Ο κίνδυνος της έκθεσης των παιδιών σε βίαιο τηλεοπτικό περιεχόμενο κατά την προσχολική ηλικία και οι επιπτώσεις του στη μελλοντική ζωή τους αναδείχθηκε από μια νέα μελέτη. Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από την Linda Pagani και συνεργάτες της από το Université de Montréal, δείχνει ότι τα παιδιά που παρακολουθούν εκπομπές με βίαιο περιεχόμενο στην προσχολική ηλικία είναι πιο πιθανό να αντιμετωπίσουν επακόλουθες συναισθηματικές διαταραχές και να έχουν μειωμένη σύνδεση με το σχολικό περιβάλλον καθώς και τα σχολικά τους επιτεύγματα.
Η μελέτη περιλάμβανε δεδομένα από παιδιά που γεννήθηκαν την περίοδο 1997-1998 και συμμετείχαν στη Διαχρονική Μελέτη της Παιδικής Ανάπτυξης του Κεμπέκ. Οι γονείς των παιδιών αναφέρθηκαν στο τηλεοπτικό περιεχόμενο που παρακολούθησαν τα παιδιά τους στην ηλικία των 3,5-4,5 ετών. Μετά από αρκετά χρόνια, όταν τα παιδιά έφτασαν στην ηλικία των 12 ετών, πραγματοποιήθηκε μια επανεξέταση, όπου συλλέχθηκαν πληροφορίες από καθηγητές και τα ίδια τα παιδιά σχετικά με την ψυχοκοινωνική και ακαδημαϊκή τους απόδοση, κινήτρα και συμμετοχή σε σχολικές δραστηριότητες.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά που είχαν εκτεθεί σε βίαιο τηλεοπτικό περιεχόμενο κατά την προσχολική ηλικία ήταν πιο πιθανό να αντιμετωπίσουν συναισθηματικές διαταραχές και να έχουν προβλήματα στη συνδεσιμότητα με το σχολείο και τα ακαδημαϊκά τους επιτεύγματα. Η έκθεση σε βίαιο περιεχόμενο οδηγεί τα παιδιά να θεωρούν ότι η βία είναι φυσιολογική και αυτό μπορεί να επηρεάσει τις στάσεις, τις πεποιθήσεις και τις εντυπώσεις τους, προκαλώντας υπερβολικές αντιδράσεις σε διάφορες καταστάσεις.
Όπως ανέφερε η Pagani, είναι σημαντικό να ανιχνεύσουμε πρώιμους παράγοντες που επηρεάζουν τη μετέπειτα ευημερία των παιδιών και να παρέχουμε καλύτερες κοινωνικές συνθήκες και επιλογές για αυτά. Η εναλλακτική είναι να συνεχίσουμε να εκθέτουμε τα παιδιά σε βίαιο περιεχόμενο, με τον κίνδυνο να επηρεαστούν αρνητικά στην ανάπτυξη τους και να έχουν προβλήματα στην προσαρμογή τους στο σχολείο.
Συνοψίζοντας, η μελέτη αυτή αναδεικνύει τη σημασία της αποφυγής της έκθεσης των παιδιών σε βίαιο τηλεοπτικό περιεχόμενο κατά την προσχολική ηλικία και την παροχή κατάλληλων κοινωνικών συνθηκών, που θα τους επιτρέψουν να αναπτύξουν υγιείς στάσεις και δεξιότητες για την επιτυχημένη μετάβασή τους στην εφηβεία.
Πηγή