17 Μαΐου 2025

Προσπάθεια της ΕΕ: Ορόσημο για την άνοδο των οχημάτων με καθαρές εκπομπές

Τελευταία Άρθρα

Προσπάθεια της ΕΕ: Ορόσημο για την άνοδο των οχημάτων με καθαρές εκπομπές

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, καθορίζοντας νέα πρότυπα για τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Σύμφωνα με τη συμφωνία, έως το

Νέος κίνδυνος για τη Βρετανία: Έξαρση ιλαράς με 198 επιβεβαιωμένα κρούσματα

Οι υγειονομικές αρχές της Βρετανίας βρίσκονται αντιμέτωπες με μία ανησυχητική έξαρση της ιλαράς, η οποία αποδίδεται στη χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη. Πρόσφατα

Ο τέλειος συνδυασμός για υγιές δέρμα: Αποφύγετε αυτά τα συστατικά

Το δέρμα μας χρειάζεται προσοχή και φροντίδα για να παραμείνει υγιές και λαμπερό. Ωστόσο, πολλές φορές, χρησιμοποιούμε προϊόντα που δεν είναι κατάλληλα για τ

Αύξηση των καρκίνων του παχέος εντέρου και του ενδομήτριου: Νέα δεδομένα αποκαλύπτουν την ανησυχητική τάση

Η εξέλιξη της καρκίνωσης συνεχίζει να αποτελεί μείζον πρόβλημα δημόσιας υγείας, όπως αποκαλύπτουν τα πρόσφατα δεδομένα. Σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία,

Υγεία: 7 νέες συνήθειες που μπορούν να αυξήσουν τη διάρκεια της ζωής μας

Επιπλέον χρόνια ζωής: Ανακαλύψτε τις νέες συνήθειες που θα σας χαρίσουν μακροζωία" Ποιες είναι αυτές οι... μαγικές συνήθειες που μπορούν να παρατείνουν τη δ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να περιορίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, καθορίζοντας νέα πρότυπα για τα φορτηγά και τα λεωφορεία. Σύμφωνα με τη συμφωνία, έως το 2040 θα πρέπει να καταργηθούν όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Επιπλέον, οι κατασκευαστές οχημάτων πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 90%, με τη μέση εκπομπή να φτάσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα έως το 2040. Οι αστικές μεταφορές έχουν ιδιαίτερη προτεραιότητα, με την απαγόρευση εκπομπών για τα λεωφορεία να ισχύει πέντε χρόνια νωρίτερα.

Όσον αφορά τα βαρέα οχήματα, θα επιβληθούν αυστηρότερα πρότυπα για τις εκπομπές CO2. Στόχος είναι η μείωση των εκπομπών κατά 45% έως το τέλος της δεκαετίας και το 65% έως το 2035. Σε ό,τι αφορά τα αστικά λεωφορεία, θα υπάρξει ένας ενδιάμεσος στόχος μείωσης κατά 90% έως το 2030. Ωστόσο, τα λεωφορεία που κινούνται σε υπεραστικές διαδρομές θα υπόκεινται σε ακόμα πιο αυστηρά πρότυπα.

Η πρόκληση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι μεγάλη, αφού πρέπει να επενδύσουν στην παραγωγή ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα υπάρξει μεγάλη αύξηση στην παραγωγή αυτών των οχημάτων μέχρι το 2040. Το 30% των φορτηγών που θα πωληθούν το 2030 αναμένεται να είναι ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα, ενώ πάνω από το 75% το 2040 θα έχουν αυτήν την τεχνολογία.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων επισημαίνει ότι η εφαρμογή αυτών των μέτρων απαιτεί δυσβάστακτο χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον, απαιτούνται βασικές υποδομές για τον φορτισμό των ηλεκτρικών οχημάτων και την ανεφοδιαστική αλυσίδα του υδρογόνου. Επιπλέον, απαιτούνται μέτρα στήριξης για τους φορείς που εμπλέκονται στον τομέα των μεταφορών. Η προσπάθεια της ΕΕ για καθαρότερες μεταφορές είναι αξιέπαινη, αλλά απαιτεί συνεργασία και δράση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.