4 Δεκεμβρίου 2025

Προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση του ηλεκτρονικού phishing

Τελευταία Άρθρα

Μια νέα προσέγγιση για το πρόβλημα της ρύπανσης από σκουπίδια έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον στην Ιταλία. Το πρωτάθλημα Plogging, ένας συνδυασμός του...

Μια πρόσφατη διοργάνωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Plogging έλαβε χώρα στην Ιταλία, με περισσότερους από 70 αθλητές από 16 χώρες να συμμετέχουν. Οι αθλητές

8 συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς στην ανατροφή των παιδιών τους

Ο ρόλος των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Ωστόσο, πολλές φορές, λόγω έλλειψης

Εκπληκτικό: Δείτε ποσους πόρους χρειάστηκε να επενδύσει ο ιδιοκτήτης για τη συντήρηση του Tesla του

Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, υπάρχουν ανθρωποι που τα έχουν στην κατοχή τους εδώ και αρκετά χρόνια. Ένας από αυτούς είναι

Αυξάνονται οι ψυχικές διαταραχές: Ευάλωτος 1 στους 6 Ευρωπαίους – Η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής

Το 2019, πριν από την πανδημία, περίπου 84 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίαζαν ψυχικά προβλήματα, δηλαδή ένας στους έξι κατοίκους της ΕΕ.

Κλιματική κρίση, ατμοσφαιρική ρύπανση και βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η ατμοσφαιρική ρύπανση σχετίζεται με εκατομμύρια πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο. Ο αέρας που αναπνέουμε επηρ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Προστατέψτε τον εαυτό σας από το ηλεκτρονικό phishing: Δέκα απαραίτητα βήματα

Μπορεί να χρειαστεί μόνο λίγα λεπτά για να πέσουμε θύματα μιας απάτης ηλεκτρονικού “ψαρέματος” (phishing). Όμως, τι μπορούμε να κάνουμε αν κάνουμε κλικ σε έναν σύνδεσμο και αντιληφθούμε ότι μπορεί να είναι απάτη; Η παγκόσμια εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας ESET παρουσιάζει δέκα βήματα που μπορούμε να ακολουθήσουμε αφού έχουμε πέσει θύμα της απάτης.

1. Προσέχουμε να μην δίνουμε περισσότερες πληροφορίες. Αν λάβουμε ένα ύποπτο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αποφεύγουμε να μοιραστούμε οποιαδήποτε προσωπική ή τραπεζική πληροφορία. Είναι σημαντικό να προσέχουμε και να μην αποκαλύπτουμε τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού μας.

2. Αποσυνδέουμε τη συσκευή μας από το διαδίκτυο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιθέσεις phishing μπορεί να εγκαταστήσουν κακόβουλο λογισμικό και να πάρουν απομακρυσμένο έλεγχο της συσκευής μας. Για να περιορίσουμε τη ζημιά, αποσυνδέουμε την παραβιασμένη συσκευή από το διαδίκτυο.

3. Δημιουργούμε αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων μας. Εκτός από την αποσύνδεση από το διαδίκτυο, δημιουργούμε αντίγραφα ασφαλείας των αρχείων μας, ιδίως των ευαίσθητων εγγράφων και των φωτογραφιών μας. Είναι σημαντικό να δημιουργούμε τακτικά αντίγραφα ασφαλείας και να αποθηκεύουμε τα δεδομένα μας σε εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, USB ή υπηρεσίες αποθήκευσης στο cloud.

4. Εκτελούμε σάρωση για κακόβουλο λογισμικό. Αφού αποσυνδεθεί η συσκευή μας από το διαδίκτυο, εκτελούμε σάρωση με λογισμικό προστασίας από κακόβουλο λογισμικό. Αν εντοπιστούν κακόβουλα αρχεία, ακολουθούμε τις οδηγίες για την αφαίρεσή τους.

5. Εξετάζουμε το ενδεχόμενο επαναφοράς εργοστασιακών ρυθμίσεων. Σε περιπτώσεις που έχουμε πέσει θύματα επιθέσεων phishing, μπορεί να είναι χρήσιμο να επαναφέρουμε τη συσκευή μας στις αρχικές ρυθμίσεις. Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζουμε ότι ορισμένα κακόβουλα λογισμικά μπορεί να παραμείνουν στη συσκευή ακόμη και μετά την επαναφορά. Συνεπώς, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να έχουμε δημιουργήσει αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων μας.

6. Αλλάζουμε τους κωδικούς μας. Αν έχουμε πιστεύσει την απάτη και έχουμε αποκαλύψει τα προσωπικά μας στοιχεία, είναι σημαντικό να αλλάξουμε αμέσως τους κωδικούς μας σε όλους τους λογαριασμούς μας.

7. Επικοινωνούμε με τράπεζες και άλλες αρχές. Αν έχουμε δώσει προσωπικές ή τραπεζικές πληροφορίες, πρέπει να ενημερώσουμε τις σχετικές αρχές και να λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία μας. Επίσης, μπορούμε να ζητήσουμε τον πάγωμα ή τον αποκλεισμό της κάρτας μας για να αποτρέψουμε περαιτέρω απάτες.

8. Ελέγχουμε τη δραστηριότητα στους λογαριασμούς μας. Ένας επιτυχημένος χάκερ μπορεί να έχει αλλάξει τα στοιχεία σύνδεσης στους λογαριασμούς μας ή να προσπαθήσει να παραμείνει στη συσκευή μας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Για την αποφυγή αυτού, πρέπει να ελέγχουμε την δραστηριότητα στους λογαριασμούς μας και να αλλάζουμε τα στοιχεία σύνδεσής μας.

9. Ανιχνεύουμε μη αναγνωρισμένες συσκευές. Αν υποπτευθούμε ότι οι κακοποιοί έχουν κλέψει τα στοιχεία του λογαριασμού μας, πρέπει να ελέγξουμε την δραστηριότητα και να αποσυνδεθούμε από άγνωστες συσκευές.

10. Ενημερώνουμε τους γνωστούς μας. Ανιχνεύοντας μια απάτη, είναι σημαντικό να ειδοποιήσουμε τους φίλους, τις επαφές και τον εργοδότη μας, καθώς οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη λίστα επαφών μας για τη διάχυση ηλεκτρονικών ψεύτικων συνδέσμων ή ανεπιθύμητης αλληλογραφίας. Επιπλέον, πρέπει να λάβουμε μέτρα για να εμποδίσουμε και άλλους ανθρώπους να πέσουν θύματα απάτης.

Με αυτά τα δέκα βήματα και τη σωστή γνώση, μπορούμε να προστατέψουμε τον εαυτό μας από το ηλεκτρονικό phishing. Η προσοχή και η ενημέρωση είναι τα κύρια εργαλεία μας για να παραμείνουμε ασφαλείς στον κυβερνοχώρο.