2 Οκτωβρίου 2025

Προσπάθεια της ΕΕ: Ορόσημο για την άνοδο των οχημάτων με καθαρές εκπομπές

Τελευταία Άρθρα

«Hijarbie»: Η Barbie με τη μαντίλα επιστρέφει

Μετά από ένα διάλειμμα έξι ετών, δημοσιεύτηκε στο Instagram η φωτογραφία μιας κούκλας που φοράει ένα ροζ φόρεμα και μια μαντίλα, ποζάροντας μπροστά σε ένα

ΜΙΚΙΟ: Ένα εντυπωσιακό σπίτι στο Ρέθυμνο μόλις 53 τετραγωνικά

Το "Μικιό" είναι ένα μικροσκοπικό σπίτι που βρίσκεται στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου. Ανήκει στον κτιριακό όγκο του 19ου αιώνα και έχει ανακαινισ

Κοριοί: Ταξιδεύουν, κρύβονται και απειλούν – Τα τσιμπήματα, τα συμπτώματα, η θεραπεία

Το Παρίσι βρίσκεται σε κατάσταση συναγερμού για τους κοριούς και η ζοφερή κατάσταση αρχίζει να προκαλεί ανησυχία και στη χώρα μας. Αν και είχαμε να ασχοληθ

Πώς να βγάζετε καλύτερες φωτογραφίες στα ταξίδια σας

Για να αφομοιώσετε πλήρως έναν προορισμό που ονειρευόσασταν, θα πρέπει να αφιερώσετε πολλές ώρες και μέρες ταξιδιού με αεροπλάνα, τρένα ή πλοία, οδηγώντας

7 υπέροχα Αirbnb για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Το επερχόμενο τριήμερο του Αγίου Πνεύματος είναι η ιδανική ευκαιρία για απόδραση και χαλάρωση. Αν εξακολουθείς να αναζητείς κατάλυμα, δεν χρειάζεται να ανη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, καθορίζοντας νέα πρότυπα για τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Σύμφωνα με τη συμφωνία, έως το 2040 θα πρέπει να καταργηθούν όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Επιπλέον, οι κατασκευαστές οχημάτων πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 90%, με τη μέση εκπομπή να φτάσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα έως το 2040. Οι αστικές μεταφορές έχουν ιδιαίτερη προτεραιότητα, με την απαγόρευση εκπομπών για τα λεωφορεία να ισχύει πέντε χρόνια νωρίτερα.

Όσον αφορά τα βαρέα οχήματα, θα επιβληθούν αυστηρότερα πρότυπα για τις εκπομπές CO2. Στόχος είναι η μείωση των εκπομπών κατά 45% έως το τέλος της δεκαετίας και το 65% έως το 2035. Σε ό,τι αφορά τα αστικά λεωφορεία, θα υπάρξει ένας ενδιάμεσος στόχος μείωσης κατά 90% έως το 2030. Ωστόσο, τα λεωφορεία που κινούνται σε υπεραστικές διαδρομές θα υπόκεινται σε ακόμα πιο αυστηρά πρότυπα.

Η πρόκληση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι μεγάλη, αφού πρέπει να επενδύσουν στην παραγωγή ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα υπάρξει μεγάλη αύξηση στην παραγωγή αυτών των οχημάτων μέχρι το 2040. Το 30% των φορτηγών που θα πωληθούν το 2030 αναμένεται να είναι ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα, ενώ πάνω από το 75% το 2040 θα έχουν αυτήν την τεχνολογία.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων επισημαίνει ότι η εφαρμογή αυτών των μέτρων απαιτεί δυσβάστακτο χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον, απαιτούνται βασικές υποδομές για τον φορτισμό των ηλεκτρικών οχημάτων και την ανεφοδιαστική αλυσίδα του υδρογόνου. Επιπλέον, απαιτούνται μέτρα στήριξης για τους φορείς που εμπλέκονται στον τομέα των μεταφορών. Η προσπάθεια της ΕΕ για καθαρότερες μεταφορές είναι αξιέπαινη, αλλά απαιτεί συνεργασία και δράση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.