα τραγούδια και να σκεφτούν πριν πράξουν.